Kelpasan: Metabolisme repareren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kelpasan: Metabolisme repareren

Hoi,

Het is algemeen bekend dat mensen die erg dun of dik zijn niet goed eten. Bij sommige is het zo dat ze altijd te weinig eten en hierdoor kan het metabolisme in verloop van tijd in elkaar storten. Je schildklier verneukt en moet weer op het rechte pad gezet worden.

Nu is het zo dat ik sinds het begin al 3-4x zoveel ben gaan eten als vroeger. Maar toch is het met 1600-1650 qua onderhoud nog steeds laag vergeleken met de meesten. Dit getal heb ik in de praktijk gevonden en wijte het aan het endomorfisch aspect in mij.

Sinds kort heb ik wat aanpassingen in me voedingsschema doorgevoerd. Zo staat brinte/muesli/melk als ontbijt en kiwi's voor elke grote maaltijd. Daarnaast eet ik standaard 1550-1600kcal. Toch ben ik veel vet verloren in die periode en lijkt me onderhoud verschoven te zijn met 200kcal waardoor het nu richting de 1800 ligt.

Na een gesprek met me zusje begon ik te denken. Is het zo dat ik mijn metabolisme langzaam aan het repareren ben? Zo ja zou Kelpasan een nuttig middel kunnen zijn? Mijn vraag is dus of iemand hier wat over kan zeggen en helpen. Ben al langer bezig om uit te vinden wat je moet doen om een kapot metabolisme te herstellen, maar eindig steeds op sites die zeggen wat je moet doen. En laat dat nu identiek zijn aan wat elke krachtsporter/bodybuilder qua voeding al doet. Dus had er weinig aan.

Lijkt me veilig, baat het niet dan schaadt het niet. Niet in dit geval in ieder geval. In dit artikel wordt onderaan het risico op een overdosis jodium vrijwel nul geacht. Zal nog wat verder zoeken. Hier de aanbevelingen van het Institute of Medicine. Hier wordt 1100 microgram als bovengrens gesteld. En met deze suppletie zul je daar toch niet heel gauw aankomen.
    1100mcg=1,1 mg. Je supplementeert 0,2 mg, dus dat moet wel veilig zijn.
    Last edited by GeneralIx; 14-01-2008, 20:04.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zijn er wellicht nog andere produkten die wat kunnen toevoegen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X