Eetschema goed idee?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eetschema goed idee?

Ik zat er aan te denken om ook een voedingsschema op te stellen die cut maar alleen vroeg ik me af of dit wel slim was aangezien ik echt nooit gecontroleerd heb gegeten, soms zelfs geen ontbijt (vaak alleen een banaan en een vruchtensap o.i.d.) en tijdens school eigenlijk ook nooit op een zakje chips (klein formaat) of 1 broodje na en dan verder alleen nog mijn avondeten at. En vaak ook wel tussendoortjes zoals cola, chips of een boterham e.d.

Zou het dus kunnen dat wanneer ik mijn cutschema op 2100 kcal zou zetten (ervan uitgaand dat 2500 mijn vereiste is) terwijl ik eigenlijk gemidd maar 1900 ofzo normaliter binnen zou hebben gekregen ik dus meer aan ga komen? Of is dat onwaarschijnlijk omdat ik, ook al werd er weinig gegeten, wel vaak vette happen nam? En ik ben niet echt een magere lat er zit nog genoeg los :P Want mijn doel is op het moment om rond aug-sep echt goed droog te zijn(onder de 10% iig). En ik gok dat ik nu niet hoger als 15% zal zitten (heb die calc gedaan maar ik was niet zeker van mijn tailleomtrek.)

Voedingsschema is nooit weg. Ik zou eerst op de 2200 gaan zitten, kom je nog steeds aan dan gewoon zakken. Beter even boven je behoefte eten dan structureel teveel eronder.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok maar na hoelang zal ik weten of ik teveel eet of niet?

Gewoon wekelijks m'n BF meten? Of vaker zelfs?

Comment

Wekelijks lijkt me beter. Wel altijd op hetzelfde moment meten dan he. Eventueel kun je nog elke ochtend meten en dit dan middelen over de hele week, maakt de kans op afwijkingen kleiner, maar gegarandeerd dat je gestoord wordt van de fluctuaties in je bf. Ik zou 1x per week doen, en na de eerste keer nog niks doen, kan meetfout zijn, als het in de tweede week nog verder stijgt zou ik je dieet aanscherpen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok thanks

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X