eiwitten..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@de sterkste ophaler

Bedankt voor het antwoordt, maar het gaat ergens anders over.

Toen whey eiwit net op de markt kwam vond iedereen het geweldig vanwege de hoge kwaliteit. Whey steeg zelfs nog verder in achting toen na onderzoek bleek dat de opnamen van whey eiwit geclassificeerd kon worden als snel in vergelijking met caseine. Maar wat weten we nou eigenlijk? dit onderzoek is nog steeds 100% gegrond om de doodeenvoudige reden dat vergeleken met caseine echt heel snel is!

Maar dan nog, een schildpad is snel vergeleken met een slak maar dit betekent niet dat we met een schildpad mee kunnen doen aan paardenraces. Met andere woorden: we hebben whey aangezien als snel omdat we het vergeleken met iets ongeloofelijks langzaams. Wanneer we de opname snelheid van whey vergelijken met de standaarden van aminozuren (welke we gebruiken als basis voor bijna al onze post workout voedingsgegevens) komen we tot de conclusie dat whey helemaal niet zo uitzonderlijk snel is als we eerst dachten.

Whey wordt niet direct opgenomen, je lichaam moet eerst de aminozuren omzetten. Whey heeft ook geen baat bij insuline, koolhydraten hebben baat bij insuline.

Het gaat hier over, hij adviseert op Niet trainingsdagen om alleen een whey-shake voor het ontbijt te nemen. En verder niets de rest moet je uit casseine halen of uit vlees. Van die casseine heeft hij pas gelezen dat het uit eiwitten wordt gehaald. Hij dacht eerst dat het uit vlees kwam, maar ik wil graag weten waarom 1 whey-shake bij het ontbijt en de rest van de dag geen shake's meer. Voor het slapen gaan wordt toch kwark geadviseerd?
    Is het nu opeens een micellar caseine shake geworden?

Ik heb al aangegeven dat dit product onzin is, Time-Release kun je alleen bereiken met tabletten.

Als ik hem niet kan volgen, hoe moet een leek het dan volgen?
    Last edited by Body-Food; 22-01-2008, 12:34.

Comment

Ik hou het gewoon lekker simpel. Je lichaam heeft x aantal eiwitten op een dag nodig. 2,2gr per kg lichaams gewicht is het minimum, maar vaak zit je er boven aangezien je een eetschema hebt waarvan x% aan eiwitten wordt gewijd.

Daarnaast heb je verschillende eiwitten nodig uit verschillende bronnen. Dit heeft te maken met de amino's die er in zitten. Melk, Vlees, Eieren, Proteine shakes hebben allemaal een andere samenstelling en gezamenlijk leveren ze je de 20amino's die het lichaam nodig heeft.

In de ochtend neem ik dan melk aangezien het bij me brinta en zo zit. Melk leverd ook voor langere tijd eiwitten. Daarnaast neem ik ook de whei voor aanvullende amino's en het feit dat deze sneller wordt opgenomen door het lichaam. En doordat het snel opgenomen wordt leverd het na een lange nachtrust wat je nodig hebt tot de melk actief wordt. En op deze manier ben je zo snel mogelijk van de cortisol af.

Rest van de dag wat vis, kipfilet, eieren en je hebt alle eiwitten en amino's binnen die je nodig hebt.

Wheij na de training is goed om snel je voorraden weer aan te vullen. Daarnaast is training het toedienen van stress op je lichaam wat ook weer cortisol produceerd. Dus wederom die snel opneembare shake om dat tegen te gaan. Weet het niet meer zeker, maar had ook te maken met insuline/testosteron balans ofzo? Amino's assisteren ook bij spierherstel zoals BCAA's en vloeibare Amino's ook doen. Dus dat is ook een reden om na het sporten wat te nemen.

En voor het slapen gaan neem je meer de tragere eiwitten die je zolang mogelijk de nacht door helpen. Dus kwark e.d.

Zelf neem ik op moment 2x per dag een shake. Bij het ontbijt, laatste eiwit innames voor het slapen gaan. Na het trainen hanteer ik de BCAA's en wil ik 45mins niet eten voor meer vetverbranding.

Comment

@Bodyfood

Ik denk dat je veel te ver door blijft denken. In de ochtend en na de training heb je snelle eiwitten nodig. Dus ook op ochtenden dat je niet traint. Het heeft zoals je ongetwijfelt zult weten alles te maken met hormonen beheersen. Cortsisol moet zsm geneutraliseerd worden. S'morgens en na de training is die cortisolspiegel op z'n hoogst en moeten ze snel geneutraliseerd worden mbv een snel opneembaar eiwit..whey dus. Op ALLE andere momenten van de dag EN de nacht heb je langzame eiwitten nodig uit andere bronnen zoals vis vlees kip en caseine. General bedoeld dus dat whey niet geschikt is om de cortisolspiegel voor een langere periode te onderdrukken. Men kan er dan dus beter andere bronnen voor gebruiken. Nu wel duidelijk??
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Whey - Eiwit

Melk - Eiwit
          Soja eiwit
          Wat ben ik een spetter

Comment

De enige persoon die ik hier niet begrijp is Body-Food, alle anderen begrijp ik (als relatieve leek) stukken beter...
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
              De enige persoon die ik hier niet begrijp is Body-Food, alle anderen begrijp ik (als relatieve leek) stukken beter...
              Dit is wel een heel oud topic Pinada...
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Eigenlijk was Cybersul hier de bumper Mark. Kijk maar naar de data en tijden. Komt wel een mooi slotje op.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X