veel magere melk, is dat schadelijk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• veel magere melk, is dat schadelijk

Hallo,

Ik drink per dag 3 liter magere melk, verdeeld over de dag. Ik ga er goed op. leverd 105gram eiwitten per dag op.

Maar mijn vraag is: kan dit kwaad. ???? Ik kan het niet echt vinden met google. Weten jullie hier meer over?

1 op de 5 mensen zijn lactose intolerant. Dus bij hun is het schadelijk. bij anderen werkt het weer heel goed.

Comment

Hoewel ik een groot fan van zuivel ben is 3 liter wel heel veel. Zou er niet zo zwaar op hangen. 2 Liter gaat nog, normaal drink ik er 1. Gevarieerd voeding is een vereiste voor de optimale balans tussen alle aminozuren en andere voedingsstoffen he.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by pjas View Post
        Hallo,

Ik drink per dag 3 liter magere melk, verdeeld over de dag. Ik ga er goed op. leverd 105gram eiwitten per dag op.

Maar mijn vraag is: kan dit kwaad. ???? Ik kan het niet echt vinden met google. Weten jullie hier meer over?
        Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring
        Magere Melk Bevat per 100 ml x 10 = 1 liter.

Eiwit 4.1 gram
        x 10 = 41 gram per liter x 3 = 123 gram

Koolhydraten 5.2 gram
        x 10 = 52 gram per liter x 3 = 156 gram

Vet 0.1 gram
        x 10 = 1 gram x 3 = 3 gram.

Omdat er bijna geen vet inzit ontbreken de vitamine's A en D.

Maar je krijgt in ieder geval ook véél water binnen.

Mijn mening is dat je met een eiwit shake beter uit bent.
        123 gram eiwit bevat
        ± 3 gram koolhydraten
        ± 3 gram vet

Als er in je magere melk geen vetten zitten, dan drink je een melkdrank en zijn er zetmelen aan toegevoegd om het beter drinkbaar te maken. Dan kom je ook nog hoger uit met je koolhydraten.

Comment

Mijn magere melk heeft 5gr kh/100ml. Dit is evenveel als de volle of halfvolle variant. Hoe kun je dan bepalen of hier zetmelen aan zijn toegevoegd?
          En juist omdat eiwitshakes nauwelijks koolhydraten bevatten zou je die koolhydraten uit een andere bron moeten halen. Daarom is melk zo makkelijk, je eiwitten en koolhydraten in een. Zou shakes liever bewaren voor na het avondeten, dan wil je die kh juist wel vermijden.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Mijn magere melk heeft 5gr kh/100ml. Dit is evenveel als de volle of halfvolle variant. Hoe kun je dan bepalen of hier zetmelen aan zijn toegevoegd?
            En juist omdat eiwitshakes nauwelijks koolhydraten bevatten zou je die koolhydraten uit een andere bron moeten halen. Daarom is melk zo makkelijk, je eiwitten en koolhydraten in een. Zou shakes liever bewaren voor na het avondeten, dan wil je die kh juist wel vermijden.
            Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Je moet wel lezen wat er staat:
            Als er in je magere melk geen vetten zitten, dan drink je een melkdrank en zijn er zetmelen aan toegevoegd om het beter drinkbaar te maken. Dan kom je ook nog hoger uit met je koolhydraten.

Pak dan een Weightgainer heb je eiwitten en koolhydraten, maar dan wel met betere koolhydraten in plaats van de lactose in je melk.

Comment

Mijn melk is 0% vet, vandaar de vraag. En het is geen melkdrank, gewoon echte melk. Maar je mag dus gewoon zetmeel bij je voedsel gooien zonder het op de ingrediëntenlijst te hoeven zetten?

sigpic

Comment

Mijn melk is 0% vet, vandaar de vraag. En het is geen melkdrank, gewoon echte melk. Maar je mag dus gewoon zetmeel bij je voedsel gooien zonder het op de ingrediëntenlijst te hoeven zetten?

0 % vet melk is magere melk waaraan - om de smaak en samenstelling te verbeteren - melkaroma en tapiocazetmeel zijn toegevoegd. Het is daarom eigenlijk geen melk meer maar een melkdrank.

De Kooktips - Melkproducten

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                  0 % vet melk is magere melk waaraan - om de smaak en samenstelling te verbeteren - melkaroma en tapiocazetmeel zijn toegevoegd. Het is daarom eigenlijk geen melk meer maar een melkdrank.

De Kooktips - Melkproducten
                  Hoe kan het dan dat het aantal grammen kh per 100 ml gelijk is aan de andere melkproducten? (Verder wel een interessant gegeven, zo leer je nog eens wat)

sigpic

Comment

Hoe kan het dan dat het aantal grammen kh per 100 ml gelijk is aan de andere melkproducten? (Verder wel een interessant gegeven, zo leer je nog eens wat)
                    Informeer eens bij de melkboer

Comment

Informeer eens bij de melkboer
                      Haal mijn melk bij de ah, en ik betwijfel of die mensen daar verstand van hebben.

sigpic

Comment

Haal mijn melk bij de ah, en ik betwijfel of die mensen daar verstand van hebben.
                        Het is even zoeken maar als ik het kan vinden op Google, moet het jou zeker lukken. Onderzoek alle dingen en behoud het goede.

Ik weet bijna zeker dat in jou magere melk, zetmeel is toegevoegd.

Comment

Het is even zoeken maar als ik het kan vinden op Google, moet het jou zeker lukken. Onderzoek alle dingen en behoud het goede.

Ik weet bijna zeker dat in jou magere melk, zetmeel is toegevoegd.
                          Zal zeker even zoeken en ben het helemaal met je eens dat je alles moet onderzoeken en dan je eigen conclusies moet trekken.
                          Edit: heb op een forum ook een dergelijke bewering gehoord. Ik denk dat ik volgende week de biologie leraar maar eens aanschiet om te vragen of ik het even mag testen.
                          Last edited by GeneralIx; 18-01-2008, 16:02.

sigpic

Comment

Pardon??
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Pardon??
                              Hij zag jou even over het hoofd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X