Originally posted by Falstyr
View Post
Reclame op voedsel moet correct
Collapse
X
-
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
-
Vaak zijn de extra toevoegingen minimaal of als supplement. Bv in margarine wordt d3 toegevoegd, terwijl dat een minimale hoeveelheid is om er een effect van te ondervinden.
Daarnaast denk ik ook dat sommige mensen echt denken dat ze goed bezig zijn. Ze kiezen immers de gezonde keuze producten.
Net wat falstyr zegt, lees een aantal weken verpakkingen en je weet wel welke producten je wel en welke producten je beter niet kan kopen. Daarnaast ben ik het ook met hem eens dat je het over jezelf afroept. Mensen die dik zijn (of waren ) kiezen daar deels voor. Zij zijn zelf degene die het eten naar binnen stoppen. Uiteraard de uitzonderingen daar gelaten door medische aandoeningen die wat zwaarder blijven/zijn.
Ik schaam mij bv de pestpokken dat ik ooit zo zwaar heb gewogen. Puur en alleen omdat ik weet dat het mijn eigen verantwoording was. Maar ik heb wel de gevolgen en consequenties ervan ondervonden en ik heb besloten dat ik dit niet langer wilde.
Patronen zijn aangeleerd en gelukkig hebben de (meeste) mensen zelf hersenen gekregen om na te denken. Daarnaast is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen leven en lichaam.Bis vincit, qui se vincit in victoria.
Comment
-
Van de week was er een extra aanbieding van Campina Vla, met minder suiker werd er door de demo mevrouw erbij gezegd. Ik kijk op de verpakking en inderdaad er zat geen 12% suiker meer in maar 8%, scheelt wel effe 4% per 100 ml vla. Kijk ik effe bij de kilocalorieën blijken die hetzelfde te zijn gebleven. Blijkt dus dat de suiker is verlaagd, maar de glucose is verhoogd zouden ze niet weten dat glucose ook suiker is. Die demo juffrouw stond met de bekende bek vol tanden. Nee ik heb het niet gekocht, ik hou niet van vla.
Comment
-
Originally posted by Fanatic View PostVan de week was er een extra aanbieding van Campina Vla, met minder suiker werd er door de demo mevrouw erbij gezegd. Ik kijk op de verpakking en inderdaad er zat geen 12% suiker meer in maar 8%, scheelt wel effe 4% per 100 ml vla. Kijk ik effe bij de kilocalorieën blijken die hetzelfde te zijn gebleven. Blijkt dus dat de suiker is verlaagd, maar de glucose is verhoogd zouden ze niet weten dat glucose ook suiker is. Die demo juffrouw stond met de bekende bek vol tanden. Nee ik heb het niet gekocht, ik hou niet van vla.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Vooral op het gebied van suikers klopt het van geen kant. Ik denk dat 75% van de bevolking niet eens weet dat suikers koolhydraten zijn. Daar wordt naar mijn idee op slinkse wijze gebruik van gemaakt.
Ook leven veel mensen in de illusie dat wanneer ergens geen vetten inzitten, je er ook niet van kunt aankomen. Daardoor gooien ze extra veel van die troep naar binnen.
Betere voorlichting en regelgeving zou ik zeggen.Becoming a human juggernaut!!!
Comment
-
Ik erger me altijd enorm aan die reclames.
Bijvoorbeeld die van kellogs special K. 'het ontbijten met special k kan helpen met afvallen'
of chup a chups: 0% vet :S
En zo zijn er super veel misleidende reclames. Een groot deel van de consumenten kijkt niet naar een voedingstabelletje. Als ze kellogs kopen denken ze gewoon dat ze gezond eten. Verder denken ze er niet echt bij na.
Comment
-
Of die reclames waarin gezegd wordt dat ontbijt het belangrijkst is en dat je maar een yakultje of zo iets minimaals moet nemen en dat je daardoor af valt. Maar we weten dat je met zoiets echt niet afvalt hoor. Ja crash dieet stijl met een enorme jojo kater er na misschien :S
Comment
-
Ze eten ook gezond, alleen weten ze niet dat ook koolhydraten en eiwitten omgezet kunnen worden in vet. Die knotsen idem dito zonder vet maar wel vol met koolhydraten.
@ Heineken
voorlichting en regelgeving is al ruim voldoende in Nederland.
De meesten mensen interesseert het niet, als het maar weinig kost en fantastisch smaakt, dan zal het hun verder een worst zijn.
Dat zie je ook hier neem bijvoorbeeld whey-eiwit, dat is voor de meesten gewoon een eiwit. Het moet goed oplossen en vooral lekker smaken, dat er lekker veel koolhydraten en vetten inzitten dat vinden de meesten niet zo belangrijk. Voor de meesten is de prijs belangrijker dan de inhoud, dus wordt er ondanks de regelgeving niets gedaan met de voorlichting.
Laten wij eens beginnen met het lezen van het etiket, dat zit er niet voor niets op. Als men het niet begrijpt, dan kunnen wij het nu vinden via google.
Of vragen stellen via dit forum.
Comment
-
Fabrikanten interesseren zich geen ruk voor de gezondheid van hun consumenten, alleen hun omzet en afzet interesseert ze.
Consumenten zelf zijn lui. Ze willen allemaal gezond zijn en een goed lijf hebben MAAR... ze moeten er niks voor hoeven laten, ze willen zo minimaal mogenlijk bewegen en alles blijven eten wat ze graag hebben. Het eten moet lekker hartig/zoet en/of zout zijn. Conclusie...de consument blijft er in trappen omdat ze niet anders WILLEN zijn.
Wij weten inmiddels dat afvallen een precies en nauwkeurig proces is wat timing en tijd kost.
Beginners en luie mensen trappen daarom ook snel in loze beloftes van fabrikanten, ze bieden ze namelijk het voordeel van een gezond leven maar doen niks aan de smaak af.
De leugenaars.Geniet, en drink met maten!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
8 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...13 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-