hoi,
naar aanleiding van wat vragen in een topic van me, zet ik hier een nieuw topic neer voor voedingsadvies.
men doel is momenteel afvallen en cholesterol stevig verlagen.
ontbijt 9 uur :
-twee boterhammen (bruin/volkoren/negen granen) met sneetje kip/aardbeijam
-banaan en kiwi
middagmaal 12 uur :
-groentenslaatje (sla,tomaat,wortels,mais,paprika,komkommer,sojasch euten) met twee boterhammen
rond 14 uur een appel
avondeten 18uur :
-vaak aardappelen, maar een klein schepje
-regelmatig pasta of rijst
-veel groenten
-meestal kip of kalkoen
-twee maal vis per week ( zalm of kabeljauw)
-om de twee weken eens een biefstukje
drinken : 2 liter water, 1 liter thee (slap) en een aa drankje voor iets met smaak.
dit is ongeveer hoe ik het nu doe. ik weet dat er sommige aandringen op kwark voort slapengaan, maar krijg die troep echt niet binnen. dus dat is zeker geen voorstel. is er niets anders dat dit zou kunnen vervangen?
die groenten 's middags is er nog maar net bijgekomen, dit is normaal gezien 6 kleine boterhammen maar vanwege reacties uit andere topics is dit veranderd in groentesla. het is een deftige kom groenten dus hopelijk doe ik hier goed aan. die twee boterhammen blijven mss nog achterwege als het teveel groente zijn.
reacties zijn welkom.
greetz
naar aanleiding van wat vragen in een topic van me, zet ik hier een nieuw topic neer voor voedingsadvies.
men doel is momenteel afvallen en cholesterol stevig verlagen.
ontbijt 9 uur :
-twee boterhammen (bruin/volkoren/negen granen) met sneetje kip/aardbeijam
-banaan en kiwi
middagmaal 12 uur :
-groentenslaatje (sla,tomaat,wortels,mais,paprika,komkommer,sojasch euten) met twee boterhammen
rond 14 uur een appel
avondeten 18uur :
-vaak aardappelen, maar een klein schepje
-regelmatig pasta of rijst
-veel groenten
-meestal kip of kalkoen
-twee maal vis per week ( zalm of kabeljauw)
-om de twee weken eens een biefstukje
drinken : 2 liter water, 1 liter thee (slap) en een aa drankje voor iets met smaak.
dit is ongeveer hoe ik het nu doe. ik weet dat er sommige aandringen op kwark voort slapengaan, maar krijg die troep echt niet binnen. dus dat is zeker geen voorstel. is er niets anders dat dit zou kunnen vervangen?
die groenten 's middags is er nog maar net bijgekomen, dit is normaal gezien 6 kleine boterhammen maar vanwege reacties uit andere topics is dit veranderd in groentesla. het is een deftige kom groenten dus hopelijk doe ik hier goed aan. die twee boterhammen blijven mss nog achterwege als het teveel groente zijn.
reacties zijn welkom.
greetz
Comment