Cut en Bulkschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut en Bulkschema

Als ik besluit van me binnen een paar weken/maanden me aan het 2weken cut/2weken bulkexperiment te wagen zal ik dit via deze 2 schema's doen

mijn onderhoud is denk ik 2400kcal+-

om te cutten probeer ik hier 400onder te blijven, voor bulken 200erboven (op aanraden van punani)

kan zijn dat dit onderhoud lichtjes afwijkt maar als ik niet aankom van 2600zal ik dit wel merken (na 2 weken zou ik toch al beetje moeten aangekomen zijn denk ik?)

P.S. zoals jullie merken is dat een excel file die ik zelf heb samengesteld, met 2 verschillende methodes, heb hier zelf nog de methode van punani's Q&A bijgevoegd. Als iemand dit een handige file vind, feel free to use it
    Attached Files

Ik vind je onderhoud wel erg laag, maargoed dat zal jij beter weten dan ik.

Over je schema heb ik niets op aan te merken, ziet er erg netjes uit.

Comment

Dat vind ik ook...zijn onderhoud is erg laag maar dat vind ik van Falstyr ook.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

2400kcal voor onderhoud is toch niet zo overdreven laag zou ik denken??

Comment

Originally posted by Spectral View Post
          2400kcal voor onderhoud is toch niet zo overdreven laag zou ik denken??
          Ik vergeet steeds dat je erg weining massa hebt en weining energie verbrand tijdens de dag. excuses. Ik denk dat het wel kan. In jouw geval dan. Ik zou smelten als een sneeuwpop.

Comment

heeft dat er zoveel mee te maken dan?? ecto's hebben toch ook weinig massa en mogen 3x zoveel voedingsstoffen tot zich nemen en niet verdikken?

Comment

Originally posted by Spectral View Post
              heeft dat er zoveel mee te maken dan?? ecto's hebben toch ook weinig massa en mogen 3x zoveel voedingsstoffen tot zich nemen en niet verdikken?
              Dat heeft er alles mee te maken ja. Meer spiermassa betekent meer energie om die massa te onderhouden. En ecto's gebruiken hun energie niet zo als endo's dat doen. Ze scheiden meer uit en slaan de energie niet op als lichaamsvet. Het zijn de zogeheten mazzelaars die een zak chips ongestraft kunnen eten zonder vet te worden. Feit is ook dat ecto's sneller droog zijn en makkelijker droog blijven dan endo's. Ander feit is dat endo's makkelijker massa aanzetten. Zowel spieren als vet. Nadeel is dus dat ze moeilijker droog worden en blijven. Meso's hebben het beste van beiden.

Comment

Ga je ook soort van blogje bijhouden? Ben wel benieuwd wat het doet qua spieraanzet.

Comment

zou wel kunnen ja, ga nu eerst nog eventjes doorcutten zodat ik rond de 8% zit om te beginnen. Als ik dan te veel vet aanzet ga ik tot een 12-tal procent zodat ik nog voor de zomer terug op 10 kan komen max.

en misschien dat ik vooraleer ik begin ook nog ff mn basaal metbolisme exact bepaal want nu is het meer een beredeneerde gok.

daarom dat ik de schema's er nu al opzet dat ik veel suggesties en voorstellen kan krijgen en erin plannen. Ik wacht nog tot de echte voedingsschema pro's mij zeggen dat het goed is of wat er niet goed is

Comment

Enige wat ik echt mis is visolie. Staat wel leuk vermeld in je lijstje voedingswaarden, maar ik vind hem niet terug.
                    Verder vind ik het er netjes uit zien hoor. Het lijkt me allemaal heel weinig, maar je hoeft dan ook maar weinig te eten om aan te komen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

nouja tis wat je weinig noemt. ik zou niet weten hoe ik 9 boterhammen per dag moet bunkeren. nog nooit gedaan

Comment

Eet er momenteel 12 per dag+ 2,5 liter melk (1,5 halfvol, 1 mager), 160gr havermout, 30 gr wei, 100gr kipfilet, rond de 80gr tahin, 500gr magere kwark en nog avondeten.
                        En af en toe is het wel rammen hoor, maar ach, je hebt het er graag voor over he.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

als ik er mee zou wegkomen zou ik het zeker er voor over hebben.

Maar op zo'n schema ben ik binnen 2 maand moddervet. Kan beter laag beginnen en eventueel opbouwen als omegekeerd met de zomer in zicht.

Toch bedankt voor de tips

die lijnzaadolie heb ik er trouwens uitgelaten omdat er in een andere topic sprake van was dat dit ongezond zou zijn (iets met de ballen?)

daarom de olijfolie bij het avondmaal

P.S. als ik 2 weken bulk en ik ben niets aangekomen is dit dan teken dat ik te weinig kcal eet of moet ik het effect pas bekijken na 2,3x een 2-tal weken te bulken

Comment

Adviseerde ook visolie, geen lijnzaadolie. Dat in verband met vergrote kans op prostaatkanker. Daarnaast was er op T-Nation een gerucht dat lijnzaadolie je vrij testosteron verlaagt, en dat moeten we toch niet hebben.
                            In twee weken moet je toch wel wat aankomen hoor, hoewel 200kcal niet echt veel is. Zou er weinig schokkends van verwachten, maar een tot twee kg is wel mogelijk denk ik.

sigpic

Comment

Tja ik zou eerst uitzoeken wat me daadwerkelijk onderhoud is. Dan berekenen wat ik ongeveer denk qua vet/spiermassa ratio te hebben. Laten we zeggen 6%vet/3kg spiermassa in een periode van 12 weken normale bulk. Dat zou dan 1%/0.5kg in 2 weken moeten zijn. Dat is wederom zo'n 4500kcal in 2 weken tijd die je meer moet eten. 4500/14dagen=321kcal per dag boven onderhoud.

En als je dat 2-3x gedaan hebt zul je vanzelf wel een patroon en effecten zien ontstaan en kun je het verder fijner afstemmen op jezelf. Tenminste als je begin en eind meting doet van zo'n 2 weken cyclus en de data verder bekijkt na afloop.

Net zoals de lange zoektocht "how low can you go" moet je nu de zoektocht beginnen met wat voor jouw een acceptabele max is.
                              Last edited by Falstyr; 27-02-2008, 22:07.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X