Goedkope vloeibare amino's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aminozuren worden in 40 minuten opgenomen. Wei isolaat wordt in een uur opgenomen. Dan moet je jezelf toch afvragen of het die 20 minuten waard is. Als je het geld van je aminozuren namelijk extra investeert in de isolaatversie, hou je geld over en die 20 minuten zullen echt niet zo veel verschil maken. De snelste manier van cortisolonderdrukking is overigens toch echt gewoon dextrose tijdens de training.
    Last edited by GeneralIx; 08-03-2008, 09:46.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

In dit geval investeer ik liever in een vloeibaar L-aminozuur supplement, dan in wei isolaat. Ten 1e omdat het beter en sneller wordt opgenomen, 20 minuten kunnen soms wel eens te laat zijn. Het geen vet bevat maar wel 22 L-aminozuren en die zitten niet in een wei isolaat, voor de prijs maakt het bijna niets uit. Tenminste niet waar ik mijn supplementen haal, daar hou je altijd geld over. Ik heb op dit forum gelezen dat je bij je ontbijt wei eiwitten moet gebruiken, om je cortisol te drukken. Is dit nu veranderd in dextrose tijdens de training, volgens mij wek je het daar juist mee op.

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
        In dit geval investeer ik liever in een vloeibaar L-aminozuur supplement, dan in wei isolaat. Ten 1e omdat het beter en sneller wordt opgenomen, 20 minuten kunnen soms wel eens te laat zijn. Het geen vet bevat maar wel 22 L-aminozuren en die zitten niet in een wei isolaat, voor de prijs maakt het bijna niets uit. Tenminste niet waar ik mijn supplementen haal, daar hou je altijd geld over. Ik heb op dit forum gelezen dat je bij je ontbijt wei eiwitten moet gebruiken, om je cortisol te drukken. Is dit nu veranderd in dextrose tijdens de training, volgens mij wek je het daar juist mee op.
        Wei is inderdaad bij het ontbijt om cortisol te drukken. Probleem wat je hebt met een insulinepiek bij het ontbijt is dat het je alleen vet gaat maken. Vandaar bij het ontbijt geen dextrose.
        Dextrose na de training kan wel, de insulinepiek is gunstig omdat het een anabool hormoon is en je bent er na de training extra gevoelig voor en de suikers vloeien de spieren in om de glycogeenvoorraad aan te vullen.
        Dat dextrose cortisol opwekt is gewoon onzin. Ben zeer benieuwd naar het onderzoek waar je dat vandaan hebt gehaald.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Dit schreef je: De snelste manier van cortisolonderdrukking is overigens toch echt gewoon dextrose tijdens de training. Ik geef een antwoordt op jouw stelling er staat toch duidelijk TIJDENS de training. Niemand neemt tenslotte tijdens zijn training dextrose in, ik tenminste niet. Want nu is het weer dextrose na de training, dat klopt wel. Lees het nog eens na, volgens mij heb je dat verkeerd geschreven, het is NA de training en niet TIJDENS de training.

Comment

Dit schreef je: De snelste manier van cortisolonderdrukking is overigens toch echt gewoon dextrose tijdens de training. Ik geef een antwoordt op jouw stelling er staat toch duidelijk TIJDENS de training. Niemand neemt tenslotte tijdens zijn training dextrose in, ik tenminste niet. Want nu is het weer dextrose na de training, dat klopt wel. Lees het nog eens na, volgens mij heb je dat verkeerd geschreven, het is NA de training en niet TIJDENS de training.
            Ben blij dat je tijdens en na accentueert. Had er anders overheen gelezen. Snelste manier van cortisolonderdrukking is tijdens de training. Direct erna is gebruikelijker omdat je dan het voordeel hebt dat de opname van wei versnelt wordt. Dat iets gebruikelijker is wil niet zeggen dat het beter is.

sigpic

Comment

Dus volgens jou moet je tijdens en na je training dextrose gebruiken.Tijdens de training om je cortisol te onderdrukken en na je training om er zorg voor te dragen, dat je wei beter wordt opgenomen. Hoeveel dextrose zou je dan moeten gebruiken, om te voorkomen dat het niet wordt omgezet vet en dat je tijdens de training geen hyper krijgt.

Comment

Originally posted by harold View Post
                Vloeibare vrije aminozuren hebben geen meerwaarde boven tabletten en capsules. Vloeibare amino's bestaan namelijk niet. Een aminozuur is in pure vorm een kristallijn poeder.Het zijn dus opgeloste amino's

Complexe aminozuren zijn niet meer dan een vervanging van eiwit. Er word beweerd dat vrij amino's uit supplementen sneller worden opgenomen. Dat is onzin. Bij een goed functionerende spijsvertering neemt de darmwand aminozuren uit eiwitten even snel op als die uit supplementen en door koppeling van het transport door de darmwand aan de afbraak van peptiden misschien nog wel iets sneller.
                Bovendien is de hoeveelheid aminozuren die je met supplementen binnen krijgt vrij gering.
                Een eetlepel kwark bevat meer.

Grtz.

Duidelijke taal collega
                Who's the Chef

Comment

idd..even alles terug gelezen. Persoonlijk kies ik voor de shake na de training.Twintig minuten zal ik niet zoveel last van hebben..Daarbij Dextrose na de training is ook een optie. Maar hoe moet ik da zien? Gewoon wa Dextro-energy's naar binnen tikken na de training of hoe?
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Dus volgens jou moet je tijdens en na je training dextrose gebruiken.Tijdens de training om je cortisol te onderdrukken en na je training om er zorg voor te dragen, dat je wei beter wordt opgenomen. Hoeveel dextrose zou je dan moeten gebruiken, om te voorkomen dat het niet wordt omgezet vet en dat je tijdens de training geen hyper krijgt.
                    Voordat ik daar gezeur over krijg: ik zei sneller, niet beter. Als je gelijkmatig drinkt tijdens de training ga je geen hyper tijdens of hypo na krijgen. Zou zelf 30gr tijdens en 30gr na doen. Heb verder geen data over de optimale doses, maar dit is dan ook hoe ik het zou doen.

sigpic

Comment

Bedankt voor je advies. Ik ga het eens proberen met mijn vloeibare aminozuren in combinatie met 30 gram dextrose, tijdens en na de training. @erikv Dextrose koop ik in zakken van 5 kilo, is wel goedkoper dan Dextro tabletjes.

Comment

thanx you'all
                        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

De opname tijd van amino's ligt ongeveer rond de 60 min de opname tijd van whey ongeveer rond de 80 min.
                          Voor die 20 min zou ik mijn geld liever uitgeven aan een shake.
                          Druivensuiker kan je gewoon in de supermarkt kopen kost iets van 1.39 voor 500 gr.

Grtz..
                          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

De ene moderator GeneralIx zegt; Aminozuren worden in 40 minuten opgenomen. Wei isolaat wordt in een uur opgenomen. Dan moet je jezelf toch afvragen of het die 20 minuten waard is. Als je het geld van je aminozuren namelijk extra investeert in de isolaatversie, hou je geld over en die 20 minuten zullen echt niet zo veel verschil maken. De andere moderator Harold zegt; De opname tijd van amino's ligt ongeveer rond de 60 min de opname tijd van whey ongeveer rond de 80 min. Wie moet ik nu geloven?

Comment

Je moet Harold geloven. Is inderdaad 60 minuten voor de amino's en 80 voor wei isolaat.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X