Veel water drinken helemaal niet gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

gewoon veel water blijven drinken
    een tekort aan water lijdt tot een hogere afgifte van cortisol ( spierafbrekend hormoon ), tot een significant verslechterde verbranding en vertering en tot een verminderd spiercelvolume waardoor de proteine synthese wordt verlaagd.
    zorg dat je zeker 6-8 glazen puur water p/d binnen krijgt ( thee en koffie niet meegerekend )
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

Heb zelf een klein probleempje, ik heb gister ee bezoekje gebracht aan m'n dietiste van het ziekenhuis (ivmù suikerziekte tekend zij 3 maandelijks een eetschema van mij op), ik heb nu al 2 maal een waarschuwing gehad dat ik teveel frisdrank drink.
      Nu is het simpel om te zeggen, ga water drinken jij punthoofd!
      Ik vrees echter dat ik verslaafd ben aan frisdrank als iemand anders aan sigaretten ^^ ik drink atm makkelijk 3 liter frisdrank per dag, denk zelfs meer en dan nog 2 tassen thee.
      Iemand een goed voorstel om stil af te bouwen? heb al enkele fitnessdrankjes geprobeerd van m'n fitnesscentrum maar die kan ik niet echt te pruimen noemen .
      Nog iemand die dit soort prob gehad heeft misschien?
      "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

suikervrije frisdrank?
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

ik drink zelf ook sappies zoals ik ze noem.
          Maar altijd light. dus water met een smaakje zeg maar!
          Altijd goed te doen!
          Ik ben gelukkig ook geen fan van cola fanta of andere priksoorten.

Comment

Het is niet alleen water met een smaakje, er is zit een stof (weet even niet welke) in wat bij grote hoeveelheden ook weer slecht voor je is.(wat is niet slecht voor je tegenwoordig)

Mijn fysio heeft mij welis verteld dat teveel water drinken slecht voor je is omdat er een natrium/kalium pomp in je spieren zit en je verhouding dan verstoord. Heb ook begrepen van hem dat er een signaal naar je spieren wordt gegeven en hier zal dan een stoornis optreden wat krampen kan veroorzaken.
            Ik weet zelf niet wat hier van waar is, heb er geen research naar gedaan.

Gr.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X