eten op rustdag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eten op rustdag

Kan iemand mij helpen?
    Ik ben iemand die graag mn kilos en vet percentage zo laag mogelijk wil houden.
    Ik vraag me af of ik op een rustdag minder moet eten dan op een trainingsdag? Of gewoon dezelfde? Moet ik bijv. minder koolhydraten eten omdat je op een rustdag niet al dat energie nodig heb?
    Of zie ik het verkeerd?

alvast bedankt!

Originally posted by tiger View Post
    Kan iemand mij helpen?
    Ik ben iemand die graag mn kilos en vet percentage zo laag mogelijk wil houden.
    Ik vraag me af of ik op een rustdag minder moet eten dan op een trainingsdag? Of gewoon dezelfde? Moet ik bijv. minder koolhydraten eten omdat je op een rustdag niet al dat energie nodig heb?
    Of zie ik het verkeerd?

alvast bedankt!
    als je wilt afvallen kun je volgens mij op rustdagen best wel wat lager zitten in kolydraten, maar ga dan wel hoger in de eiwitten om je spieren te beschermen.
    heoeveel eet je onder je behoefte dan??

ben trouwens geen expert op dit soort dingen, dus kan best wel zijn dat iemand anders er anders over denkt

suc6
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

ik mag max 423gr koolhydraten per dag eten
      moet ik het halveren op rustdagen, vond je?

Comment

Hier ben ik ook wel benieuwd naar
        n2
        Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

rust dag kan je idd wel je carbs verlagen. de helft vind ik wat overdreven. Ik nam geen pwo shake en 1 rijst maaltijd minder op rust dagen

Comment

Dat is wel te doen!

Thanx

Comment

Originally posted by punani View Post
              rust dag kan je idd wel je carbs verlagen. de helft vind ik wat overdreven. Ik nam geen pwo shake en 1 rijst maaltijd minder op rust dagen
              vul je dan je eiwitten aan tot je op dezelfde hoeveelheid kcal komt als op trainingsdagen?

En die rijstmaaltijd, was dat gewoon die 20% van je dagelijkse hoeveelheid koolhydraten?
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je kan er gewoon hoog/laag dagen van maken.

Comment

dus als ik 3x per week train, die 3 dagen high carb (2,5 gr/kg ew, 50 gram vet en 250 gram koolhydraten) en alle dagen rust low carb? Lijkt me een beetje veel low-carb dagen of kan dit prima?
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

In de cut kan dat. Op moment heb ik op niet trainingsdagen 1400kcal en op trainingsdagen 1700kcal. Zou kunnen kijken naar carbcycle. Schijnt ook erg goed te werken voor massa. Maar heb me daar nog neit echt in verdiept.

Comment

ja ik zit ook in de cut nou. Neem aan dat die carb cycle ook daarvoor geschikt is als je het maar goed toepast.

Ik zal eerst even een paar weken dat hoog/laag proberen. Tot nu toe heb ik ongeveer een kwart van de niet ingenomen koolhydraten met eiwitten verhoogd op niet trainingsdagen.

Ik maak ff een schema en dat post ik dan wel bij mijn huidige topic die ik laatst had gestart

Comment

Originally posted by punani View Post

neem je dan trouwens de 2 overgebleven koolhydraatmaaltijden 's ochtends na elkaar, of doe je er nog een eiwit+vet maaltijd tussen? Of maak je van die 2 koolhydraatmaaltijden 3? Ik doe nou alle koolhydraten zo vroeg mogelijk in 2 maaltijden op niet-trainingsdagen.

Comment

Ik verspreid de kh op niet trainingsdagen liever over de 3 hoofdmaaltijden. In de avond zoveel mogelijk uit brocoli/selderij/bloemkool. Ook omdat hier vezels en mineralen in zitten en omdat het lichaam meer moeite moet doen deze te verteren. Door het te verdelen merk ik bij mijzelf dat het lichaam efficienter om gaat met vocht vasthouden en afvloeien.

Op trainingsdagen voeg je dan kh toe rondom de training en iets bij de maaltijd voor/na de training.

Comment

@ Falstyr en Leo

probeer ook de andere koolsoorten en groenten zoals witlof! Zeker rauw is witlof aan te raden!
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

rauwe witlof. lijkt me nou niet echt een lekker iets, misschien iets dat moet wennen, maar dan toch leiver witlof met ham en kaas, maar dat zou niet echt goed zjin in de cut

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X