Hoe compenseer je een vreetdag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe compenseer je een vreetdag?

Hey Hey

Ik neem aan dat jullie ook wel eens slechte dagen hebben en daarbij meer en/ of slechter eten dan toegestaan. Eigenlijk je zo vol eten dat je niet meer kan. Natuurlijk komt dan het schuldgevoel en wil je dit proberen te compenseren op de meest ongezonde manieren.

Wat doen jullie de volgende dag(en) om deze vreet dag te compenseren? Lassen jullie een balansdagje, en wat voor 1?, in of eten jullie gewoon terug normaal of gaan jullie meer sporten en wat is daartussen de beste methode? Doet het er die dag toe om meer van een bepaalde soort voedsel te eten (koolhy/ew/vet)?

Is er een wetenschappelijke uitleg voor dit terugkerend fenomeen of hebben jullie ervaring met goede compensatie methoden, laat dan iets achter aub.

Chaoo! Besito Marleen

Van mijn slechte eetdagen val ik af. Hou niet van junken. Doe je dit wel zou je een extra cardio sessie kunnen doen voor je gemoedsrust en om de schade ie**************** te beperken. Zou verder normaal blijven eten.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

*denkt*
      Nee kan me geen dag herinneren dat ik all-out ben gaan junken. De laatste 4 weken heb ik 1 fanta en 1 broodje in een wegrestaurant gehad die niet de bedoeling waren. Herinner ook 200gr noten die niet hoorde.

Met zo'n vreetdag ben je bijna een week kwijt aan werk. Dus no thanx. Het is na zo'n dag weer terug naar het cut-schema en hopen dat eind van de week de schade beperkt is. En de volgende keer niet meer junken, althans niet in die hoedanigheid.

Is er wetenschappelijk uitleg voor dit soort vreet uitingen? Kijk eens bij psychologie onder verslavingen

In het begin plande ik me "junk" maaltijden in de weekenden. Dit werd minder en minder en minder.
      Last edited by Falstyr; 14-05-2008, 06:23.

Comment

Ik zou me niet zo druk maken om een vreetdag. Als je in een week 6 dagen schoon eet, dan zal die ene dag weinig schade aanrichten. (al zal dit voor een endo misschien wat anders liggen dan voor een ecto)

Compensatie is sowieso niet mogelijk omdat dat zou betekenen dat je huidige voedingsschema eigenlijk dus veel beter kan
        Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          *denkt*
          Nee kan me geen dag herinneren dat ik all-out ben gaan junken. De laatste 4 weken heb ik 1 fanta en 1 broodje in een wegrestaurant gehad die niet de bedoeling waren. Herinner ook 200gr noten die niet hoorde.

Met zo'n vreetdag ben je bijna een week kwijt aan werk. Dus no thanx. Het is na zo'n dag weer terug naar het cut-schema en hopen dat eind van de week de schade beperkt is. En de volgende keer niet meer junken, althans niet in die hoedanigheid.

Is er wetenschappelijk uitleg voor dit soort vreet uitingen? Kijk eens bij psychologie onder verslavingen

In het begin plande ik me "junk" maaltijden in de weekenden. Dit werd minder en minder en minder.
          Waarrrrr haal jij nou weer de info vandaan dat je met een junkdag een hele week werk kwijt bent?

Ik heb jaren elke zondag kilo's snoep, pizza's, patat ed gegeten en er altijd redelijk droog bij gebleven.

Ok in de cut is het niet ideaal, maar als je een grote jongen bent/wil worden kan het echt niet zo veel kwaad. True 1 grote smokkelmaaltijd per week is wel effectiever.

Als ik door een verjaardag oid een dag echt meer eet dan haal ik de dag erna zo'n 400 kcal van mijn koolhydraten af. Gewoon voor mijn gemoedsrust

Comment

Wat patat ofzo is iets anders dan jezelf helemaal volstauwen tot er niets mee bij kan. Dan heb je zoveel kcal in 1 klap binnen...daar heb je meerdere dagen voor nodig om dat weer te verbranden.

Voor de rest ben ik het met je eens. Een goed geplande junk maaltijd om de zoveel tijd werkt dan weer goed,

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Wat patat ofzo is iets anders dan jezelf helemaal volstauwen tot er niets mee bij kan. Dan heb je zoveel kcal in 1 klap binnen...daar heb je meerdere dagen voor nodig om dat weer te verbranden.

Voor de rest ben ik het met je eens. Een goed geplande junk maaltijd om de zoveel tijd werkt dan weer goed,
              Of je lichaam na 6 dagen schoon eten er wat mee kan is een 2e. Tis ook maar wat je doel is natuurlijk.

Comment

omdat ik nu in een cutting phase bent..precies hoe genaral het zij op me slechte eetdagen val ik af omdat ik te weining binnen krijg dat is vooral op zondag..krijg ik max 1600kcal binnen uit 3 maaltijden (probeer meer maar lukt niet)

en wat het junken betreft

toen ik in de bulk phase was had in 1x in de week een junkdag ging ik letterlijk all out, kocht 2 kilo patat en 12 frikandellen (hele verpakken) en meestal een pot mayo van AH merk

en die ik ook helemaal op, savonds haal ik dan meestal nog BK (burger king) of KFC

hmm cant wait to start bulking agian =)

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                  omdat ik nu in een cutting phase bent..precies hoe genaral het zij op me slechte eetdagen val ik af omdat ik te weining binnen krijg dat is vooral op zondag..krijg ik max 1600kcal binnen uit 3 maaltijden (probeer meer maar lukt niet)

en wat het junken betreft

toen ik in de bulk phase was had in 1x in de week een junkdag ging ik letterlijk all out, kocht 2 kilo patat en 12 frikandellen (hele verpakken) en meestal een pot mayo van AH merk

en die ik ook helemaal op, savonds haal ik dan meestal nog BK (burger king) of KFC

hmm cant wait to start bulking agian =)
                  Je kan het cheaten natuurlijk ook overdrijven man! zo word je gegarandeerd fatsig..en frikandelen gatver man.

Comment

ja het is maar 1x in de week hahah..ja/nee werdt er fatsig van maar had tog plannen om diehard te cutten (wat me ook aan het lukken is)

heb nu al 6 weken niet gecheat op 1x na maar dat moest moest was verplicht kon er niet om heen draaien mjaa dat heb ik die avond meteen goed gemaakt met me lichaam

Comment

mijn compensatie

Hey

Dank je voor de berichtjes. Wel wat tegenstrijdige berichten, de een zegt dat het kan de ander niet. Dat ik het beter kan vermijden is natuurlijk het beste dat weet ik. Zaterdag heb ik zo'n 2000 kcal meer gegeten dan normaal (mijn kcalbehoefte is 2000 kcal, dus het dubbel in 1 dag maw) De zondag heb ik dit proberen te compenseren door 800 kcal minder te eten en meer te gaan sporten. Wel heb ik mijn men percentages ew/koolhy/vet hetzelfde gehouden. Denken jullie dat dit extreem was? Andere oplossingen? Mag ik hier nog eens mijn voedingsschema zetten dat jullie dit kunnen analyseren want volgens mij probeer ik echt wel schoon en divers te eten maar ik val niets af. Mercikes.

Besito!

Comment

in de cut kan je 1 dag refeed doen(meer carbs) of 1 maaltijd junken. meer zou ik niet doen

Comment

Hola Marleen,

Ik zou inderdaad zoals punani ook al voorsteld in plaats van een vreetdag één cheatmaaltijd doen, denk dat het een heel stuk scheelt in je cal. en dat je zelf er ook wat rustiger onder blijft.

Zelf doe ik zondag´s altijd cheaten maar eet in dat geval minder omdat ik langer in bed lig en niet de hele dag tuppers/biberones meeneem. We gaan meestal uit eten tussen de middag( even niet hoeven te koken!!) ikzelf eet dan toch best ok(rood vlees, vis) misschien wat grotere hoeveelheid maar m´n vriend gaat dan wel voor de pizza als hij aan het bulken is.

Dus probeer er een maaltijd van te maken is mijn advies.

Suc-6!!
                          The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

Comment

Een goed dieet is opgebouwd uit een gezonde regelmaat en nie tafhankelijk van 1 momentopname. Met andere woorden: als je 6 dagen schoon en correct eet zal de 7e dag de boel heus niet saboteren. Mijn advies: maak van die 7e dag een soort "beloningsdag". Eet zoals je normaal doet maar neem een maaltijd alles wat je lekker vind en let niet op de kcal.
                            Uiteindelijk zal het je lichaam zelfs stiuleren de verbranding hoog te houden. Aldus Cris Aceto, voedingsdeskundige en persoonlijk dieetgoeroe van Jay Cutler.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Als ik cheat doe ik het meestal ook op zonddag. Als ik al weet wat ik haal, ga ik mijn andere eetmoment erop aan passen, als het dan 200 of 300 kcal erboven zit maakt niet zoveel uit.

Boven is het dan gewoon een patatje ofzo. Ik vind het zonder saus toch lekkerder dan met, dat scheelt weer

Wat is er eigenlijk zo ongezond aan pizza? afgezien van de kaas.
                              Als je mijn favo pizza hebt, tonijn... dan zit er tonijn tomatenpuree en kaas op, k dat kaas is niet echt geweldig. Zou het daan aan de bodem liggen?
                              weet wel dat pizza meestal veel is. Als je al een pizza eet is het meestal 1 van 400 a 500 gram, met 200 a 250 kcal per 100 gram, als gauw over de 1000 kcal.

Het beste blijft natuurlijk altijd nog helemaal geen cheatdag te houden, maar dat is dan weer zo moeilijk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X