Voedingsschema is ie ok?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema is ie ok?

Zo ik heb ff een schema gemaakt om te eten. Graag hoor ik of ik zo een beetje een mooi schema heb. Is niet speciaal gemaakt om te cutten of te gainen. Voornamelijk om mijn voedingspatroon op orde te krijgen want ik at echt veel en veeel te weinig (1700 Kcal) Met dit schema moet ik toch beter gaan eten. Zo hoop ik geen honger gevoel meer te houden en toch meer resultaat te krijgen met trainen.. iig mijn schema

dagelijkse behoefte energie: +/- 2400 Kcal Basisbehoefte 1431 Kcal
    Dagelijkse behoefte Eiwitten: 130 Gram
    Dagelijkse behoefte Vetten: 55 Gram
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 350 Gram
    8:00 Ontbijt
    250 ml Half volle melk met 100 gram havermout
    443 Kcal
    20 gr Eiwit
    71.5gr Koolhydraten
    7.75 gr Vet
    10:00 tussendoor
    1 snee brood (bruin) met pindakaas
    123 Kcal
    5 gr Eiwit
    15 gr Koolhydraten
    5 gr Vet
    12:30 lunch
    4 sneeen brood met beleg
    Smeerkaas en salami
    635 Kcal
    24 gr Eiwit
    109 gr Koolhydraten
    8 gr Vet
    15:00 tussendoor
    40 gram cashew noten
    346 Kcal
    10 gr Eiwit
    19 gr Koolhydraten
    25 gr Vet
    18:00 Avondeten
    Diverse aardappel pasta
    +/- 600 Kcal
    25 gr Eiwit
    70 gr Koolhydraten
    10 gr Vet
    20:30 tussendoor
    Appel en ei 2 stuks
    92 Kcal
    8 gr Eiwit
    14 gr Koolhydraten
    23:00 Laatste maal
    200 gram kwark met zoetstof
    110 Kcal
    20 gr Eiwit
    5 gr Koolhydraten
    0.2 gr Vet
    -----------------
    2345 Kcal
    Koolhydraten 315 gram
    Eiwitten 173 gram
    68 vet gram

De waarden zullen niet 100% kloppen maar komt wel erg dicht in de buurt.

Vind het wel moeilijk mijn vet laag te houden.. miss nog voor magere melk kiezen..

Heb nog een aanvullende vraag ik ben gewoon echt bang dat ik erg veel ga aankomen door zo te gaan eten. Ik heb gehoord van verhalen over lichaam op spaarstand en misschien door dat ik altijd maar 1700 Kcal heb binnen gekregen dat ik hier ook last van heb.. Kan je van dit jojo effect nog afkomen of blijft je lichaam altijd zo reageren?

Hoop dat die laatste duidelijk over is gekomen, was nogal moeilijk uit te leggen
    If something's hard to do, it's not worth doing - Homer Simpson

Kun je dat even in excell gieten en dat hier posten?
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je moet niet in een keer veel meer gaan eten, voer het langzaam op.
      Als je dan 6 maal per dag gaat eten, schiet je stofwisseling vanzelf een keer geleidelijk omhoog. Maar dat gebeurd niet meteen na de eerste dag 6 keer eten he.

En wat bedoel je met vetten laag houden. Je hebt wel vet nodig he, ook niet te veel natuurlijk, maar ik denk dat je wel 50 a 60 gram nodig hebt per dag. Dus zoveel lager hoeft dat echt niet. alleen natuurlijk wel proberen zo min mogelijk verzadigde vetten binnen te krijgen 20 a 25% verzadigde vetten kan nog, want voedsel met alleen onverzadigde vetten bestaan haast niet.

En net wat general zegt, maak er fff een excal schema van, dan kun je het beter lezen. Dit is zo niet te beoordelen.

Oh en mocht je meer resultaat willen zien, moet je toch of meer eten dan je behoefte ( voor spier opbouw) of minder gaan eten dan je behoefte ( om af te vallen. Maar niet over of onder de 500 kcal ten opzicht van je behoefte gaan zitten he.

En je stofwisseling zou nu wel laag zijn, maar bij 1700 kcal is het echt nog niet zo verneukt dat het zich niet hersteld ofzo, gewoon 6 maal eten dus en he tgeleidelijk opvoeren en het komt goed.

Comment

excel ging ff niet want deze laptop is opnieuw geinstalleerd dus nog geen office..

Zodra ik die heb of andere pc gebruik regel ik wel excel

Nog tips voor geleidelijke opbouw naast de tips in de sticky?
        If something's hard to do, it's not worth doing - Homer Simpson

Comment

Wat voor een tips verwacht je nu, gewoon geleidelijk meer gaan eten.
          Eet 1 a 2 boterhammen meer, dan 2 a 3 dagen later weer meer, totdat je alles goed verdeeld hebt en op je kcal bent dat je nodig hebt.

Natuurlijk wel proberen alles gelijk te verdelen over je eet moment he.
          ik zie al dat je om 10 uur maar 123 kcal eet en dan 2,5 uur later opeens 625.
          probeer van bruin brood volkeren brood te maken. Pindakaas is wel ok.
          salami eruit knikkeren en smeerkaas is ook troep.

wanneer train je, na 18 uur waarschijnlijk, eet meer na de training, als je doel is spieren op te bouwen, dan 45 a 60 min na de training eten.

En een appel en 2 eieren zijn samen geen 93 kcal :P een ei al is 82 kcal per stuk.

voor de rest is het zoals al gezegd lastig te zeggen, omdat ik nogal duizelig word van het lezen van dit schema.

Maar dus ook je kcal verdelen over de dag en dan proberen gelijkmatige goeie eiwitten, kh en vetten binnen te krijgen.

Ik kan je al zeggen dit schema heeft nog niet de juist verdeling en heeft nog een paar dingen zoals die salami en smeerkaas dat eruit moet.
          Kaas is NIET gezond he weet niet waarom mensen dat denken

Dit is alles wat ik je op het moment kan meegeven.
          oh ja, natuulijk nog tips voor op het brood.
          kipfilet, tonijn, zalm, kalkoen en van mijn part paardenvlees. maar dingen als salami, spek, snijworst en varkensvlees en kaas uit de weg gaan.

Nou suc6 ermee en als je dan een keer excel weer hebt, dan word je hier zeker wel geholpen

EDIT: pindakaas is meer als ok, het os juist goed om op het brood te doen (goeie vetten)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X