Binnenkort weer beginnen met trainen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Binnenkort weer beginnen met trainen!

Hallo iedereen,

Ik ben Harvey 17jaar bijna 18 en ga binnenkort weer lekker beginnen met Trainen
    Ik heb eerder ander half jaar ofzo getraind waarvan een half jaar serieus. Ik was gestopt omdat ik 't te druk had met school en werken en natuurlijk de vrouw. ben op een gegeven moment gaan kickboksen maar dat was 't ook niet..Niet omdat ik 't niet leuk vond maar 't ging niet echt ivm me werk.

Nu doe ik dus niets en moet echt weer wat doen en heb besloten om toch weer te gaan fitnissen want dat blijf ik toch 't mooiste vinden en train thuis ook nog steeds..

Ik weeg 73 kilo en ben +/- 1.90 't nadeel van mijn bouw is dat ik echt kan vreten wat ik wil maar niet dik word en super moeilijk aankom.=(

Ik ben van plan om eind juni weer beginnen met fitnissen en heb hier voor al een eetschema'tje gemaakt.

Ik wil graag jullie mining horen over m'n schematje en als jullie er wat hebben aan te merken hoor ik 't graag!
    't is niet alles maar dit is om weer een beetje in de mood te komen en dat mn lichaam er weer aanwent om veel te eten!

Alvast bedankt!
    A man who stands for nothing, Will fall for anything.

Dit is m'n toekomstige schema, wat nog zeker aangepast kan en waarschijnlijk gaat worden! ;;

07.00 :
    2 Dubbele Boterhammen met beleg + Brinta + shake
    10.00 :
    2 Dubbele Boterhammen met pindakaas + Appel + Plak Boterkoek
    12.00 :
    2 Dubbele Boterhammen met beleg + Banaan + 500gram Kwark
    14.00 :
    2 Dubbele Boterhammen met pindakaas
    16.00 :
    2 Dubbele Boterhammen met beleg
    17.30 :
    Avond eten: Veel aardappels/ rijst / Pasta's
    20.00 :
    Appel + Banaan
    Voor 't slapen :
    Brinta + shake
    Pak Yogurt + 1liter Half volle melk verspreidt over de hele dag.
    + Shake gelijk na 't trainen.

Comment

Je eet teveel brood, dat moet je varieren met rijst/pasta/aardappelen en niet alles proppen in 1 maaltijd(17.30uur). Als ik zo kijk krijg je veel te weinig eiwitten binnen. Doe daar eerst iets aan en daarna kijken we wel verder.

Comment

hij eet niet te veel brood, ik vind 10 boterhammen niet veel, ik eet normaal ook 10. ik denk eerder dat je te weinig eet, wat is je onderhoud?

boterkoek lijkt me troep. Die pot magere kwark hoort niet overdag, maar voor het slapen gaan. want brinta en een (whey) shake ( als het caseine is is het goed) voor het slapen gaan is onzin.

en fruit alleen bij ontbijt, voor en na de training.

het meeste moet je eten bij het ontbijt en 1 uur na de training. dus niet alleen snelle suiker en whey na de training maar ook goed eten een uur erna, want dan is de eiwitsynthese het grootst. en geen vetten na de training, tenminsten die maaltijd van een uur erna.

yoghurt moet je ook niet hebben.

en ik zie net dat je inderdaad veel boterhammen eet. 2 dubbele boterhammen, dan eet je dus 20. dat is echt veel.

Maar we moeten eerst je behoefte weten. dan moet je kcal verdelen over de maaltijden. meeste bij ontbijt en na training dus en eiwit, vetten en kh gelijkmatig verdelen. na de training geen vetten en voor het slapen gaan alleen langzame eiwitten eten ( caseine shake of magere kwark)

en nog iets, wat is beleg? beleg is nogal een groot begrip.

Comment

Ben het eens met misterfit en als toevoeging fruit in de ochtend en na de training, niet overdag. En die 1 liter melk is dat door je shakes of daar nog naast?
          Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

veel vlees eten paarde vlees en kip,en bami en rijst ,een shake neem ik altijd naar een uur tijdens de training,en voor 1 keer in de week patat of wat anders ofzo .op zaterdag neem ik niks geen eten ,even mijn lichaam met rust laten,af en toe gebruik ik creatine werkt prima ,stja dat is ieder zijn eigen keus.
            ik ben 1.85 . 64 killo gegaan naar 92 killo binnen 3 jaar
            het is niet altijd maar alleen eten,een goed fitness schema gaat goed samen met een goed eet schema
            veel succes een veel vreten ,en trainen

TRAINSEEE

Comment

Als jou 5 maaltijden bestaan uit brood dan eet je naar mijn ervaring TEVEEL brood, verminder dat en vervang het door rijst/pasta/aardappelen.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                hij eet niet te veel brood, ik vind 10 boterhammen niet veel, ik eet normaal ook 10. ik denk eerder dat je te weinig eet, wat is je onderhoud?

boterkoek lijkt me troep. Die pot magere kwark hoort niet overdag, maar voor het slapen gaan. want brinta en een (whey) shake ( als het caseine is is het goed) voor het slapen gaan is onzin.

en fruit alleen bij ontbijt, voor en na de training.

het meeste moet je eten bij het ontbijt en 1 uur na de training. dus niet alleen snelle suiker en whey na de training maar ook goed eten een uur erna, want dan is de eiwitsynthese het grootst. en geen vetten na de training, tenminsten die maaltijd van een uur erna.

yoghurt moet je ook niet hebben.

en ik zie net dat je inderdaad veel boterhammen eet. 2 dubbele boterhammen, dan eet je dus 20. dat is echt veel.

Maar we moeten eerst je behoefte weten. dan moet je kcal verdelen over de maaltijden. meeste bij ontbijt en na training dus en eiwit, vetten en kh gelijkmatig verdelen. na de training geen vetten en voor het slapen gaan alleen langzame eiwitten eten ( caseine shake of magere kwark)

en nog iets, wat is beleg? beleg is nogal een groot begrip.
                Om te beginnen bedankt voor je reactie en zal er zeker wat mee doen
                20 boterhammen zijn er idd veel maar brood is nooit verkeerd en met 't beleg wat er tussen gaat kom je ook aan je eiwitten en kh..
                't staat er inderdaad niet in wat over wat voor beleg ik 't heb maar dat heb ik er niet neergezet omdat ik 't van mezelf wel weet..Sorry voor 't ongemak!
                Maar onder beleg versta ik;
                Kipfilet, schouderham, casselrib, paarden rookvlees en ook een hard gekookt ei ( wat eigelijk niet onder beleg valt)

Ik ben zelf ook niet echt gek van yogurt maar 't bevat toch een hoop mineralen.. oa ; Natrium, Kalium, Calcium, Ijzer, Koper, zink...
                Wat ook zeker niet verkeerd is.

Ik heb de boterkoek er tussen gedaan omdat boterkoek gewoon veel kh bevat en daarnaast ook lekker =)

Ik zal ook 't fruit na de ochtend verplaatsen en de Brinta voor 't slapen gaan zal ik ook zeker vervangen door magere kwark te eten.

Bedankt voor je reactie en ga er zeker wat mee doen, Top

Comment

( De reden trouwens dat ik 3maal daags een shake wil gaan gebruiken is omdat ik echt aan wil komen! Ik heb gewoon zoon fijne bouw dat ik echt super moeilijk aankom.

Ik zeg dit gewoon even omdat ik op andere blogs veel gelezen heb dat ze 3maal daags te veel vinden. )

Comment

Originally posted by qbane View Post
                    Ben het eens met misterfit en als toevoeging fruit in de ochtend en na de training, niet overdag. En die 1 liter melk is dat door je shakes of daar nog naast?
                    Die liter melk ga ik naast de shake drinken. Gewoon verspeid over de ochtend en middag.

Comment

Originally posted by Game_Over View Post
                      Als jou 5 maaltijden bestaan uit brood dan eet je naar mijn ervaring TEVEEL brood, verminder dat en vervang het door rijst/pasta/aardappelen.
                      rijst/pasta/aardappelen dat eet ik zowiezo elke avond al en ook niet te zuinig als zeg ik 't zelf.

Wat ik over een tijdje wel wil gaan doen als mn lichaam er weer gewend raakt aan 't vele eten is tussen de middag ook een warme maaltijd te nemen.

Comment

mineralen zitten toch niet alleen in yoghurt. je kunt ze ook op een andere manier binnen krijgen. Neem desnoods suplementen om je mineralen binnen te krijgen. Maar is groente niet een goeie bron van mineralen? Ik zou toch echt die yoghurt vervangen en ben zeker dat je het kunt missen, want je bent er zoals je zegt niet dol op

En boterkoek is ongezond en dat is gewoon onzin om te zeggen ik eet het omdat het veel kh bevat. dan eet maar iets met veel kh dat gezond is.
                        Een voedingsschema moet goed in elkaar steken en vooral gezond zijn, daar hoort rotzooi niet tussen. Tis maar net hoe streng je wilt zijn, maar ik raad je aan om het eruit te gooien en er iets gezonds voor in de plaats te doen.

Cheaten kan natuurlijk wel, maar ik zou het niet iedere dag doen ( 1 x in de week in het weekend bijvoorbeeld)

Maar met het schema gaat wel goed komen, ik heb ergere gezien. Hier is tenminsten 95% gezond. Bij sommige zit het vol kaas, muesli en fruitrepen en cruesli en dat soort ongein

dus vervange ook de yoghurt en de boterkoeke en dan ben je al een redelijk eind op weg

Comment

Originally posted by Barbapappe View Post
                          ( De reden trouwens dat ik 3maal daags een shake wil gaan gebruiken is omdat ik echt aan wil komen! Ik heb gewoon zoon fijne bouw dat ik echt super moeilijk aankom.

Ik zeg dit gewoon even omdat ik op andere blogs veel gelezen heb dat ze 3maal daags te veel vinden. )
                          Weleens aan een weight gainer shake gedacht? Daar kom je zeker van aan en zitten meestal ook nog voldoende eiwitten in. Dit ipv een whey shake nemen of in combinatie voor wat extra eiwitten.

Comment

Originally posted by body23 View Post
                            veel vlees eten paarde vlees en kip,en bami en rijst ,een shake neem ik altijd naar een uur tijdens de training,en voor 1 keer in de week patat of wat anders ofzo .op zaterdag neem ik niks geen eten ,even mijn lichaam met rust laten,af en toe gebruik ik creatine werkt prima ,stja dat is ieder zijn eigen keus.
                            ik ben 1.85 . 64 killo gegaan naar 92 killo binnen 3 jaar
                            het is niet altijd maar alleen eten,een goed fitness schema gaat goed samen met een goed eet schema
                            veel succes een veel vreten ,en trainen

TRAINSEEE
                            Bedoel je nou dat je op Zaterdag helemaal niks eet?!?

Comment

Originally posted by peedee View Post
                              Bedoel je nou dat je op Zaterdag helemaal niks eet?!?
                              lijkt wel alsof het er staat. Ik hoop maar voor hem dat hij dat niet doet, want zo komt je lichaam niet tot rust, maar maak je het je lichaam juist moeilijk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X