wat eten na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat eten na training

hallo,

ik heb een vraag:
    wat is het beste om direct na de training te eten (zonder supplementen bedoel ik dan)

overal waar ik kijk zie ik staan: whey protein en andere supplementen, maar dit vind ik echt geldverspilling.
    zijn er ook gewone voedingsmiddelen die snelle eiwitten bevatten en koolhydraten enz?

greetz,

Whey kost in verhouding minder dan de meeste vleessoorten.

Comment

Plus is het makkelijker even een shakeje mee te nemen naar de sportschool en achteraf gelijk naar binnen te gooien dan gelijk een maaltijd daaro naar binnen te werken met snelle suikers oid. Ik zie wel regelmatig wat fruitsorbets naar binnen gewerkt worden door beren bij mijn sportschool meja die kunnen die vetten iets makkelijker verbranden met hun trainingsschema ;p
      Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
        Whey kost in verhouding minder dan de meeste vleessoorten.
        Voor 15 Euro heb je 1 Kg Whey waarvan 80 gram Proteine op 100 gram. Probeer maar eens zo'n vlees te vinden.

Wat ik je iig al kan aanraden is Honing na de training, je kan in principe ook gewoon een cola'tje drinken!

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
          Voor 15 Euro heb je 1 Kg Whey waarvan 80 gram Proteine op 100 gram. Probeer maar eens zo'n vlees te vinden.

Wat ik je iig al kan aanraden is Honing na de training, je kan in principe ook gewoon een cola'tje drinken!
          ok, bedankt !

zo'n kg whey gaat toch maar een week of twee mee? 15 euro per 2 weken is echt te veel (mijn ouders willen dit absoluut niet betalen)
          vlees daarentegen willen ze wel betalen.

andere suggesties voor eten na de training zijn nog altijd welkom

greetz,

Comment

Je kan met 1kg whey gewoon 4 weken mee doen. Maar als je hier meer informatie over wilt kan je wellicht naar mijn topic kijken en dingen daarvan uit halen.

''Wat eten jullie na het sporten''.

Zelf doe ik het zo...

halve kilo aardappelen
            120 to 180g tonijn
            150g sperzibonen
            4/5 eiren
            40/50g whey

Comment

snelle kolydraten zijn
              witte rijst
              wit brood
              jam
              dextrose
              etc

verder hoef je niet perse snelle eiwitten na een training te hebben, je lichaam wilt eerst kolydraten.
              dus hier kun je gewoon warm eten of melk gaan drinken etc.

@nex:
              500 gr aardappelen???
              hoezo, je lichaam kan toch niet zoveel kolydraten in 1x gebruiken, dus zou het wat gaan minderen.
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Originally posted by sandero View Post
                ok, bedankt !

zo'n kg whey gaat toch maar een week of twee mee? 15 euro per 2 weken is echt te veel (mijn ouders willen dit absoluut niet betalen)
                vlees daarentegen willen ze wel betalen.

andere suggesties voor eten na de training zijn nog altijd welkom

greetz,
                Hangt er vanaf hoeveel gram je gebruikt per dag natuurlijk, maar ik begrijp wel dat je je zakgeld er niet wil aan verspillen.

Wat je kan doen is voor de training 500-1000 ML melk drinken, dan heeft je lichaam de nodige amino's tot zijn beschikking tegen dat je klaar bent.

Na de training neem je dan Cola, snoep, honing oid en dat zit het wel goed. Fruit en Melk zou ik niet gebruiken om aan suikers te komen na je traning, de GI is te fucking laag!
                Last edited by Santino88; 31-05-2008, 21:12.

Comment

Valt wel mee hoor bodybuilder. Halve kilo klinkt veel maar dat is het niet, doe het al een tijdje op deze manier en het bevalt mij prima.

Comment

Gewoon een liter magere melk. Herstelt je vochtbalans snel, hoge kwaliteit eiwitten, en melk heeft een leuke II.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Een leuke II? Uitleg a.u.b... Verder hoge kwaliteit eiwitten? Ik weet nog de discussie ''melk'' waar werd beweerd dat het zelfs slecht voor je is. Neemt niet weg dat ik meer dan 2liter melk per dag naar binnen werk. Gebruik zelf wel halvfolle melk, in de bulk.

Comment

Insuline index=relatieve hoeveelheid insuline (t.o.v. wit brood of glucose) die je lichaam aanmaakt bij het innemen van een product.
                        Hier was een mooi verhaaltje over de GI:
                        Originally posted by timbo
                        Where is the evidence that lactose (milk sugar) is digested slowly? If you're refering to the fact that milk and milk products in general rate lower on the Glycemic Index, let me complicate matters for you.

You see, the GI is simply a rating of the appearance of glucose in the blood (Ra = rate of appearance) relative to a control (white bread or glucose). What the GI tells us absolutely nothing about is the rate at which glucose disappears from the blood (Rd = rate of disappearance). So, yes, the GI may be low, but how do we know that the Ra is only low because Rd is high? See, if Rd exceeds Ra, then Ra (hence, GI) will seem low (relatively). If Ra is higher than Rd, then Ra will appear relatively high (high GI).

What can account for Rd? Well, I propose that if insulin levels are high (i.e., "spiked"), then Rd will be elevated. So, in the case of milk, the Ra (i.e., GI) may actually be low due to a high Rd (due to a high level of insulin).
                        Link.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Intressant stukje bedankt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X