Voedingsschema...graag kritiek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema...graag kritiek

Heej mensen..
    Dit is me 2e voedingschema,me eerste was niet echt wat
    dus nog maar een keer

Lengte 1,94
    Gewicht 71
    Bf 17,7 %

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 129 GramDagelijkse behoefte Vetten: 57 GramDagelijkse behoefte Koolhydraten: 380 Gram
    Totale dagelijkse behoefte energie: 2543 Kcal

07:15 220 ml melk met 35 gram brinta
    200Gr Mammoth met 400ml halfvolle melk
    1 Mega Multi vitaminetablet van Health Company
    Kop koffie opt werk en een banaan

09:30 2 bruine boterhammen met pindakaas
    1 gekookt ei
    250ml melk

12:00 3 bruine boterhammen met pindakaas
    1 gekookt ei
    500 ml melk

14:30 2 bruine boterhammen met pindakaas
    banaan
    250ml melk

16:30 235gr Mammoth+ 525ml melk

16;45 Trainen

18:00 avondeten = verschillend maar meestal pasta
    235 gr whey shake met 525 ml melk
    whey shake is van Gold standard

20:00 bruine boterham met visfilet

22:00 200gr Kwark
    235gr mammoth + 525ml melk

23:00 slapen

Verdeelt over de dag drink ik ong 2 liter water en om het half uur een handje vol noten

Alvast bedankt voor de kritiek en eventuele tips!
    Grtzzzz!!

Het zou wel handig zijn als je verteld wat je wilt bereiken.

maar banaan verschuiven naar het onbijt of voor/na de training.
    Meteen na de training snelle suiker, dan whey.. 1 uur later na de training PAS wat gaan eten, het liefst geen vet ( mocht je doel masse kweken zijn he)

voor het slapen gaan zou ik alleen kwark nemen. Wel MAGERE kwark.

oh en wat ik behoorlijk dom en achterlijk vind is dat je om het half uur eet.
    Gewoon minstens 6 keer eten en ook noten bij die maaltijden eten en niet tussen door. Want dan eet je als je 13 uur wakker bent 26 keer een handvol noten. Niet doen dus.

Maar naar mijn idee zit het voor de rest wel redelijk in elkaar. Ik kan zo de kcal niet zien, maar wel bij ontbijt en na de training het meeste eten, maar kan zo niet zeggen of je dat hebt of niet. (post anders je kcal, eiwit , vetten en kh per maaltijd)

Comment

Ojah my bad...me doel is massa kweken
      En van die noten dat had ik hier en daar weleens gelezen dat je af en toe een handje noten moest eten,maar ik heb het dus beetje overdreven met elk half uur heh

Maar ik zal morgen me kcal eiwitten etc. er ff bij poste,kheb nu visite dus geen tijd
      Thkz man!

Comment

ja noten eten is niet verkeerd, met af en toe bedoelen ze wel in die 6 maaltijden.

Comment

En mocht je toch nog elk half uur noten willen eten wel 3x op en neer springen en "BEEFCAAAAKE" schreeuwen voor de extra brute factor ;D

Ik zou persoonlijk de pindakaas vervangen met kipfilet of runderrookvlees, manly men eat meat! ;p Verder zoals Misterfit zei fruit bij ontbijt en na het trainen (soms zie ik wat bodybuilders een fruitsorbet na of tijdens hun fitness eten, ik zelf doe tijdens trainen een paar dextran - gemakzucht en tijd).

Die nummers bij je shakes zijn bizar zie ik net ;o 235gram whey shake? O_o 670gram mammoth over de hele dag? ;O Scary. Ook best veel melk (3195ml) ;p
          Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

verrek ja, had ik niet eens gezien. Dat zijn belachelijke hoeveelheden wat shake betreft, volgens mij heb je geld genoeg of niet

ik zou toch nog normaal gaan eten, niet alles uit suplementen gaan halen, een shakeje kan wel, maar dit is best veel

Comment

Ja denk ook dat hij het goed voor me kaar heeft als hij zoveel shakes neemt en noten.
              noten minderen en als je er toch graag zoveel eet bij je maaltijden nemen 6per dag

zelf mischien 1 maaltijd voor je pindakaas kipfilet en/of appelstroop (heet nu fruitstroop ofzo van hero heb ik)
              het vele melk vind ik niet erg drink zelf ook veel melk
              Calisthenics / Street workout

Comment

Verdeel die shakes beter als je toch zoveel wilt nemen, je kan beter je eiwitten verspreiden dan in 1x 235g in te nemen bvb, dat lijkt me veels te veel.
                Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

@ Misterfit...Nee geen geld genoeg maar wel geld genoeg ervoor over

@ Qbane...Die hoeveelheden staat op de pot van Mammoth...235g met 525ml melk 1 tot 3 x per dag nutiggen,overdreven dus?

maar goed ik zal ff me kcal eiwit etc berekenen per maaltijd...

Comment

Iemand een tip hoe ik het beste me voedingwaarden per maaltijd kan berekenen? ben net 1,5 uur bezig geweest maar ken van de helft de voedingswaarde niet vinden of berekenen,zoals hoeveel zit er in 1 broodje pindakaas,heb wel me 1e maaltijd kunnen berekenen yeah!!
                    1e maaltijd 787kcal/ 38 g eiwit/ 128,1g kh/ 31,7g vet( kop koffie niet meegerekend kon de voedingswaarde er niet van vinden)

Hoe kan ik de rest het beste berekenen?/
                    Thkz alvast!!

Comment

hoeveel zit er in een broodje pindakaas..? als je anderhalf uur hebt lopen zoeken heb je toch verkeerd gezocht.
                      Broodje apart, boter apart per portie en pindakaas per portie. Op de meeste voedingswaarde-sites toch écht wel per portie te vinden.

O.a. bij deze staat de gemiddelde portie erbij vermeld:

Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten
                      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ja serieus echt 1,5uur bezig geweest,kheb gegoogled op voedingswaarde per broodje pindakaas enzo maar werd er niks wijzer van, zal nu is ff checken op die site van je,
                        tnkz!

Comment

een plak brood is 85 kcal ongeveer, pindakaas staat op de pot hoeveel kcal per 2 boterhammen het is ( 35 gram) dus 1 boterham is 17.5 gram.

2 boterham is 190 kcal, dus 1 is 95 kcal

85+95 = 180 kcal per boterham met pindakaas

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            een plak brood is 85 kcal ongeveer, pindakaas staat op de pot hoeveel kcal per 2 boterhammen het is ( 35 gram) dus 1 boterham is 17.5 gram.

2 boterham is 190 kcal, dus 1 is 95 kcal

85+95 = 180 kcal per boterham met pindakaas
                            en dan vergeet je de boter nog
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

1e maaltijd 787kcal/ 38 g eiwit/ 128,1g kh/ 31,7g vet
                              2e maaltijd 484kcal/ 26,3g eiwit/ 48,2g KH/20,7g vet
                              3e maaltijd 694kcal/ 35,8g eiwit/ 69,8g KH/ 30,3g vet
                              4e maaltijd 572kcal/ 25,3g eiwit/ 69,2g KH/ 21,6g vet
                              5e maaltijd (avondeten bv spaggetti met wheyshake) 811kcal/ 39,7g eiwit/117,6g KH/20,2g vet
                              6e maaltijd bruin Broodje met vis/lekkerbekje 452kcal/ 38,1g eiwit/ 21,2g KH/ 24g vet
                              200gram magere kwark voor het slapen 132kcal/ 26g eiwit/ 6g KH/ 0g vet

Hoop dat het zo een beetje overzichtelijk is, ik heb de shake voor het trainen niet meegerekend,
                              Met dit schema krijg ik per dag 3932kcal binnen dat is 1389kcal meer dan dat ik per dag binnen zou moeten krijgen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X