concreet voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• concreet voedingsschema

Jo,
    bij deze een conreet voedingsschema dat ik heb uitgewerkt...
    * Ik ben 1m83, weeg 65kg en bf is (ongeveer) 12%.
    * Ik wil massa kweken, en zou dagelijks ca. 2500 kcal moeten binnen hebben (als mijn berekening klopt).
    * Er staan bij onderstaande geen voedingswaarden bij, omdat ik voornamelijk uit ben op grote richtlijnen.
    * Ik zou dit voedingsschema zowel op trainingsdagen als niet-trainingsdagen gebruiken.

Ontbijt (7u30)
    --> 4 sneden volkorenbrood met hesp, kaas & confituur
    --> 1 glas melk & 250gr (magere) kwark

10u
    --> 2 sneden volkorenbrood met hesp en groenten (sla & tomaat)

lunch (12u30)
    --> 4 sneden volkorenbrood. 2 met hesp en groenten, 1 met kaas & 1 confituur
    --> 500gr kwark

16u (half uur voor training)
    --> banaan & potje yoghurt

18u (half uur na training)
    --> 1,5 à 2 borden elk bestaande uit 1/3 vlees, aardappelen of rijst en groenten

21u
    --> 250gr kwark

Enige kritiek aub het is m'n eerste dus er zulle wel wat fouten in zitten

Cheers,
    Frederick

Er zitten inderdaad wat fouten in, maar eerst wat vragen:
    1. Wat is Hesp?
    2. Wat is confituur?

Als ik kijk is je avondmaaltijd te groot terwijl de rest nog relatief klein is qua formaat. Probeer de verdeling gelijker te trekken over alle maaltijden.

Probeer ook meer variatie ipv kwark bij ontbijt en maaltijd er na. Je hebt meerdere eiwitbronnen nodig om een completer aminozuur profiel te krijgen. Dus gebruik produkten afkomstigen van kippen, wit/ronde vissen, koeien, paarden, schapen, bizons, kalkoen.

Daarnaast is kaas een no-go en kun je dit beter vervangen door Pindakaas, Stroop of Kipfilet...en soort gelijke produkten akomstig van bovenstaande dieren.

16:00...zou ik proberen een fatsoenlijke maaltijd van te maken tussen 15.30-16:00. Banaantje kun je dan eventueel na de training nemen om je glycogeen aan te vullen tot de avondmaaltijd.

Groenten zijn goed als ze wat toevoegen...sla en tomaat is er alleen voor kleur, smaak en eventuele mineralen. Verder voegt het niks toe. Probeer dus groenten te pakken zoals Selderij, Bloemkool, Broccoli.

Comment

Confituur is jam. Hesp weet ik ook niet. Stroop is overigens rotzooi.

Ontbijt:
      Tijd voor brinta en/of havermout met wei kerel. Dit is te zuinig met rommel.

10u
      Wel erg weinig. Zodra die hesp iets suikerigs is ofzo, eruitgooien. Als die hesp 20gr eiwitten+ levert mag je hem laten staan, zo niet dan vervangen door vlees zoals Falstyr al aangeeft.

Lunch
      Vind het erg veel eiwitten in een keer, zou dit liever spreiden. Verder de confituur eruit evenals de kaas. Doe die twee boterhammen maar met pindakaas of tahin o.i.d. Voor de hesp geldt hetzelfde als bij 10u.

16u
      Kan. Ik moet ook geen volledige maaltijd eten binnen een uur voor het eten, vandaar dat ik het hier niet met Falstyr eens ben.

18 u
      Veel in een keer, kun je inderdaad beter spreiden over de dag, maar goed eten na de training is wel een must, dus slecht is het niet. Let wel op met je vetten hier, vetten na de training vertragen de opbouw van spieren.

21u
      Eet wat nootjes.

23u
      Hele bak kwark naar binnen werken.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hesp is een soort Ham, Varkensvlees dus.
        If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Ik dacht altijd dat ham rundvlees wat. Naja, ik zie s ochtends magere kwark staan en later voor het slapen gaan 250 gram kwam. Ik denk dat je het wel weet, maar het moet dus zeker wel magere kwark zijn en 500 gram dus zoals general al zei.

Kaas er inderdaad uit, je bent 1 van velen die denkt dat kaas gezond is. Geloof me dat is niet zo en inderdaad beter verdelen die hap.

Comment

Er is nix mis met kaas, als je maar bijv. de 30+ kaas neemt.
            If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Er is wel wat mis met kaas, en dat zijn de vetten.
              Er zijn natuurlijk veel ongezondere dingen, als je het met mate eet is het ook geen grote ramp, maar kaas is niet gezond. Het is gewoon 10 keer beter om het te vervangen door tonijn, zalm, kipfilet e.d. op je brood te doen.

Comment

Voor de afwisseling is het wel lekker, ik eet zelf ook kaas 20+ en smeerkaas. Maar ook veel rookvlees, kip en zalm enz.
                An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                  Er is wel wat mis met kaas, en dat zijn de vetten.
                  Er zijn natuurlijk veel ongezondere dingen, als je het met mate eet is het ook geen grote ramp, maar kaas is niet gezond. Het is gewoon 10 keer beter om het te vervangen door tonijn, zalm, kipfilet e.d. op je brood te doen.
                  en zout

Comment

Die vetten maken in mijn voedingschema in ieder geval geen probleem.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X