Voedingsschema ::Commentaar nodig!!::

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema ::Commentaar nodig!!::

Okay, ik heb mijn eetpatroon enigszins aangepast. Ik wil afvallen en heb hierbij een schema gemaakt. Mijn fitness-instructeur vond het een goed schema. Ik heb zo mijn twijfels, dus vraag ik het mijn grote voorbeelden, jullie, maar!

Richtlijnen:

-3 tot 4 keer trainen per week
    -2 keer per week op niet-trainingsdagen een halfuur tot drie kwartier cardio
    -5 keer per dag eten, 2 tot 3 uur verschil tussen de maaltijden
    -Direct na training een banaan (?) en een proteineshake
    -Op trainingsdagen eiwit en proteïnerijk eten
    -Ongeveer 50 tot 60 gram vet per dag

Ochtend

6:00/7:00
    1 Kommetje 200 gr yoghurt met 50 gr muesli / kommetje 50 gr Brinta met 200 gr halfvolle melk
    1 Sinaasappel

10:00
    1 Sneetje Meergranen brood met pindakaas
    1 stuk fruit (druiven, appel nectarine, ananas)
    1 glas karnemelk

OF

1 kommetje kwark (200 gram) met honing en twee handen vol amandelen en walnoten
    1 stuk fruit

Middag

12:00/13:00
    2 sneetjes meergranen brood met of gegrilde kipfilet of kalkoenfilet(of gerookte zalm) 1 sneetje met pindakaas
    1 glas karnemelk
    1 stuk fruit (appel, o.i.d.)

OP TRAININGSDAGEN

2 sneetjes meergranen brood met Tonijn (naturel, op water) of gerookte zalm met wat sla komkommer en tomaten 1 sneetje met pindakaas
    1 proteïne shake
    1 banaan (of na trainen)

15:00/16:00
    1 sneetje meergranen brood met pindakaas/een Liga Evergreen
    1 kop groene thee

Avond

18:00/19:00
    200 gram groenten
    3 aardappelen/kleine hoeveelheid rijst (ongeveer 300/400 gram)
    1 stuk vlees, voornamelijk kip. (grootte verschilt)

20:00

1 glas karnemelk

Jullie mogen gerust afkraken, hoor. Daardoor weet ik het de volgende keer beter te doen. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
    "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Yoghurt eruit als het aan mij ligt. Je ontbijt valt te mager uit, je moet immers bij het ontbijt meer eten dan de rest van de dag. Fruit heb je al dus dat is gunstig. Je lichaam moet bij het onbijt namelijk weer opgang komen. Een whey shake is dan ook geen overbodig luxe.

meegranen brood? volkoren brood zou ik zeggen. En Magere kwark en geen half volle of volle kwark.

Tussen door fruit eten is onzin, dus weg ermee. Alleen bij ontbijt, voor en en direct na de training.

een shake is goed voor de training, dus als je na de shake gaat training is het goed, anders weg met de shake ( mits het whey is)

liga rotzooigreen ook weg. fruitrepen komen heel gezond over, maar dat is het dus niet ( niet dat het zwaar ongezond is, maar toch weg ermee)

voor het slapen gaan magere kwark ete n( 500 gram)

En ik merk al dat je fitnesstrainer geen verstand heeft van voeding.

Want dit lijkt meer op een crashdieet als je het mij vraagt. ga eerst maar je behoefte bereken en dan 200 a 500 kcal eronder zitten.

Srry dat ik het zeg, maar dit schema lijkt ook echt nergens op. De verdeling is zo bagger als maar kan. je verdeelt je kcal niet gelijkmatig. verdeel vetten, kh en eiwitten gelijkmatig over je maaltijden. Laatste maaltijden alleen zoveel mogelijk eiwitten binnen krijgen.

ga minsten 6 normale maaltijden maken.

Nogmaals, niet luisten naar je fitnesstrainer als het om voeding gaat, want dat is dus schijnbaar niet zijn sterkste kant

En ik vind 3 aardappelen ook overdreven weinig. Wat ik dan wel weer grappig vind is dat je 400 gram rijst weinig vind zeker als je de verhouding rijst aardappel bekijkt.

Oh en niet in alle angst vetten gaan minder. Zoveel mogelijk koolhydraten minderen en omhoog gaan in eiwitten. Vetten gewoon eten zoveel je nodig hebt ( wel gezonde vetten he)

Dan heb ik nog iets, 1 kopje groene thee? maak er maar gerust minstens 5 koppen van, het helpt je bij het verbranden van vet. Visolie is ook geen overbodige luxe bij het afvallen. 1 van de redenen dat je vetten niet massaal moet gaan minderen is dat vet juist helpt bij het verbranden van vet, maar denk vooral aan omega 3 vetzuren.

Nou suc6 met het aanpassen

Comment

Nog een tip mocht je behoefte 2000 zijn bijvoorbeeld.

dan eet je bijvoorbeeld bij het ontbijt 500 kcal, daarnaa 5 x 300 kcal, dat bedoel ik met gelijkmatig verdelen van kcal.

Zo stumileer je je stofwisseling om hoger te gaan draaien.
      want als je eerst 200 eet dan 600 dan maar 100, dan weer 500, dan weer maar 50, dan houd je je stofwisseling niet op peil.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
        Nog een tip mocht je behoefte 2000 zijn bijvoorbeeld.

dan eet je bijvoorbeeld bij het ontbijt 500 kcal, daarnaa 5 x 300 kcal, dat bedoel ik met gelijkmatig verdelen van kcal.

Zo stumileer je je stofwisseling om hoger te gaan draaien.
        want als je eerst 200 eet dan 600 dan maar 100, dan weer 500, dan weer maar 50, dan houd je je stofwisseling niet op peil.
        Erg bedankt! Ik zie al wat er beter moet. Waar moet ik die Liga Evergreen dan mee vervangen? weer een boterham met pindakaas? Of gewoon rosbief, ofzo?

Oh! Ik was vergeten om bij het ontbijt een omegavisolie-pil te zetten. Die neem ik elke dag. Whey bij het ontbijt? Komt dat omdat je lichaam het echt nodig heeft vanwege de uren slaap ofzoiets?

Ja, ik weet niet precies wat het is...ongeveer dezelfde hoeveelheid rijst als de aardappelen. Ik zal er voortaan 4 eten. Dat moet wel voldoende zijn. Meer kan ik ook iet op.

Ik moet wel zeggen dat ik wat ben aangekomen, sinds ik zo eet. Ik weet niet of het mijn spiermassa is (ik ben wel wat gegroeid) of echt vet... Hiervoor at ik namelijk bar weinig: maar 3 keer per dag en heel weinig. Misschien dat het verschil wat uitmaakt? Anyway, bedankt voor de hulp!

Comment

Ja ik weet hoe dat komt.
          Je hebt iets dat noem je metabolisme ( stofwisseling)

Als jij 3 maal daags weinig eet, dan is je metabolisme zo laag als maar kan.
          Om de stofwisseling omhoog te krijgen moet je meer eten, maar het beste is om het gewoon geleidelijk op te voeren. Als je in een keer veel gaat eten, dan is je metabolisme nog te laag, het heeft zijn tijd nodig om omhoog te gaan ( duurt geen weken ofzo, maar toch) Dus je gebruikt daardoor niet alle energie. later als je metabolisme op peil is, dan wordt deze energie wel verwerkt.

Ik vond dit al redelijk weinig, maar als je hiervoor nog minder at dan heb je je lichaam niet veel goeds gedaan.

Oh en visolie mag gerust 4 a 5 gram per dag zijn hoor, 1 pilletje van 1000 gram is in mijn ogen nogal weinig.

400 gram rijst is niet 4 aardappelen
          100 gram rijst heeft 350 kcal ofzo ( wel droge rijst geloof ik, dus niet bereid, want dan zit het vol water) aardappelen 100 gram 75 kcal, ik gok dat 4 aardappelen 100 a 150 gram is, niet veel dus

Comment

Erg bedankt! Ik zie al wat er beter moet. Waar moet ik die Liga Evergreen dan mee vervangen? weer een boterham met pindakaas? Of gewoon rosbief, ofzo?
            boterham met appelstroop(zit ijzer in) kan ook vind ik persoonlijk ook lekkerder in de ochtent dan die droge pindakaas want daar ga ik van zuipen als een gek.

Oh! Ik was vergeten om bij het ontbijt een omegavisolie-pil te zetten. Die neem ik elke dag. Whey bij het ontbijt? Komt dat omdat je lichaam het echt nodig heeft vanwege de uren slaap ofzoiets?
            ja je lichaam heeft weer een boost nodig om alles op gang te zetten en met de snelle vetten gaat het snel weer allemaal op gang en begint de stofwisseling weer zijn werk te doen.
            ken veel mensen die zeggen ja ik eet sochtents niet want ik ben aan het afvallen maar juist om sochtents niet te eten werkt het aferechts omdat je stofwisseling gewoon niet het start sein krijgt om weer te beginnen

mischien met je 4 aardappelen dat je er 6 a 8 van maakt en 300gram rijst dan heb je het beter verdeelt

verder om 10 uur mag je best als het lukt een sneetje er bij doen met pindakaas/appelstroop/kipfilet

voor de rest goed naar de meer ervaren jongens luisteren hier want ik heb ook niet altijd gelijk

suc6!
            Calisthenics / Street workout

Comment

bestaan er ook nog snelle vetten wat zijn snelle en wat zijn langzame vetten dan? kan me iemand dat vertellen?

En je vind pindakaas droog en gaat er van drinken? ik vind het juist reuze lekker en totaal niet droog. zou het het liefst de hele dag door eten, maja dan krijg ik te veel vet binnen

Comment

bestaan er ook nog snelle vetten wat zijn snelle en wat zijn langzame vetten dan? kan me iemand dat vertellen?
                Ging mijn vraag ook zijn bro. Ben erg benieuwd. Term is nieuw voor mij.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

van snelle vetten vliegen de kilo's eraan...?
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

ooooops foutje ja bij mij is alles snel heb nerd 10km hardgelopen ongeveer
                    moesten zijn snelle eiwitten
                    zal ffies opzoeken of je ook snelle vetten heb of dat ik het alleen heb
                    en mijn kilo's vliegen er volgens mij zo aan hoor mijn nieuwe MACtrippleDAY werkt goed
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Ja ik weet hoe dat komt.
                      Je hebt iets dat noem je metabolisme ( stofwisseling)

Als jij 3 maal daags weinig eet, dan is je metabolisme zo laag als maar kan.
                      Om de stofwisseling omhoog te krijgen moet je meer eten, maar het beste is om het gewoon geleidelijk op te voeren. Als je in een keer veel gaat eten, dan is je metabolisme nog te laag, het heeft zijn tijd nodig om omhoog te gaan ( duurt geen weken ofzo, maar toch) Dus je gebruikt daardoor niet alle energie. later als je metabolisme op peil is, dan wordt deze energie wel verwerkt.a
                      Hey, bedankt! Eindelijk wat opheldering. Okay, ik wordt dus niet gek. Da's een goed teken. Het zal dus nog eventjes duren voordat mijn lichaam aan het eten gewend is en echt gaat verbranden? Moet ik trouwens ook op dagen dat ik niet train zoveel eten?

Originally posted by IJsBlok View Post
                      boterham met appelstroop(zit ijzer in) kan ook vind ik persoonlijk ook lekkerder in de ochtent dan die droge pindakaas want daar ga ik van zuipen als een gek.

verder om 10 uur mag je best als het lukt een sneetje er bij doen met pindakaas/appelstroop/kipfilet

suc6!
                      Heeft appelstroop geen suiker en vet??(het is maar een gok, hoor) Ik heb in jaren geen appelstroop meer gegeten... Pindakaas vind ik niet bepaald droog...van Calvé is ie lekker smeuig.

En je vind pindakaas droog en gaat er van drinken? ik vind het juist reuze lekker en totaal niet droog. zou het het liefst de hele dag door eten, maja dan krijg ik te veel vet binnen
                      Pindakaas 4life. Ik zou het eigenlijk ook minder moeten eten.

Zit er trouwens vet of suiker in honing? Honing is volledig natuurlijk...volgens mij zitten er geen slechte dingen in...

Comment

Appelstroop is suiker. Honing is ook suiker. Alleen periworkout dus.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Appelstroop is suiker. Honing is ook suiker. Alleen periworkout dus.
                          Huhm? Periworkout...? Wat is dat voor woord?

Geen appelstroop of honing, dus.

Comment

ik vermoed na de training, maar weet niet zeker of die dat bedoelt

Comment

Vind het zelf eerlijk gezegd wel grappig, er wordt gezegd pre workout (pre is latijn voor voor) post workout (latijn voor na) en peri workout (peri is grieks voor rondom, toch handig gym). Vind de inconsequentheid wel grappig. Maargoed om de vraag dus te beantwoorden: peri workout is net voor/tijdens/net na de training.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X