help help help!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• help help help!!

ik ben nicky 19 jaar, 1.70, 70 kg. mijn vetpercentage weet ik niet maar die laat ik zo snel mogelijk op meten.. mijn probleem is dat ik wil groeien maar tegelijkertijd ook mijn onderbuik kwijt wil.. wat kan ik het beste doen?? en ik kan geen voedings schema in elkaar zetten.. zou iemand mij daarmee willen helpen??

zou het zeer op prijs stellen!

alvast bedankt..!

groeten nicky!

Als je van elke pm vraag ook een topic maakt, laat die pm's dan zitten alsjeblieft.
    Je kunt geen spiermassa winnen en vet verliezen op hetzelfde moment. Bijna niet dan, als beginner wil het nog wel eens lukken.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je kan geen voedingsschema maken? wat voor een handicap heb jij dan?
      Ga niet zo een onzin uitkramen en bekijk gewoon een aantal schemas op het forum en pas deze aan op je behoefte.

Dat je niet emteen een goed schema hebt is normaal, maar dat maakt niet uit, jij bent de gene die het op moet stellen. We kunnen wel tips geven en zeggen wat anders moet als je iets post, maar dat is ook alles

EDIT: bij mij is het trouwens wel gelukt, vet verbranden en spieren erbij. probleem is dat het dan niet bepaald snel gaat. had het pas na 2 maanden door toen ik een weegschaal haalde

Comment

ja weet dat het dom klinkt.. ik heb net mijn voedingsbehoefte berekent maar nu moet ik nog weten of ik meer moet eten dan wat mijn behoeft is.. ik denk dat dat ook weer vrij logisch is maar weet niet wat het beste voor me is.. kun je me helpen met een begin van mijn schema??

Comment

Je hebt 2 topics valt me net op, beetje onzinnig als je het mij vraagt

Comment

Misterti

Doe je even rustig? Hij is hier net nieuw, er zijn genoeg mensen die met echte onzin komen lees: Sodaar.

Ts

Wil je gaan bulken of Cutten? Heb je je behoeften uitgerekend? Kan je ons alvast wat over je normale maaltijden vertellen? Wat je op dit moment naar binnen krijgt... Verder slaat de titel nergens op. Help, help, help? Waarom, als er iets ernstigs is gebeurd kan je beter het ziekenhuis of de politiebureau even opzoeken.

Je komt zo erg haastig over en in deze sport moet je geduld hebben.

Comment

ja is het ook wel maar ik moet toch een begin maken maar als je me niet wilt helpen moet je het niet doen ik vraag het gewoon omdat ik het graag wil weten en omdat jullie er verstand van hebben..

Comment

ik wil gaan bulken en heb net mijn behoefte uitgerekend:
                Lichaamsgewicht:
                70
                Kg
                Vetpercentage:
                16
                %
                Vet Vrije Massa:
                58.8
                Kg
                70*0.84

Basisbehoefte:
                1411.2
                Kcal
                58.8*24

Sporttoeslag:
                141.1
                Kcal
                1411.2*0.1

Arbeidstoeslag:
                1058.4
                Kcal
                1411.2*0.8

Sportieve arbeidstoeslag:
                400
                Kcal
                1411.2*400

------- +

Totale dagelijkse behoefte energie:
                3011
                Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten:
                129
                Gram
                58.8*2.2)

Dagelijkse behoefte Vetten:
                67
                Gram
                (3011*0.2)/9

Dagelijkse behoefte Koolhydraten:
                473
                Gram
                (3011-(67*9)-(129*4))/4

Comment

mijn maaltijden zijn gewoon standaard ik eet 3 keer op een dag ik let wel op wat ik eet maar niet echt specifiek zoals jullie het doen ik eet veel kip veel rijst en weinig vet veel groente en veel fruit en train 3a4 keer in de week en heb trouwens aan extra's eiwitten..

Comment

je behoefte is 2500, dan moet je 200 a 500 kcal boven gaan zitten voor meer massa dus 2700 a 3000 ( ik weet je behoefte niet, tis maar een voorbeeld)

dan eet je dus bij ontbijt wat weet ik 600 kcal
                    dan een 2 maaltijd van 400 kcal ofzo
                    dan weer eentje van 600 kcal ( gemiddelde van een bord avond eten )
                    na de training 500 a 600 kcal

en dan een pot magere kwark voor het slapen gaan 250 a 300 kcal

komt neer op 2900 kcal.

Denk dat het zo wel goed verdeeld is, er staan hier tientallen schemas op het forum, kijk wat andere erin hebben gedaan, wat het kritiek erop was en dan lukt het wel. En even voor de duidelijkheid, mijn ervaring met schema e.d. is niet groot, ben eigenlijk maar net 5 maanden bezig met voeding. Dus wacht altijd op een tweede mening voordat je me geloof, alhoewel ik wel denk dat ik nu goed zit, kan altijd voorkomen dat ik toch iets mis heb.

EDIT: ik mag dan wel behoorlijk fel zijn, maar is het niet een regel van het forum dat we niet met een kant en klare voedingschema komen. Hij verwacht dat we hem een maken, zo werkt dat niet. Ik wil je niet bang maken hoor price. En weinig vet eten is onzin, gewoon gezonde vetten eten en zoveel je lichaam nodig heeft. Vet heeft je lichaam nodig en het heeft in onze maatschappij meer een negatieve betekenis gekregen.

oh en mocht je het echt niet reden dan wil ik je best graag helpen hoor. deed ik geloof ik ook al half
                    Last edited by Misterfit; 05-06-2008, 20:07.

Comment

mijn behoeft staat er boven dus ik moet 200 a 500 kcal er boven gaan zitten voor mee massa en wat is het beste om te eten allemaal?

Comment

Nou ik ga je dus nu fff opweg helpen.

het is misschien handig om whey aan te schaffen.

ga dus 6 keer eten, waarom? om je stofwisseling op te voeren.

ga bij het ontbijt dus meer eten dan andere maaltijden.
                        Ga dan havermout of brinta eten, een stuk fruit erbij en whey eiwitten.
                        (Whey is in vorm van shakejes te koop)
                        Misschein nog een boterham met pindakaas bij, mocht je niet aan je kcal komen

Dan bij de andere 2 maaltijden van 400 kcal
                        3 a 4 volkoren boterhammen met pindakaas/kipfilet

avond eten, (zilver)rijst, aardappelen, pasta, vis, kipfilet, groetnen e.d. eten
                        geen gehakt, spek, varkenvlees. kip, kalkoen, paard, eventueel nog rund ( niet ding zoals gehakt dus) vis zijn dus goeie vleessoorten met veel eiwitten. vette vies bevat bovendien goeie omega 3 vetten.

direct na de training eerst wat dextrose met whey en een uur erna iets al havermout met magere melk eten.

voor het slapen gaan magere kwark ( wel echt magere he)

volgens mij heb ik al een redelijk schema opgesteld voor je, wat dus eigenlijk niet mag. Maar doe er iets mee en nu aan de slag ( neem aan dat het nu wel gaat lukken)

EDIT: je zou ook tonijn, zalm en dus alle boven genoemde goeie vlees soorten op het brood kunnen doen.
                        Ook zou je mocht je wat meer kcal willen hebben een glas melk erbij kunnen doen ( wel half volle)

Dingen die je niet moet eten: kaas, ontbijtkoek, fruit/mueslirepen, cruesli ( nee is geen muesli, muesli kan wel) laat staan snoep enzo. als je echt strikt aan het schema houd dan mag je ook wel eens 1 keer per week een cheat maaltijd nemen ( in vorm van chips, patatje, pizza e.d.) dat kan geen kwaad, maar niet iedere dag he.

en op niet training dagen kun je gerust 200 kcal ofzo minder eten dan opt rainings dagen
                        Last edited by Misterfit; 05-06-2008, 20:16.

Comment

In de ochten kan je beter je eigen ontbij shake maken.

Je kan eventueel wat dingen uit mijn ontbijt halen.

150g havermout
                          halve liter melk
                          50g whey
                          banaan
                          5 donker volkoren boterhammen met kipfilet
                          vitamine c 1000
                          3 caps visolie

Probeer voor de rest zoveel mogelijke volle maaltijden zoals rijst met kip, groente, pasta etc naar binnen te werken. Je zult voor de rest toch echt even moeten rond kijken, je kan genoeg dingen uit andersmans schema's uithalen... per direct overnemen moet je nooit doen.

Comment

jongens hartstikke bedankt voor jullie reactie's ik ga nu een voedings schema in elkaar zetten en als het klaar is zet ik um op het forum dan kunnen jullie hem nog eventueel verbeteren..
                            hartstikke bedankt..!!

groeten nicky..!

Comment

Maak het wel realistisch voor jezelf.

1e wat je moet doen is elke 3 uur eten, dan kom je al een stuk verder. Je moet zelf discipline opbrengen om alleen maar gezond te gaan eten, snoepen/snacken is no more ;] Omdat je elke 3 uur eet zal je veel minder trek hebben in snacken dus dat scheeld, en overigens kan je bij die maaltijden wat lekkere gezonde snacks toevoegen zoals noten en rauwkost door de middag / avond en fruit in de ochtend / na je training.

Ik las dat je behoefte 3100 kcal is, als je wilt groeien moet je daar zo'n 500 boven zitten (niet meer). Ik zou beginnen met 3500 en kijken hoe dat gaat. Probeer die 3500 kcal te verdelen in ongeveer 35% eiwitten, 45% koolhydraten en 20% gezonde vetten.

Omdat je toch net begint zou ik aanraden lekker veel te cardio'en op je sportschool. Dus je sport sessie van 1 uur lekker opgebruiken aan de cross trainer, roeien, rennen, steppen. Probeer een hartslag van rond de 140 te krijgen zodat je lekker vet verbrand en probeer zoveel mogelijk staande cardio te doen, dus niet fietsen ofzo; staand cardio is bevorderlijker voor je hele lichaam. Enige uitzondering is roeien omdat je daar ook je hele lichaam beweegt. Houd dit een maandje vol en je zult waarschijnlijk wat vet afvallen en spiermassa aankomen omdat je begint en je spiermassa nog laag ligt. (Dit gebeurde iig bij mij en een aantal vrienden van me die ook net begonnen, ook al zullen de meeste zeggen dat je van cardio geen spiermassa kan kweken en dit verhaal dus als bullshit verklaren ^^). Probeer 40-50 minuten cardio te doen en daarna nog even wat kracht training met compound excercises; chest press voor je borst + triceps, lat bar voor je rug + biceps, en dan een oefening voor je buik en een voor je benen.

Na die eerste maand ben je als je gedisciplineerd naar de sportschool gaat (~4 x per week) al aardig wat kilotjes kwijt en kan je lekker beginnen met echte krachttraining. Pas je eetschema aan door kcal te verhogen als je merkt dat je steeds vaker honger krijgt ofzo, en als je gaat wennen aan de cardio en je hartslag gaat steeds lager op dezelfde intensiteit moet je uiteraard de intensiteit omhoog schroeven en het apparaat zwaarder instellen of/en snellere bewegingen maken, zorg gewoon dat je hartslag altijd rond de 140 zit voor goede vet verbranding.
                              Last edited by qbane; 06-06-2008, 05:24.
                              Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X