Schema check!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema check!

Hoi,

ik ga volgende week echt serieus aan de slag. Ik heb hiervoor een goed (compleet ander) trainschema voor massa. Ook de nodige sups ingeslagen.

Volgens mij heb ik ook een goed eiwit rijk voedingschema... Maar volgens mij kan het beter...

Advies voor verbtering hoor ik heel graag, zodat ik volgende week goed aan de slag kan.

Ontbijt:
    Halve bak kwark, whey, eetlepel pindakaas, beetje kaneel en 100gr Havermout in de blender en drinken maar. + multivitamine.

Door de dag verdeeld op werk...
    6 boterhammen waar 2 blikken tonijn over verdeeld is.
    (per keer 2 sneetjes + tomaat + Omega)

In de middag een halve bak kwark met annanas.

Voor trainen, magere melk, whey, dextrose gemixed.

Tijdens trainen een AA.

Na trainen dextro, vloeibaare amino en 20 min. op de crosstrainer.

Zodra ik thuis aangekomen ben een halve bak kwark met whey. Dit is zo'n 20min. na de cardio.

Avondmaaltijd. Meestal rijst met groente en kipfile/kip/vis e.d.+ vitmanine C.

Voor slapen een volle bak kwark.

Gedurende dag 1.5 tot 3 liter water.

Graag jullie mening.

als je massa wil moet je niet al te veel cardio gaan doen.
    kwark bij het ontbijt is niet nodig. daarin tegen mis ik wel wat fruit.
    snelle suikers bij het ontbijt zijn nodig om op gang te komen, dus voeg er maar een stuk fruit bij.

2 boterhammen per keer is geen maaltijd.

je moet om de 2 a 3 uur eten. minstens 6 maaltijden per dag hoogstens 8.
    Kcal over de maaltijden verdelen en dan eiwitten, vetten en kh ook gelijkmatig verdelen.

En vetten is wat ik mis bij die boterhammen, boterham met pindakaas zou niet verkeerd zijn. of wat noten ( voor vetten en eiwitten)

fruit alleen bij ontbijt, voor en na de training. En zoveel kwark is ook niet nodig. Mag hopen dat het magere kwark is, anders weg met die troep en magere kwark aanschaffen.

Ook voor de training is niet echt een maaltijd te noemen. Je hebt je kcal niet goed verdeeld en ook de eiwitten enzo niet.

na de training heb je snelle eiwitten nodig, kwark is dan onzin.

1 uur na de training ook goed eten, want dan is de eiwitsynthese het hoogst, dus vind de meeste spiergroei/ herstel plaats. zo min mogelijk vet 1 uur na de training.

voor het slapen gaan magere kwark.

Een korte samenvatting. Bij het ontbijt en na de training het meeste eten.
    Voor de rest vetten, kh en eiwitten gelijkmatig verdelen over de maaltijden.
    regelmatig eten, om de 2 a 3 uur.

oh en dan nog iets we weten je behoefte niet, wat is je behoefte. wat heb je aan vetten nodig, wat aan eiwitten en wat aan kh.
    hoeveel eiwitten, vetten en kh bevat dit schema? hoeveel kcal etc is het per maaltijd.
    Je moet in ieder geval je behoefte weten en daar 200 a 500 kcal boven gaan zitten. Het laatste wat ik je nog kan mee geven is, voer als je een goed schema hebt, de kcal langzaam op, zodat je lichaam kan wennen en de stofwisseling kan verhogen.

EDIT: 3 liter water heb je niet nodig, tenzij je creatine gebruikt.

Comment

thanx man, dat is nog eens info...!

Fruit is wat aan de mindere kant omdat ik daar voor 90% allergisch voor ben...

De halve kwark na trainen eruit te halen en alleen whey te zetten.

De vetten hoopte ik op te pakken met de Pindakaas in de ochtend en de omega door de dag.

3 liter water is meer om de nieren wat schoon te houden door al dat eiwitten.

De kwark is inderdaad gewoon mager.

Dus maaltijden bestaande uit 2 boterhammen met groente erbij en omega voldoet dus niet als maaltijd... Dit moet dus verberterd worden...

De behoefte schema heb ik op mijn thuis pc staan.( Ben nu nog op werk)

Maar meer tips e.d. zijn handig.

De reden hoe ik deze schema heb opgesteld is omdat dit in praktijk met mijn werk enzo op deze manier haalbaar is...

De maaltijden moet ik nog goed gaan uitzoeken hoe ik dit op mijn werk ga doen...

Tips welkom...

(by the way, geen magnetron aanwezig... Echter alleen kleine koelkast.)

Comment

Er is niet zoveel van te zeggen zonder de voedingswaarden en je behoefte.

grts

Comment

Originally posted by zaahied View Post
          thanx man, dat is nog eens info...!

Fruit is wat aan de mindere kant omdat ik daar voor 90% allergisch voor ben...

De halve kwark na trainen eruit te halen en alleen whey te zetten.

De vetten hoopte ik op te pakken met de Pindakaas in de ochtend en de omega door de dag.

3 liter water is meer om de nieren wat schoon te houden door al dat eiwitten.

De kwark is inderdaad gewoon mager.

Dus maaltijden bestaande uit 2 boterhammen met groente erbij en omega voldoet dus niet als maaltijd... Dit moet dus verberterd worden...

De behoefte schema heb ik op mijn thuis pc staan.( Ben nu nog op werk)

Maar meer tips e.d. zijn handig.

De reden hoe ik deze schema heb opgesteld is omdat dit in praktijk met mijn werk enzo op deze manier haalbaar is...

De maaltijden moet ik nog goed gaan uitzoeken hoe ik dit op mijn werk ga doen...

Tips welkom...

(by the way, geen magnetron aanwezig... Echter alleen kleine koelkast.)
          je moet als je 60 gram vetten nodig hebt, deze vetten gelijkmatige verdlen.
          tis niet zo dat je kunt zeggen, nou ik neem bij ontbijt alle mijn vetten en dan ben ik voor de rest van de dag gedekt. Zo werkt dat niet.

maar net wat we zeggen, behoefte is nodig, hoeveel er bij welke maaltijd gegeten word.
          Breng ook wat meer structuur in je schema

dus zoiets

4 boterhammen kcal 320 eiwitten.. kh... en vetten...
          pindakaas (35 gram) kcal 190 etc.
          kipfilet ( 4 plakken) kcal 40 etc..

kun je het beste in excel maken ofzo, is wat overzichtelijker en dan zijn er denk ik ook meer mensen die de moeite doen om je te helpen. Want zo word het stukken makkelijker voor ons om je te helpen.
          Ik vind namelijk nu het schema niet zo prettig om te lezen. Alhoewel ik er wel al enige fouten eruit kon halen. De andere tips komen pas als je het dus overzichtelijker maakt, good luck

EDIT: gewoon eten op het werk, maakt niet uit of je veel meeneemt of niet samen met de rest eet, laat ze maar zeiken. je wilt wat bereiken, dus doe er ook wat voor

Comment

je hebt gelijk,

die schema heb ik dus thuis in een excel bestand staan. Die kan ik er vavond hier op hebben...

Alleen weet ik niet hoe je een excel bestand online hier kan zetten.

Gewoon een printscreen?

Thanx alvast...

Comment

tja daar vraag je me wat. Ik heb er toen gewoon een printschreen van gemaakt en die gepost.

Comment

je bent voor 90% allergisch? dat betekent dat je bepaalde soorten fruit wel mag? misschien is dextrose wel een oplossing. weet niet of dat uit fruit gewonnen wordt. Maar vermoet van wel.

Weet iemand hier een oplossing voor dit probleem

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                  tja daar vraag je me wat. Ik heb er toen gewoon een printschreen van gemaakt en die gepost.
                  Ik heb dat laatst ook geprobeerd maar mij lukte dat niet;
                  Mischien liegt dat aan de instellingen van de computer. Je kan, moest het niet lukken, als alternatief in ieder geval je excel schema'tje uploaden (via het labelclip-symbooltje bovenaan ).

Comment

Hoi jongens,

plannen gewijzigd... (op het laaste moment...)

Afgelopen vrijdag heb via de telefoon een persoon gesproken (waarvan ik naam niet mag noemen) die in de jaren 80 tussen de grote jongens heeft gestaan en behoorlijk wat prijzen heeft gewonnen.

Ik ben met hem in contact gekomen via een collega van mij. Het is toevallig zijn neef.

Hij stelde voor eerst droger te worden, alvorens zwaar te gaan trainen.

Hij had het over leren "spiercontact" te maken e.d.

Dit wil ik als eerst gaan doen.

Dus mijn schema als volgt ( Punani schema voor berekening ) Zie bijlage

Ik ben er nog niet helemaal uit... Het is best moeilijk...

Ook moet je even niet naar de tijd indeling kijken...

Maar hebben mensen hier tips voor deze schema?

Thanx alvst jongens! En dames natuurlijk
                    Attached Files

Comment

spiercontatc maken? what the fuck is that suppose to mean.

kwam die gozer met deze onzin aan zetten?
                      Wat is zelf gemaakte beleg.
                      kwark heb je s ochtends mijn inziens niet nodig. Maar voor de rest is het onbijt wel k.

ontbijten doe je om 6 uur? dan om 9 uur 1 snee brood, met zelfgemaakt beleg.
                      138 kcal, das geen maaltijd.

dan eet je om 11 uur weer 1 snee brood? 138 kcal, ook weer te weinig voor een maaltijd.

Dan opeens 1 uur later weer een halve bak kwark.

Dan eet je om 13 uur weer 1 snee brood
                      en vervolgens om 14 uur weer 1 snee?

dan opeens eet je 4 uur niks om om 18 uur weer wat te eten.

dan om 20 uur weer wat. met alleen maar eiwitten.

ik vind dit gewoon rotzooi, srry, maar dit is totaal niks.

maak er maar gewoon 6 maaltijden van, fatsoenlijke maaltijden. Waar je minstens 300 kcal binnen krijgt en verdeel je vetten, kh en eiwitten goed.
                      en regelmatig om de 2 a 3 uur eten en niet zulke tijden

Ik moet je erbij zeggen dat ik niet eens geloof dat je hiermee aan de 1800 kcal komt. ik berekende 1620 kcal en niet 1860 zoals jij zei.
                      Maar zelfs daar heb ik mijn twijfels bij. Ik mis ook goeie vetten en nogmaals, wat moeten we begrijpen onder zelfgemaakt beleg?

Comment

Mooi mooi zeer mooi aplaus
                        Wat ben ik een spetter

Comment

Originally posted by cybersul View Post
                          Mooi mooi zeer mooi aplaus
                          wat wil je daarmee zeggen, dat je het met me eens bent?

Comment

Ik wou net die eetschema weg halen...

Hoe meer ik erover nadenk, het is inderdaad echt waardeloos.

Ik heb de berekening van Punani gebruikt. Ook van de stickie.

Suggesties over welke beter is, hoor ik graag.

300 kcal per maaltijd, is dat niet te veel om je vetpercentage te verlagen?

Zelfgemaakt bedoel ik tonijn met het 1 en ander gemixed.

En die berekening vindt ik inderdaad ook raar. Ik heb het met excel zelf berekend... Maar kwam ook steeds op foutmeldingen.

Ok, gewoon even de oude eetschema vergeten..

Ik ga even een nieuwe maken.

Toch maak ik me te druk over de kcal. Dat die te hoog komen te liggen met 6 maaltijden a 300kcal per dag.

Spiercontact,... wie die gozer is? Geloof me, deze man was groot. Er zijn nog zelfs posters van hem te krijgen...

Het is jammer dat ik zijn naam niet mag noemen...

Comment

ja wat is spiercontact dan?
                              6 x 300 = 1800 kcal. is toch niet veel?

maak er maar 5 x 260 = 1300
                              en ontbijt dan 500 kcal.

maar je behoefte is 2300 kcal?
                              dan heb je zelfs aan 2000 kcal al genoeg. niet zo druk maken om die kcal.
                              Als je onder je kcal gaat zitten, dan gebruik je al vetreserves.
                              Doe er cardio bij en het vet gaat dan echt wel weg hoor.

wat zijn je stats eigenlijk ook alweer.
                              bf?
                              lengte?
                              gewicht?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X