diepvriesvis of verse vis?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• diepvriesvis of verse vis?

Zoals we allemaal weten is vis gezond. Daar zitten goede vetten in. Nu eet ik regelmatig zalm. Echter eet ik altijd zalm die uit de diepvries in de supermarkt komt. Wat ik me nu afvraag is of deze nu net zo gezond is als verse vis? of zit hier een groot verschil in?

gr
    n2
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Originally posted by numbro2 View Post
    Zoals we allemaal weten is vis gezond. Daar zitten goede vetten in. Nu eet ik regelmatig zalm. Echter eet ik altijd zalm die uit de diepvries in de supermarkt komt. Wat ik me nu afvraag is of deze nu net zo gezond is als verse vis? of zit hier een groot verschil in?

gr
    n2
    vers is altijd beter dan ingevroren. volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zitten er meer vetten in de verse vis, dan in de diepvries vis.

Ook is de smaak van verse vis veel lekkerder, dan de diepvries vis.
    Je proeft het verschil wel. Maar de diepvries vis blijft ook goed he, ook de smaak daarvan vind ik totaal niet verkeerd. Het beste, het is goedkoper, dat zou ook wel jou reden geweest zijn

Comment

Vers? Verse vis is beter, maar het ligt er maar wat je vers noemt.

Elke vis die hier in de supermarkt ligt, is ingevroren geweest geloof ik (ik hoop niet dat die heerlijke dure Canadese zalm van de visboer al 6 weken heeft liggen rotten op transport iig).

Alleen heeft de Appie die vis eerst laten ontdooien, en heeft de oude kapitein Iglo hem ingevroren gelaten.

Comment

Originally posted by Studio1 View Post
        Vers? Verse vis is beter, maar het ligt er maar wat je vers noemt.

Elke vis die hier in de supermarkt ligt, is ingevroren geweest geloof ik (ik hoop niet dat die heerlijke dure Canadese zalm van de visboer al 6 weken heeft liggen rotten op transport iig).

Alleen heeft de Appie die vis eerst laten ontdooien, en heeft de oude kapitein Iglo hem ingevroren gelaten.
        Vers is vers. Niet ingevroren shit. Ik weet niet hoe het met supermarkt vis zit, maar bij een goeie visboer moet het toch echt wel vers te krijgen zijn.

gekoeld word het, maar diepgevroren moet vers spul niet zijn.

Comment

Hoe vers is vers?

Voeding en gezondheid in de media: Nu nog langer vers

Comment

kerel vers is vers. Dat ze heelveel af doen als vers, maar dat dan niet zo is, dat is 1 ding, maar gewoon vers spul. Dus een visje dat net gevangen is en bij de visboer terecht komt.

Alleen omdat er slagers zijn die mensen voor de gek houden, wil niet zeggen dat al het vis 1 jaar in de vriezer heeft gelegen.

Vers vis, dus echte verse vis, heeft een betere smaak, dan ingevroren vis. Daar gaat het hier om.

Comment

ingevroren zalm (ah) bevat minder vet dan verse zalm

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                ingevroren zalm (ah) bevat minder vet dan verse zalm
                Ok,
                jammer alleen dat verse vis is financieel minder gunstig is!
                Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

nu weet je meteen ook waarom

Comment

volgens studio bestaat er geen verse vis

Comment

Verse vis bestaat natuurlijk wel, maar veel vis die als 'vers' verkocht wordt, is ooit ingevroren geweest...

Ik denk overigens dat het grootste verschil in zowel voedingswaarde en smaak veroorzaakt wordt door welke soort zalm het is, en of het wilde vis of gefokte vis is (antibiotica omdat de vissen elkaars uitwerpselen opeten enzo).

Comment

Zit zeker verschil in ja. En verder ook met tonijn bijvoorbeeld, gekweekte tonijn bevat geen omega3, wilde wel.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als er nog iemand geinteresseerd is in hoe vers verse vis bij de visboer is, morgen (19/08) wordt Keuringsdienst van Waarde over vis herhaald op Ned3...

Comment

nou ik vind vers vis als je zelf vangt dood maakt en dan op de BBQ gooi vind ik wel vers dus het bestaat wel
                            Calisthenics / Street workout

Comment

Wss verse vis, maar er zijn ook wel diepvries producten die bijna net zo goed smaken als vers (of ze ook even gezond zijn, exact dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen bevatten, durf ik niet te zeggen). Maar ik zou gaan voor vers

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X