Te weinig Kcal???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te weinig Kcal???

Hey

Ik ga al meer dan een jaar 3X perweek naar sportschool. Heb wel 5-6 maanden niks kunne sporten wegens knieblesure. en was toen flink bijgekomen (87 kg)

Maar ben nu sinds 3maanden fzo weer flink bezig met trainen en sindsdien ook flink op men voeding gaan letten meer cardio gaan doen. Waardoor ik van 87kg nu ben afgevallen tot 75kg

Nu is mijn vraag of het kwaad kan als ik te weining kcal binne krijg voor men spieropbouw ed
    ik zit nu op een dag maar op 2000 terwijl ik er 2500 nodig heb

Mijn eetschema ziet er als volgt uit:

Ontijt: kom all-brann flakes +magere melk
    10h: tas tomatensoep
    middag: meestal knackenbrood met tonijd oid+ soja pudding
    tussendoortje: een peer of iets
    als avond eten: gekookte kip/vis+ gekkookte aardappen/rijst+ groeten
    20h: potje vitalinea yogurt

Heb net uitgeteld dat het net 2000kcal zijn dat ik binnenkrijg op een dag, zal er ook wel mee te maken hebben dat ik niks gebakken/gegrild fso eet, ook eet ik zo mager mogelijk en best veel soja producten.

Het bevalt me prima zo( geen honger gevoel of niets) maar verschoot ervan dat ik toch zo weinig binnekrijg op een dag. En wil niet dat als ik weer beetje "vettiger" ga eten ik weer onmiddelijk al die kilo's weer bijkom. omdat ik zoveel onder de behoefte zat

en men sportschema ziet er als zo uit:

M: KT (borst+triceps)
    di:cardio
    wo:KT (benen+schouders)
    Do: cardio
    Vrij:KT (rug+biceps)
    Za:cardio
    ohja en na elke KT sessie doe ik nog 20 min interval training op crosstrainer..

Ik weet het het is nogal een tekst maar hoop dat jullie mij kunnen zeggen of ik slecht bezig ben qwa voeding dan??

Alvast Bedankt

Grtz Dennis

gewoon een kleine tip & suggestie, wanneer je tomatensoep neemt neem hier dan één a twee sneetjes volkorenbrood bij met misschien kipfilet of iets dergelijks. en je middag eten dat knackebrood kan je in mijn ogen ook beter veranderen met wat sneetjes volkorenbrood.

succes.. ik denk dat je nog genoeg tips zult krijgen..en hoogst waarschijnlijk wat op en aanmerkingen op je schema.

Comment

Mijn advies, lees eerst het forum door. Dat heb je nu niet gedaan, omdat alles eigenlijk niet deugd in je schema.

Iedereen, ook ik begon met lezen en informatie zoeken, dat is dus iets wat jij ook moet doen. iedereen begint en moet leren. Dus ga maar snel aan de slag, dan moet je van sommige dingen zelf al kunnen zeggen, waarom ze niet goed zijn.

suc6

Comment

ik moet me even corrigeren, het avondeten is natuurlijk prima, mits het zilverrijst is.

Comment

Ziet er allemaal niet zo interessant uit. Zet effe je doelen erbij,wil je enkel afvallen of wil je ook massa opbouwen?Wat is je leeftijd?Zet ook duidelijk alle voedingswaarden erbij en je behoefte.Maak het overzichtelijk dan kunnen we beter reageren.Lees eerst es de sticky's door.

grtz
          getting back in shape...

Comment

Jah ok sorry was ik gister vergeten..
            Mijn doel is om op normaal gewicht te komen(+- 72kg) met genoeg massa om het zo te zeggen...

Ik ben 17jaar

En mijn dageljks behoefte kan ik nog niet met zekerheid zeggen omdat ik mijn vet percentage niet weet.. Ik heb maandag ene afspraak op de fitness om alles nog eens op te laten meten en zal ik het meteen poste....

Sticky's heb ik gelezen en ook veel uit geleerd maar maakte met gewoon zorgen omdat ik zo weining op een dag binnekrijg... en geen zin heb om men spieren te verliezen

Ik moet wel zeggen dat ik niet meer dan 1kg per week afval dus dat lijkt me wel een gezonde manier..

Grtz

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              ik moet me even corrigeren, het avondeten is natuurlijk prima, mits het zilverrijst is.
              Ja ik eet alleen maar zilvervlies rijst..
              en zout ed heb ik ook al achterwegen gelaten

Grtz

Comment

eens je je vet% kent kan je hier dan je voedingsbehoefte berekenen met de voedingsbehoeftecalculator. Met die gegevens bouw je dan je schema op.
                vb genoeg de vinden hier op de site. Suc6

grtz
                getting back in shape...

Comment

zo net terug van fitness en heb er een vet% meting laten doen

stats opt moment:
                  -75KG
                  -16.4% BF
                  en tov van vorige meting ben ik 7kg puur vet kwijt en 4kg spieren rijker

Ben zeer tevreden met die resultaat.... Geeft me echt goede moed om nog verder te gaan.

Ga vanaaf of morgevroeg een voedingsschema maken en zal ik het posten.

Grtz

Comment

Je moet niet vergeten dat spiermassa krijgen en cutten bijna niet samen gaan. Dus je moet voor jezelf een keuze maken bulken of cutten..

gRtz..
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X