Voorstellen en voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen en voedingsschema

Hallo,

Mijn naam is Glennfor en ben 31 jaar oud. Ik ben vandaag lid geworden hier. Doe al wat jaren aan fitness maar heel af en toe en ben sinds begin dit jaar echt fanatieker gaan trainen. Ik wil nu ook wat gaan doen aan mijn voeding om meer profijt van te hebben.

Ik ben 185cm lang en weeg 86 kilo en mijn vetpercentage is 19% (slecht). Vet zit alleen maar bij buik. Wat ik dus wil bereiken is wat afvallen maar wel gewoon spieren houden dus wat droger uitzien. Hieronder meer informatie en als bijlage mijn voedingsschema.
    Lichaamsgewicht: 86,00 Kg
    Vetpercentage: 19,00 %
    Vet Vrije Massa: 69,70 Kg

Basisbehoefte: 1.671,80 Kcal
    Sporttoeslag: 167,20 Kcal

Arbeidstoeslag: 835,90 Kcal

Sportieve arbeidstoeslag: 400,00 Kcal
    ------- +
    Totale dagelijkse behoefte energie: 3.075,00 Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 153,00 Gram

Dagelijkse behoefte Vetten: 68,00 Gram
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 462,00 Gram

Doel cutten 2.575,00

Ik heb op basis van wat ik hier allemaal hebt gelezen een begin gemaakt voor een voedingsschema maar er valt natuurlijk nog heel veel hieraan te verbeteren. Alle tips zijn van harte welkom.

Groeten,
    Glennfor
    Attached Files

welkom ( ondanks verkeerde topic )

en succes met cutten.. zorg dat je alle stickies GOED leest dan hou je weinig vragen over...
    De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Originally posted by MasterTuning View Post
      welkom ( ondanks verkeerde topic )

en succes met cutten.. zorg dat je alle stickies GOED leest dan hou je weinig vragen over...
      Verkeerde topic?

Comment

Verkeerde topic om je voor te stellen...

Over je voedingsschema:

Ik vind dat je vrij laag in de eiwitten en vetten zit en hoog in de koolhydraten als je wilt cutten (als ik het met mezelf vergelijk in ieder geval).

Daarnaast snap ik die whey shake niet op het midden van de dag, maar dat komt misschien omdat er niet bij staat wanneer je traint.

Een appel en een banaan en alleen groente en fruit maken voor mij geen hele maaltijd, ik ben persoonlijk van mening dat je bij iedere maaltijd eiwitten moet hebben en als het even kan ook vetten... En over fruit gesproken, algemene mening hier op het forum is dat als je wil cutten je beter geen fruit kan nemen (behalve bij het ontbijt en direct na de training)...

Ik zou ook wat omega 3 bij gaan slikken, kom je meteen aan wat meer goede vetten...

En waarom geen magere melk ipv halfvolle melk?

En dan wil ik jou even quoten:

Doel cutten 2.575,00

Jouw schema heeft nu 1883,5 kCal!!!!!!! Dat kan natuurlijk niet he, omhoog die calorieën! Ik snap eigenlijk niet dat ik je dat moet vertellen, maar succes ermee!
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Verkeerde topic om je voor te stellen...

Over je voedingsschema:

Ik vind dat je vrij laag in de eiwitten en vetten zit en hoog in de koolhydraten als je wilt cutten (als ik het met mezelf vergelijk in ieder geval).

Daarnaast snap ik die whey shake niet op het midden van de dag, maar dat komt misschien omdat er niet bij staat wanneer je traint.

Een appel en een banaan en alleen groente en fruit maken voor mij geen hele maaltijd, ik ben persoonlijk van mening dat je bij iedere maaltijd eiwitten moet hebben en als het even kan ook vetten... En over fruit gesproken, algemene mening hier op het forum is dat als je wil cutten je beter geen fruit kan nemen (behalve bij het ontbijt en direct na de training)...

Ik zou ook wat omega 3 bij gaan slikken, kom je meteen aan wat meer goede vetten...

En waarom geen magere melk ipv halfvolle melk?

En dan wil ik jou even quoten:

Doel cutten 2.575,00

Jouw schema heeft nu 1883,5 kCal!!!!!!! Dat kan natuurlijk niet he, omhoog die calorieën! Ik snap eigenlijk niet dat ik je dat moet vertellen, maar succes ermee!
          Dank je wel voor de tips. Misschien niet helemaal handig van me maar je laatste opmerking. Het is inderdaad nog niet helemaal af de schema. Ik wou alvast advies vragen.

Ik train meestal rond zeven uur maar soms ook een stuk later vanwege mijn werk. Wat is beter om die whey shake na het trainen te nemen?

Kan je voor het vervangen van het fruit misschien een tip geven voor iets wat op dat moment niet teveel tijd vergt?

Omega3 zit in visolie had ik gelezen. Wat zou je aanraden bij twee maaltijden of zo ook dat bij nemen?

Ja, sorry van weer al die tienduizend vragen. Er staat heel veel informatie hier en ik moet nog een beetje mijn weg vinden daarin.

Thanks.

Comment

Originally posted by glennfor77 View Post
            Dank je wel voor de tips. Misschien niet helemaal handig van me maar je laatste opmerking. Het is inderdaad nog niet helemaal af de schema. Ik wou alvast advies vragen.

Ik train meestal rond zeven uur maar soms ook een stuk later vanwege mijn werk. Wat is beter om die whey shake na het trainen te nemen?

Kan je voor het vervangen van het fruit misschien een tip geven voor iets wat op dat moment niet teveel tijd vergt?

Omega3 zit in visolie had ik gelezen. Wat zou je aanraden bij twee maaltijden of zo ook dat bij nemen?

Ja, sorry van weer al die tienduizend vragen. Er staat heel veel informatie hier en ik moet nog een beetje mijn weg vinden daarin.

Thanks.
            Ik neem zelf geen whey shakes maar volgens mij worden ze over het algemeen na de training en bij het ontbijt genomen.

Vervanger voor fruit, aangezien je toch flink wat meer calorieën moet gaan toevoegen, maak eens een shake met havermout bijvoorbeeld (kijk eens bij de recepten op dit forum).

En wat betreft de eiwitten nog even, probeer die uit verschillende bronnen te halen (eieren, vis, rosbief) in plaats van de hele dag door kipfilet te eten. Gezonde vetten haal je uit vette vis, noten en oliën. In visolie zit inderdaad omega 3. Hoeveel je die wil nemen, moet je zelf bekijken, sommige hier op het forum nemen 20 gr per dag en andere houden zich netjes aan de dosering die op het potje staat. Ik neem er zelf bij iedere maaltijd 1 (behalve voor en na het trainen omdat ik vet rondom de training wil vermijden).

Overigens moet je niet in je groente gaan schrappen, die zijn nodig voor de vezels en vitamienen en kun je prima een paar keer per dag eten.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Welkom

Je schema is een begin, maar je bent er nog langggg niet.
              Volg de tips van Pinada op en post dan eens een nieuw schema.

Comment

welkom,
                veel plezier op het form,

lees wat rond dan kom je een heel eind

Comment

aangepast

Pinada, bedankt voor alle tips. Ik heb mijn schema wat aangepast.

Graag commentaar. Komt het al een beetje in de buurt?
                  Attached Files

Comment

Goed dat je het schema hebt aangepast, ik zie dat je een aantal tips goed hebt opgepakt. Maaaaar, ik zie ook dat je een aantal tips compleet in de wind geslagen hebt (ik snap nog steeds niet wat die whey daar midden op de dag doet, pas je eten aan aan je trainingsmoment, voldoende eiwitten bij iedere maaltijd, liefst geen fruit buiten ontbijt en na de training)....

Ennuh, welke kwark heb jij, 32 gram eiwitten per 250 gram? Waar haal je die kwark vandaan?

Comment

Zoals Pinada al zegt, je hebt een aantal tips niet opgepakt.
                      Verder kun je wat cashew noten geen maaltijd noemen.
                      100 gram vetten is wat veel voor in de cut.

Comment

Ja ik moet nog veel verbeteren. Ik ben echt zo slecht in dit soort dingen vandaar dat ik het allemaal aanpas nadat ik allerlei dingen hier gelezen hebt. Misschien dat ik af en toe dingen gewoon verkeerd begrijp. Komt ooit goed. haha.

Comment

Originally posted by mark_dude View Post
                          100 gram vetten is wat veel voor in de cut.
                          Disagree. Vetten rond de 30%+ houden vind ik de beste strategie. Testosteron is essentieel voor deze sport, hou hem dan ook lekker hoog.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heb het weer aangepast. Commentaar graag.

Ja, ik ben er heel erg mee bezig nu omdat ik maandag aan de slag wil volgens deze schema.
                            Attached Files

Comment

Ik vind je lunch qua voedingswaarde groot ten opzichte van de andere maaltijden, zou dat persoonlijk beter verdelen. He en over die maaltijd met alleen maar fruit en groente ga ik mezelf niet nogmaals herhalen. Blijkbaar wil je daar per se aan vasthouden dus dan moet je dat maar doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X