melk, ei

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• melk, ei

In heel veel voedingsboeken b.v. leven lang fit lees je over melk.
    Dit schijnt niet goed te zijn vlg hen, v.w. de casseine die in melk zit.

Maar ik lees op het forum dat melk juist goed is voor de botten
    Ben dus bij ontbijt en lunch nu een beker halfvolle melk aan het drinken.
    Na avondeten at ik altijd al een schaaltje magere yoghurt, laat dit zo.

ik at alleen op zondag 1 eitje, en ik begrijp van het forum dat eieren juist goed zijn.
    Ga nu ook 1x per week een omelet eten van 2 eieren.

Wat vinden jullie van cornflakes met melk als ontbijt?

Catje

Melk zijn aminos/eiwitten welk het lichaam omzet in casseine. Het is traagwerkend eiwit waar je lichaam langer mee kan doen eer de vooraad in je lichaam op is en de volgende maaltijd wordt genuttigd. Niks mis mee en ook niet ongezond.

Melk bezit calcium en dit werd gehypt door de zuivelindustrie van de jaren '70 door te zeggen hoe goed het voor je botten is. Dit zijn propaganda verkooppraatjes. Calcium daar en tegen verhoogd wel vetverbranding in bepaalde doseringen.

Zuivel producten slaan zich ook op als onderhuidsvocht. Hierdoor wordt je huid "dikker en stroever", maar ook vettiger ook. Dit is goed voor de gewone mens. Voor een wedstrijd atleet absoluut niet.

Eieren zijn goed als je het eiwit er van eet. Het eigeel is niet aan te raden bij mensen met cholesterol problemen. Maar als je dat niet hebt is de hoeveelheid eigeel afhankelijk hoeveel vet je dagelijks volgens je eetschema weg werkt en benodigd heb. Zo eet ik rustig 4 hele eieren per dag om aan het nodige vet te komen.

Cornflakes zit vol met suikers en troep. Niet echt een aanrader dus om bij je melk te nemen.

Comment

liever volkoren brood dus als ontbijt.

Ik heb geen last van cholesterol, dus een eitje in plaats van vleeswaren is eigenlijk beter.
      Vleeswaren zit ook vaak vol met zout en vet.

thanks Falkstyr,
      Catje

Comment

Originally posted by Catje View Post
        liever volkoren brood dus als ontbijt.

Ik heb geen last van cholesterol, dus een eitje in plaats van vleeswaren is eigenlijk beter.
        Vleeswaren zit ook vaak vol met zout en vet.

thanks Falkstyr,
        Catje
        Of havermout of brinta als ontbijt!

Vleeswaren hoeft niet vol met vet te zitten, er zijn genoeg magere varianten...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ja, dat is waar, ik las net een recept van Falstyr over eieren en brinta met paprikapoeder.
          Ga ik ook eens proberen.
          Ik ga denk ik wel muesli kopen, maar deze is vaak ook gezoet.
          Is er een bepaald merk zonder suiker, maar wel met rozijnen en noten? En waar is deze te koop?

Catje

Comment

Ja, dat is waar, ik las net een recept van Falstyr over eieren en brinta met paprikapoeder.
            Ga ik ook eens proberen.
            Ik ga denk ik wel muesli kopen, maar deze is vaak ook gezoet.
            Is er een bepaald merk zonder suiker, maar wel met rozijnen en noten? En waar is deze te koop?

Catje
            Gewoon naar de winkel gaan en dat kopen waar euhmz tja ik weet niet, MUESLI op staat? gewoon naturel muesli dus.

geen cruesli of wat voor een rotzooi er nog meer is, want dat is meestal wel gesuiker

Comment

Dacht ik wel wel, in de supermarkt liggen ervan die zakken gewone ordinaire standaard muesli.
              Kan ik er yoghurt en ook een zakje candarel suiker bijdoen??

Catje

Comment

De rozijnen & noten koop ik altijd gewooon los die gooi ik vaak erbij
                en als je het niet zoet genoeg vind gooi je er beetje siroop bij
                Calisthenics / Street workout

Comment

Ik zou liever voor zoetstoffen gaan. Candarel suiker is en blijft slechte suiker

Comment

Vraag is of zoetstoffen beter zijn dan dextrose. Is voor een andere keer echter.

@ topic
                    Die melk kan best, maar gooi er dan havermout en een schep wei in, of brinta en een schep wei. Heerlijk.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zit groot verschil in zogenaamde naturel muesli's. Heb er aardig wat vergeleken. Vind zelf Van Zoelen het best, koop ik bij de Jumbo.

stats/100 gr:
                      318 kcal
                      eiwit 11 gr
                      koolhydraten 59 gr
                      vet 4 gr

tarwevlokken, havervlokken, gerstvlokken, 11% rozijnen, 1% hazelnoot

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Vraag is of zoetstoffen beter zijn dan dextrose. Is voor een andere keer echter.

@ topic
                        Die melk kan best, maar gooi er dan havermout en een schep wei in, of brinta en een schep wei. Heerlijk.
                        wie heeft ooit gezegd dat zoetstoffen beter zijn dan dextrose? is canderel suiker, dextrose dan? dacht dat het een merk suiker was, weet het wel zeker, had er ook zoetstoffen van.

Comment

Ik ga straks wel een pak brinta halen
                          en in plaats van candarel beter honing nemen?

Catje

Comment

Ik ga straks wel een pak brinta halen
                            en in plaats van candarel beter honing nemen?

Catje
                            Ik gebruik altijd honing s'morgens. Honing bevat ook nog enkele mineralen en spore-elementen die weer mooi meegenomen zijn in je dieet die candarel je niet kan bieden. Op andere tijdstippen van de dag (muv net na de training) moet je uiteraard geen honing nemen. Maar bij het ontbijt is dit goed te doen.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

oke, ik heb net alle zoetjes/zakjes candarel weggedaan.
                              Honing en muesli heb ik nu in huis.

Catje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X