Mijn voedingsschema, beetje goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is het dan van toevoegende waarde als ik 2 x op een dag een gekookt ei erbij eet?

Heb even gekeken voor ei:
    7,3 gr eiwitten
    5,7 gr vet
    0 gr koolhydraten
    80 kc

dus zo heb ik op een dag toch nog 160 caloriƫn erbij omdat jij het zo weinig vond.

En maakt het nog uit wanneer op de dag?

groetjes
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Hoi,

Heb ook cashewnoten gekocht, ongezoute welteverstaan.
      Hier zitten echter meer dan 500 caloriƫn in per 100 gram,
      Ik sport niet elke dag, dus is dit niet veel teveel.

Het is niet mijn bedoeling om spek te kweken. Wil wat
      droger worden en iets meer massa.

Dus is dit dan wel een goed idee?

groetjes

Comment

De calorie behoefte die je hebt uitgerekend is de basis behoefte als je dus niks aan het doen bent.. Je moet ook sport/arbeidtoeslag erbij gooien dan kom je wel op meer calorieen uit!
        Im not fat!! - Im big boned!!

Comment

Kan gerust. Eet per dag gewoon 50 gram van die dingen en het zou helemaal goed moeten komen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

En het ei ook???

Dus mijn bovenstaand schema met een ei fozo, banaan appel en cashewnoten??

Comment

Maar s'avonds 10 uur, als je dan eet dan verbrand je toch niks meer?

Heb net uurtje zwaar gefitnesst.Zit nu aan de kwark met iets muesli. Dan verbrand je het toch niet? EN vooral die muesli, is dat wel slim?

groetjes

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                Maar s'avonds 10 uur, als je dan eet dan verbrand je toch niks meer?

Heb net uurtje zwaar gefitnesst.Zit nu aan de kwark met iets muesli. Dan verbrand je het toch niet? EN vooral die muesli, is dat wel slim?

groetjes
                Je hebt gelijk je verbrand niks meer, want s avond na 10 uur stopt je hart te pompen, alle andere lichaamsfunctie hebben ook geen energie en voedingstoffen nodig. Ik bedoel je hersenen werken totaal niet als je slaapt. Ook vind er s nachts geen herstel plaats en word het lichaam niet "gereinigd" Het slapen is gewoon voor de grap, omdat we daarom niet meer moe zijn de volgende dag.

Srry, maar ik hoop dat het punt duidelijk is Ik neem aan dat je nu ook wel denkt, logisch. Je lichaam heeft altijd, ook in de rust voedingstoffen nodig, het is constant bezig.

Comment

ik vat het maar ironisch op hoewel het sarcastisch overkomt.

Ik snap dat je lichaam bezig blijft. Niks verbranden moet je ook niet letterlijk nemen, je snapt me wel.S'nachts verbrand je veel minder dan wanneer je werkt, dat je heen en weer loopt, ergens heen fietst etc.

En omdat je minder verbrand, is het dan handig zoveel te eten.
                  Ik eet ongeveer 150 tot 200 gram koningskwark om 22:00 uur. Met een hand muesli erbij.

Ook die muesli moet knunen s'avonds????of is alleen kwark beter? Wil namelijk geen vetten kweken, maar wat meer droog en massa.

alvast bedankt

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                    ik vat het maar ironisch op hoewel het sarcastisch overkomt.

Ik snap dat je lichaam bezig blijft. Niks verbranden moet je ook niet letterlijk nemen, je snapt me wel.S'nachts verbrand je veel minder dan wanneer je werkt, dat je heen en weer loopt, ergens heen fietst etc.

En omdat je minder verbrand, is het dan handig zoveel te eten.
                    Ik eet ongeveer 150 tot 200 gram koningskwark om 22:00 uur. Met een hand muesli erbij.

Ook die muesli moet knunen s'avonds????of is alleen kwark beter? Wil namelijk geen vetten kweken, maar wat meer droog en massa.

alvast bedankt
                    k, dan is het goed. Srry voor mijn reactie. Maar neem aan dat je het wel met mij eens bent, dat het wel heel dom geweest zou zijn, als men gelooft dat je niks verbrandt.

Maar vergis je niet, je verbrand s nachts nog wel gauw minstens 500 kcal en als er dan ook spiergroei bij komt ( weet nu niet wat je doel is ) kan dat wel iets meer worden. Dus eten na 10 uur, profiteer je toch een beetje van.

Alhoewel ik 300 kcal van mijn magere kwark wel genoeg vind. Zometeen even kijken of ik er nog wat bij kan voegen.

Comment

Je kunt zonder al te veel problemen best nog een zware maaltijd voor het slapen nuttigen. Het heeft mij ook een tijd gekost van het dogma af te komen, maar zolang je je houdt aan het kcal in vs. kcal out principe ben je al voor 60% klaar. Daarna kun je je druk gaan maken over timing en de typen voedingsstoffen.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

En dan nog iets, beetje mijn laatste vraag.

In verband met hetgene wat men altijd zegt: sporters hebben meer caloriƫn nodig omdat ze meer vebruiken. Logisch vind ik. Maar op niet trainingsdagen? Dan verbruik ik niet meer maar eet ik wel heel veel (tenminste, mijn schema is voor mij heel veel).

Want ik train egen 5x per week, maximaal 3x.

Maakt dat nog uit?

groetjes.

Comment

volleges mij niet.. je herstelt in je rustdagen, en je doet toch wel werk? fietsen?
                          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Kantoorwerk ja, dus dat noem ik ook niet echt inspanningen. En dan het dagelijkse, paar keer de trap op en fietsen naar winkel. Niet noemenswaardig dus.

Snap je?

Comment

Je spiermassa heeft enkele dagen nodig om te herstellen en te groeien. Afhankelijk van de intensiteit waarmee je ze belast hebt kun je er van uit gaan dat je ongeveer 2 tot 3 dagen na zo'n training een verhoogde behoefte aan kcal hebt! Op de trainingsdagen zelf is deze uiteraard het hoogst (vooral extra koolhydraten zijn dan gewenst om de zware training vol te kunnen houden) en op de rustdagen kun je dan een maaltijd (je shake voor of na de training) weg laten.
                              Je hoeveelheid eiwitten moet altijd hetzelfde zijn (behalve in de cut, maar da's een ander verhaal): 2,2 gram per kg lichaamsgewicht zoals aanbevolen door Flex en Muscle&Fitness.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                                Je hebt gelijk je verbrand niks meer, want s avond na 10 uur stopt je hart te pompen, alle andere lichaamsfunctie hebben ook geen energie en voedingstoffen nodig. Ik bedoel je hersenen werken totaal niet als je slaapt. Ook vind er s nachts geen herstel plaats en word het lichaam niet "gereinigd" Het slapen is gewoon voor de grap, omdat we daarom niet meer moe zijn de volgende dag.

Srry, maar ik hoop dat het punt duidelijk is Ik neem aan dat je nu ook wel denkt, logisch. Je lichaam heeft altijd, ook in de rust voedingstoffen nodig, het is constant bezig.
                                Hah jij bent de bom !
                                DUNAMIS KABUL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X