Kwark vs Casein-shakes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

biogarde magere kwark van AH is het lekkerst en heeft de beste voedingswaarde wel 1,10euro helaas.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik heb vandaag ook de switch gemaakt van kwark naar caseine. Bespaard me wat geld, en veel gesjouw. Verder vond ik kwark ook niet zo lekker.

Originally posted by bong bong View Post
      word je er dan bang voor als ze je bij de alberthein aankijken. als je hem zou vervangen zou ik em niet vervangen door een shake. maar bijv door vis,vlees of eieren.
      Waarom wordt er altijd afgeraden om een shake alleen te nemen. Ik zie het vaak staan, maar ik zie er nooit echt argumentatie bij. Is het misschien om de vitaminen en mineralen?

Comment

Originally posted by ErasmusStudent View Post

Waarom wordt er altijd afgeraden om een shake alleen te nemen. Ik zie het vaak staan, maar ik zie er nooit echt argumentatie bij. Is het misschien om de vitaminen en mineralen?
        Algemene gedachte dat "echt" voedsel sowieso boven supplementen staat.
        Ben het er zelf overigens ook mee eens, ik eet liever kwark dan nog een shake.

Of het beter is of niet kan ik niet onderbouwen.
        Squat 5 x 147.5
        Bench 5 x 122.5
        Deadlift 5 x 180

Comment

Heeft normaal gesproken met de vezels te maken. (Gaat overigens niet op voor kwark)

Eventueel ook omdat gewone voeding 'misschien' meer vitamines en mineralen bevat, maar dat kan ik niet 123 zeggen.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

In de meeste shakes zitten er veel extraatjes toegevoegd, in de vorm van vitamines en wat vetten.
            Shake is beter dan kwark, veel beter.
            De rest van de dag eet je trouwens al normaal dus....die ene portie echte voeding.....gefermenteerde melk.......
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Caseïne is inderdaad beter dan kwark, doordat caseïne weinig Kh en vet bevat krijg je er een GH piek van. Aangezien kwark uit 1/3 lactose bestaat ga je daar geen Gh stijging van krijgen. Aangezien er in tonijn weinig vet inzit zo je daar ook wel Gh stijging van moeten krijgen lijkt me.

Zelf ben ik wel verplicht van kwark te nemen, men ouders zouden nog eens caseïne bij men supplementen niet erg leuk vinden lijkt me..
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
                Caseïne is inderdaad beter dan kwark, doordat caseïne weinig Kh en vet bevat krijg je er een GH piek van. Aangezien kwark uit 1/3 lactose bestaat ga je daar geen Gh stijging van krijgen. Aangezien er in tonijn weinig vet inzit zo je daar ook wel Gh stijging van moeten krijgen lijkt me.

Zelf ben ik wel verplicht van kwark te nemen, men ouders zouden nog eens caseïne bij men supplementen niet erg leuk vinden lijkt me..

Gleke....dan ben ik toch razend benieuwd naar je bron.? Over gh pieken en stijgingen tijdens slaap enzo...

Verder bestaat kwark niet voor 1/3 uit lactose maar voor 3,5 %.....
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  Gleke....dan ben ik toch razend benieuwd naar je bron.? Over gh pieken en stijgingen tijdens slaap enzo...

Alleen puur eiwit zorgt voor GH-piek (Eur J Endocrinol. 2008 Jul;159(1):15-8.)

Niet alleen een portie aminozuren stimuleert de hypofyse om een fikse lading groeihormoon in de bloedbaan te pompen. Ordinair eiwit, waarin je diezelfde aminozuren nog aan elkaar vast vindt, doet volgens een Maastrichtse studie uit 2008 precies hetzelfde. Maar alleen als je dat eiwit zonder koolhydraten en vetten binnenkrijgt. Drie hoeraatjes voor de uitvinder van eiwitshake.

Over het Maastrichtse onderzoek naar het effect van eiwitten op de groeihormoonafgifte schreven we eerder een stukje. Dat ging over gelatine, een onvolledig eiwit dat een uitstekende GH-booster bleek te zijn. In deze studie bestudeerden de onderzoekers een vollediger eiwit: soja-eiwit. Zes vrouwen van 19-36 jaar kregen 's ochtends op de nuchtere maag een placebo, of een shake met soja-eiwit, of een volledige maaltijd met eiwit, vet en koolhydraten. Je ziet de samenstelling van de test meals hieronder.

Na de inname keken de onderzoekers naar de concentratie groeihormoon in het bloed. De placebo [zwarte ruitjes] en de maaltijd [zwarte vierkantjes] deden niets met de GH-spiegel. De eiwitshake zorgde na anderhalf uur voor een stijging van de GH-spiegel.

Hieronder zie je hoeveel groeihormoon de proefpersonen de eerste vijf uur na de shake of de maaltijd in totaal hadden aangemaakt.

Koolhydraten en vetten remmen dus de groeihormoonaanmaak, stellen de onderzoekers. Levensverlengers of sporters die hun groeihormoonspiegel willen verhogen zouden dat dus kunnen doen met eiwitshakes, of met maaltijden die bijna geheel uit eiwitten bestaan. Met voedingsmiddelen als magere kwark of tahoe zal dat misschien net niet lukken: magere kwark bestaat voor een derde uit koolhydraten, en in tahoe zit behalve eiwit ook nogal wat vet. Maar met eiwitshakes, ei-eiwitten, vis- of kipfilet zou het moeten lukken.
                  Heb thuis net zelf gekeken en bij mij is de verdeling 1/2kh ten opzichte van de eiwitten. In dit onderzoek hebben ze een kwark merk met 1/3 kh ten opzichte van het aantal gram eiwit.

Ik bedoelde dus aantal gram lactose ten opzichte van de hoeveelheid eiwit.

Comment

Shit nou weet ik waarom ik zo groot wordt de laatse tijd... ik neem altijd alleen een caseinne shake voor het slapen
                    Goed stukje!! blij dat ik het al jaren goed doe!!
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

We moeten het natuurlijk relativeren, laat ons duidelijk zijn: kwark zorgt nog steeds voor een gestage Aminozuur toevoer 's nachts, hij geeft ons enkel geen Gh piek.

Dus caseïne is beter dan kwark, maar kwark is daarom niet 'slecht'.

Comment

Welke caseine shake raden jullie aan dan?
                        ik had er eerst 1 die zat vol met klonten echt om te kotsen!

bedankt!

Comment

Originally posted by gleke View Post
                          We moeten het natuurlijk relativeren, laat ons duidelijk zijn: kwark zorgt nog steeds voor een gestage Aminozuur toevoer 's nachts, hij geeft ons enkel geen Gh piek.

Dus caseïne is beter dan kwark, maar kwark is daarom niet 'slecht'.
                          Natuurlijk maar zo heb je wel 2 vliegen in 1 klap!
                          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by Martardt View Post
                            Welke caseine shake raden jullie aan dan?
                            ik had er eerst 1 die zat vol met klonten echt om te kotsen!

bedankt!

Nieuwe blender kopen misschien? Ik heb bij geen enkel produkt klonten.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post

GH piek tijdens je slaap weet iedereen geloof ik wel Oki, dat weten ze zelfs al op de lagere school.
                              Weet niet of je ook kinderen hebt? En anders even vragen hier en daar aan ouders met kinderen die net een groeispurtje maken...altijd en alleen 's nachts de kinderen huilend wakker van de groeipijn......zeer hoge GH levels en flinke groei per nacht. Nooit overdag.

Er zijn ook wel diverse onderzoeken naar gedaan, GH wordt nu eenmaal voornamelijk aangemaakt na het eerste uur van je slaap.

Comment

Iemand een goede caseine, die goedkoper is dan kwark? Ik had namelijk ooit eens een berekening gemaakt, waarin kwark juist goedkoper was..
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X