maximale wateriname?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• maximale wateriname?

2 a 3 liter water per dag is volgends de informatie over voeding op deze site de bassisbehoefte. Ik neem creatine en eiwitshakes. ik wil zeker weten dat ik genoeg water per dag drink en daarom drink ik zo'n 4 liter per dag mischien zelfs nog wat meer.

met welke hoeveelheid water word drinken (voor mij) ongezond?

voor alle gemak zet ik ik dit er eff bij omdat het ook met gewicht enzo temaken heeft:

1.78, 80 kg, 16 jaar oud, 12% vet + -.
    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Grote hoeveelheden water in 1x opdrinken is niet goed. Al je organen zetten dan uit, maar je hersens hebben daar de ruimte niet voor. Hoofdpijn door teveel water drinken kan daar een lichte vorm van zijn. Ik geloof dat je dat al hebt als je 3l water in 1x drinkt.
    Daarnaast raak je bepaalde voedingsstoffen sneller kwijt als je erg veel water drinkt. Maar ik dacht dat dat vanaf 5l per dag was.

Comment

ik drink met max. 0.5 liter in 1 keer dus dat zit wel goed, 'k zal wel iets gaan minderen denk dat 3 L wel voldoende moet zijn.

thanx voor de tip!

''I'm back''

Comment

Waterintoxicatie of watervergiftiging ontstaat wanneer een teveel aan water en te weinig elektrolyten worden ingenomen.
        De elektrolytenconcentratie van het extracellulaire vocht neemt dan te lage waarden aan, met als gevolg dat er te veel water de cellen binnendringt (osmose) of dat er te veel kalium de cellen verlaat (diffusie).
        Waterintoxicatie wordt vaak onderschat omdat men niet gelooft dat ook water in grotere hoeveelheden giftig kan zijn. In 2007 overleed een vrouw, Jennifer Strange, doordat ze had meegedaan aan een wedstrijd waarbij het erom ging zoveel mogelijk te drinken zonder te plassen ("Hold your Wee for a Wii").
        Bro": wikipedia

uit andere bronnen heb ik gelezen dat dit al kan optreden wanneer je 3L water in 1 uur drinkt

http://www.lenntech.com/watervergiftiging.htm
        Last edited by Michieltjuh; 01-04-2009, 18:18.

Comment

Hoe meer je eet hoe minder kans op watervergiftiging, dus 3-4 liter kan echt geen kwaad.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hoe meer je eet hoe minder kans op watervergiftiging, dus 3-4 liter kan echt geen kwaad. Als je tenmisnte op zinnige manier drinkt, als jij 4 liter zonder eten in eeen uur wegdrinkt is ander verhaal maar je gaf al aan dat je dat neit deed dus dan zit het goed
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

zo te zien ben'k nog niet zo slecht bezig. bedankt voor de tips all!

''I'm back''

Comment

even heel iets anders he xD

hoe krijgt iedereen van die teksten onderj naam?
                kan niet vinden waarj dat moet doen

''I'm back''

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                  even heel iets anders he xD

hoe krijgt iedereen van die teksten onderj naam?
                  kan niet vinden waarj dat moet doen
                  Gebruikersinstellingen -> Handtekening wijzigen
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Liter of 1-2 is genoeg. Meer mag als je veel zweet, maar verder is er geen noodzaak.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maak je maar geen zorgen over die 4 liter, ik gok dat ik al een paar jaar zo'n 4 a 5 liter per dag drink als je thee (zonder melk suiker) mee mag rekenen.

Comment

ik drink als ik dorst hebt En dat kan de ene dag een liter zijn, de andere 3 of 4. Meer dan dit ga ik meestal niet
                        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Koetjeka View Post
                          Maak je maar geen zorgen over die 4 liter, ik gok dat ik al een paar jaar zo'n 4 a 5 liter per dag drink als je thee (zonder melk suiker) mee mag rekenen.
                          Volgens mij reken je dat niet mee ivm caffeine?

Comment

@patricia, geloof dat dat licht aan sterkte van de thee,
                            zakje erin beetje heen en weer en er weer uit zal het wel meevallen.

Collega van mij laat hem er altijd gewoon in......
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

In de nieuwe sport en fitness staat hier een (groot) artikel over in..

wel interessant..

greetz

bram
                              NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X