Eten in nacht dienst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eten in nacht dienst

Hallo allemaal,

Ik draai vanwege mijn werk, geregeld onregelmatige diensten. Dus ook nachtdiensten.

Om dat je dan lichaam biologisch in rust verkeerd (dacht ik...??!!) was mijn vraag wat jullie reacties zijn op het eten in de nachtdiensten..

ik dacht zelf wat minder Koolhydraten.. maar wel gwn eiwitten

jullie reacties graag..
    mss zijn hier ook mensen met onregelmatige werktijden??

groeten
    Bram
    NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Maakt weinig uit wanneer je het eet, als je het maar eet. Je lichaam verkeerd pas in rust als je slaapt. En ook dat maakt niet uit.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ze zeggen dat je in de avond minder vet verbrand, maar als je intensief heb gewerkt in de avond verbrand je het ook grotendeels.
      Maar als je niet zo intensief werk hebt of niks op een avond doet en veel eten, dan kom je wel aan ja.
      Ik eet ook vaak voordat ik ga slapen, dan vooral eiwitten of gecombineerd , bijvoorbeeld bruin brood met tonijn ofzo.
      Maar wil je juist aankomen , op het zelfde gewicht blijven of afvallen??

Comment

Fit4Free: ik denk niet dat je lichaam weet wanneer het avond is... Want als je s nachts werkt en dan slaap tot 16u, dan zal je lichaam niet weten dat het om 21u avond is...

Zoals Gen zei: gewoon eten is de boodschap Als ik in de nacht zit schuift alles een uur of 8 op
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Fit4Free, ik adviseer je toch echt wat meer te verdiepen in het menselijk lichaam, want wat je hier zegt klopt echt van geen kanten.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Je lichaam weet wel het verschil tussen dag en nacht, misschien niet in uren maar je lichaam voelt het wel degelijk aan als het nacht word. Vandaar dat je 's nachts moe word omdat als het donker word je lichaam opmerkt dat het tijd word om te gaan slapen. Heeft te maken met het hormoon Melatonine.

Melatonine is een hormoon dat bij mensen in de epifyse (pijnappelklier) geproduceerd wordt uit serotonine en in een met de tijd van de dag variërende hoeveelheid aan het bloed en het hersenvocht wordt afgegeven. Het is bij vele dieren van invloed op het slaap-waakritme en het voortplantingsritme.
            Bij mensen is de natuurlijke productie van melatonine door de pijnappelklier direct gekoppeld aan de blootstelling aan licht van bepaalde receptoren in het netvlies van de ogen. Bij de aanwezigheid van blauwachtig licht (uit zonlicht of uit kunstlicht, televisie of computer) wordt de productie van melatonine geremd. Neemt de blootstelling aan licht af, dan komt de natuurlijke productie van melatonine weer op gang. Voor het lichaam is dit het signaal om de dag-activiteiten te verminderen en zich voor te bereiden op de nacht.
            Melatonine heeft receptoren in de volgende weefsels:
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Dat klopt zeker. Maar je metabolisme verandert niet. Het enige wat echt telt: de kcal. Wanneer maakt minder uit dan veel mensen denken.

sigpic

Comment

Mmm, wat jordy post wist ik niet... Maar ik dacht wel al (zoals Gen zegt) dit niet je metabolisme aanpast.

Comment

Ik heb eens in de drie weken nachtdienst. Het beste is gewoon normaal te eten zoals je gewend bent vanuit je voedingschema, maar dan uiteraard in de nacht ipv de dag. Je lichaam weet niet of het nu 0.300u of 15.00u is. Zolang je maar de juiste maaltijdfrequentie aanhoud (en goed slaapt overdag uiteraard).
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Ok , bedankt allemaal.

Dit wilde ik graag weten..

Ik heb regelmatig nachten..dus vandaag deze vraag..

Groeten

Bram

Comment

Draai ook nachtdiensten nu. Daarnaast heb ik nog gewone werk bij horeca waar ik soms tot drie half 4 in de ochtend nog moet werken. Weightgainer is voor mij ideaal maar goed dat gaat mij veel geld kosten. Elke 2 uur gooi ik 200gram havermout met water in mijn shakebaker. Ja jongens het kan soms niet anders. Kwark is wel ideaal wanneer je tot zo laat moet werken.

Voordat ik naar mijn werk toe ga eerst 500 gram kwark en 5 uur later weer 500 gram kwark. Als ik weer thuis ben nog een bak kwark.

Havermout, havermout, havermout, havermout, havermout, havermout, kwark, kwark, kwark. Life sucks.

Ik kan maar een keer mijn eigen maaltijd eten op het werk waar ik 15 tot 30 minuten pauze heb. En dan heb ik heerlijke hamburgers met zilvervliesrijst, sambal en augurken mee. Eet alles koud op maar het blijft lekker.

Comment

eigenlijk een interessant onderwerp dat ook op mijn van toepassing is, en ik geen bal van weet.

Ik vermoed dat cortisol vooral stijgt tijdens het begin van de nacht. Ga ik proberen wat over terug te vinden.

Ik weet wel dat mensen die regelmatig nachtshiften doen hun serotonineniveau sterk daalt.
                        the one and only tabata overlord

Comment

Ik merk er niet veel van als ik in mn nachten zit... Meestal heb ik honger omdat er niks te doen is

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                            Ik vermoed dat cortisol vooral stijgt tijdens het begin van de nacht. Ga ik proberen wat over terug te vinden.
                            Van wat ik heb gelezen is dat niet het geval. Cortisol komt pas om de hoek kijken bij het moment waarop je normaal weer wakker wordt. Ongeveer een uur voor dat moment gaat de concentratie cortisol weer stijgen.

sigpic

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                              Ja jongens het kan soms niet anders. Kwark is wel ideaal wanneer je tot zo laat moet werken.

Voordat ik naar mijn werk toe ga eerst 500 gram kwark en 5 uur later weer 500 gram kwark. Als ik weer thuis ben nog een bak kwark.

Havermout, havermout, havermout, havermout, havermout, havermout, kwark, kwark, kwark. Life sucks. .

Kwark voorziet je lichaam voor 5 uur voor eiwitten??

ik wist wel dat het "langzame" eiwitten zijn.. maar 5 uur?? ok weer wat geleerd paar bakken kwark mee dus haha ..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X