spaarstand/check voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spaarstand/check voedingsschema

Hoi,ik ben pas nieuw op deze site en wilde graag een advies ivm spaarstand& van mn huidige voedingsschema,mischien dat iemand mij hierbij kan helpen..
    Ik ben al een tijdtje bezig om beter te eten/meer te eten ivm spaarstand.
    Heb heel lang 700 a 800 kcal per dag gegeten,soms minder zelfs,en hierdoor is die spaarstand ontstaan.
    Inmiddels zit ik op 1200 kcal per dag(per week probeer ik 100 kcal erbij te doen.)
    Ik doe zo'n 4 tot 6 keer per week aan cardio+buikspier oefeningen.
    Wil volgende maand beginnen met krachttraining.
    Mn doel is om een strakker lichaam te krijgen/gezonder lichaam& meer conditie.(door het extreem afvallen maar ook aankomen->allemaal binnen ondergewicht,is mn lichaam er niet strakker van geworden namelijk.)Meer spieren dus maar niet voller in vet.
    (Ik weet niet of dit raar klinkt eigenlijk)
    Ik ben heel bang dat als ik nogmeer ga opbouwen aan kcal in erg aankom,maar wil graag uit die spaarstand komen..
    Mn vraag is ook op de dagen dat ik sport,moet ik dan meer eten..Zoja,kom je daarvan niet aan?Of verbruik je dat echt op?Ik heb namelijk op die dagen echt meer honger als anders.

Ik ben 26jr,51 kg,1.70 lang,vetpercentage 10.4%(via deze site omtrek taille/net,weet niet of dit precies klopt)
    Voedingsbehoefte:1835 kcal
    -101 gr eiwitten
    -41 gr vetten
    -267 gr koolhydraten

Voedingschema ongeveer nu:

Ontbijt 8u: 2 snee brood,volkoren 60gr
    Huttekase/of 10+kaas
    Kipfitet of kalkoenfilet
    Beetje margarine(linera)

Tussendoor 10u: 1 sinasappel(nooit echt honger na brood s'ochtends)

Middag 12u: 2 snee brood,volkoren 60gr
    Pindakaas 10gr
    kipfilet of kalkoenfilet
    beetje magrarine(linera)
    *soms nog een mini krentenbol

Tussendoor 15u: Vaak 2 vezel crackers+65gr tonijn in eigen nat

Diner 18u: 100gr aardappelen/of 50 gr rijst of pasta
    200gr groente
    100gr vlees of vis(altijd mager geen varkensvlees)

Tussendoor 20u: 200gr magere kwark(alles in 1 kom)
    10gr all-brain 44%vezels
    10gr fruit&fiber
    15gr rozijnen
    1 kiwi

slapen: 150-200gr magere kwark
    *heel soms een paar noten.

Hierbij krijg ik ongeveer binnen: 90gr eiwitten/174 gr koolhydraten/17 gr vet.

Je moet even uitrekenen wat er in voeding zit, en dan kijken hoe dicht dat in de buurt is van jouw behoeftes. En dan even naar de tijdstippen. Fruit is heerlijk, maar in de ochtend of na het sporten is het het beste moment. Eiwitten tel je alleen uit dierlijke producten en soja mee. Eiwitten uit brood (en andere plantaardige producten) heb je niets aan, dus tel je niet mee.
    Maare, los daarvan ziet het er erg netjes uit hoor. Super voor iemand die relatief kort bezig is. Maar het kan nóg meer op jouw lichaam gericht. Succes

Comment

Het is al heel goed dat je elke week 100kcal erbij gooit. Ik zou dit gewoon elke week blijven doen tot je weer wat vet aankomt, en dan weet je wat dus je behoefte is. Vanaf daar kun je verder keuzes gaan maken.

Verder is je vetinname wel erg laag, probeer die extra calorieën uit vet te halen, want dit is te weinig. De rest heeft Patricia al gezegd.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Eiwitten tel je alleen uit dierlijke producten en soja mee. Eiwitten uit brood (en andere plantaardige producten) heb je niets aan, dus tel je niet mee.
        let wel op dat je ze meeneemt in de totale kcal berekening
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Bedankt voor de reacktie's!

*Dus ik moet even uitrekenen wat er in mn voeding zit nu,ivm behoeftes.
          *Eiwitten berekenen zonder de brood eiwitten.
          *Bedoel je met tijdstippen dat die kiwi van s'avonds naar de ochtend verplaatst moet worden?
          *Boel omgooien niet in kcal maar meer vetten(zoals noten??waneer mag je die eten?)

Nu zit ik nog met een probleempje..Sinds ik begonnen ben met meer te eten woog ik 51kg.
          Ik ben nu een paar weken bezig en woog vanmorgen 49.5kg(week terug 50kg) val dus af..
          Nu snap ik er echt helemaal niet van,omdat ik er best vel moeite mee heb om meer te eten en denk dat ik ervan aankom:Maar val af! Hoe kan dat???

Comment

Noten mag je overal eten, maar het liefst niet rondom je training.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by kiki View Post
              Bedankt voor de reacktie's!

*Dus ik moet even uitrekenen wat er in mn voeding zit nu,ivm behoeftes.
              *Eiwitten berekenen zonder de brood eiwitten.
              *Bedoel je met tijdstippen dat die kiwi van s'avonds naar de ochtend verplaatst moet worden?
              *Boel omgooien niet in kcal maar meer vetten(zoals noten??waneer mag je die eten?)

Nu zit ik nog met een probleempje..Sinds ik begonnen ben met meer te eten woog ik 51kg.
              Ik ben nu een paar weken bezig en woog vanmorgen 49.5kg(week terug 50kg) val dus af..
              Nu snap ik er echt helemaal niet van,omdat ik er best vel moeite mee heb om meer te eten en denk dat ik ervan aankom:Maar val af! Hoe kan dat???

In principe eet je fruit inderdaad liefst in de ochtend of na training. Echter, aangezien je bezig bent met opbouwen en je stofwisseling weer op gang te brengen, zou ik persoonlijk me hier nog niet al te veel zorgen om gaan maken. Zorg eerst dat je inderdaad goed opbouwt en als je je behoefte kent en je stofwisseling weer lekker werkt kun je een helemaal honkey dorey eetschema gaan maken.

Wat betreft je gewicht op de weegschaal, kan van alles zijn, ander weegmoment, vocht, etcetera. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten en je gewoon concentreren op het opbouwen van je voeding...
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Thanks!
                Dus eigenlijk moet ik me niet zo druk maken over wanneer ik precies nog een fruit eet etc,maar doel nummero 1: Behoefte kennen&stofwisseling weer lekker op gang is..
                Dan ga ik eerst dat doen
                En later weer posten ivm een eetschema.

Comment

Originally posted by kiki View Post
                  Thanks!
                  Dus eigenlijk moet ik me niet zo druk maken over wanneer ik precies nog een fruit eet etc,maar doel nummero 1: Behoefte kennen&stofwisseling weer lekker op gang is..
                  Dan ga ik eerst dat doen
                  En later weer posten ivm een eetschema.

Zolang je dat niet gaat zien als een carte blanche om je stofwisseling op gang te brengen met whoppers (wat ik niet verwacht gezien je huidige productkeuze) lijkt me dat inderdaad de juiste volgorde
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Als aanvulling. Niet wachten met krachttraining, maar zo snel mogelijk mee beginnen. Helpt enorm met het aanwakkeren van je metabolisme en dus minder kans op vet aanzet en meer kans op spierontwikkeling.

Zou me niet verbazen dat je gewicht gaat verliezen omdat je metabolisme gaat werken. Weeg jezelf 1x in de week op hetzelfde moment onder zelfde omstandigheden. Als je 2 opvolgende weken afvalt vergroot je stappen met kcal toevoegen.
                    Last edited by Falstyr; 16-04-2009, 09:01.

Comment

Nee dat was ik ook niet vanplan Verander niets aan mn schema,en ongezond eten zie je mij al helemaal niet snel doen/ook geen "gezonde" tussendoortjes zoals evergreen's etc,want lees hier dat die helemaal niet zo gezond zijn ivm suikers en troep.
                      Dusss.. laat ik die ene kiwi er s'avonds gewoon dus nog maar eventjes in.Zal wel proberen vaker een handtje noten te nemen!

Krachttraining:Ga ik zo snel mogelijk aan beginnen!
                      Wegen doe ik al op precies dezelfde tijdstippen 1xper week,ben dus in 2 weken 1,5kg afgevallen..
                      Zal het volgende week nog is peilen,ben ik dan weer afgevallen zal ik van die 100->200kcal maken.

Allleen nog wel dat vraagje over sport:Als ik sport heb ik echt meer honger dan niet sporten,maar blijf hetzelfde eten nu(1200kcal)moet ik op die dagen de verbrande kcal bijeten nu? of gewoon aanhouden op per week 100(of 200 mischien)meer??

Comment

Je kan op sportdagen 1500kcal eten ofzo als je wilt. No probs

Comment

Thanks
                          Dan pak ik er nu nog een boterham bij!(had honger namelijk!)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X