1kg aankomen per maand veel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    Nee. Je lichaam verbruikt 's nachts vetten. Gebeurt niks met je glycogeen, dus je glycogeen aanvullen is ook geen argument. Juist niet ontbijten houdt je fasting glucose op peil, dus je hebt geen energiepieken of dips.

Je stoelgang loopt echt wel, maar denk dat je je vetverbranding bedoelt. En die loopt juist een tandje harder zolang je nog niks hebt gegeten.
    een tandje zachter zul je bedoellen

Comment

Nee, tandje harder, dat is juist de hele grap. Lees die link maar eens, meen dat het daarin ook al wordt beschreven, maar anders diep ik wel een andere link voor je op.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Achja, tegenwoordig word alles wetenschappelijk onderbouwd en over een paar jaar is het niet meer waar, omdat een ander wetenschappelijk iets, iets anders zegt. Kunnen we ooit een goeie overzicht krijgen van ons lichaam? ik denk voorlopig niet, omdat men alles denkt te weten, maar zoveel nog niet weet.

P.S. hiermee wil ik niet zeggen, dat jou verhaal niet klopt, general

Comment

ik denk dat je ontbijt toch wel nodig hebt, ik val ook om als ik niet eet s`morgens
          Last edited by extase; 26-04-2009, 17:02.

Comment

Nee, tandje harder, dat is juist de hele grap. Lees die link maar eens, meen dat het daarin ook al wordt beschreven, maar anders diep ik wel een andere link voor je op.
            heb je geen nederlandse link?

Comment

Alleen een artikeltje dat ik erover heb geschreven.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Het antwoord op "ieder lichaam is het hetzelfde" is Nutrigenomics.

Nutrigenomics - Wikipedia, the free encyclopedia
                rest googlen jullie zelf maar

Comment

Bullshit.

@ Topic
                  Nee, je schema is niet goed. Lees Q&A to get ripped eens door.
                  Genrall, nu praat je jezelf tegen? dit is namelijk een stuk uit de link die je gepost hebt.

Schematisch krijg je dus dit:
                  Atta staat op om zeven uur ’s ochtends, en eet tot vijf uur ’s avonds niets. Rond vijf uur ’s avonds begint zijn tijdsvak van acht uur waarin hij zorgt dat hij zijn behoefte aan calorieën, vetten,eiwitten en koolhydraten haalt. Daarna gaat hij slapen om elf uur, en begint de cyclus opnieuw.
                  19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Ik zie mezelf mezelf niet tegenspreken?

sigpic

Comment

en hoe bevalt het Atta om in een korte tijdsbestek heel erg veel tot je te nemen. Zijn je gains daar ook naar ?

Ik wacht nog op een nieuwe foto van je om te zien dat al die theorieën daadwerkelijk effectief zijn

Mijn nieuwe picture wordt ASAP geplaatst (after the cut)
                      Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

IF bevalt Atta uitstekend. Ga straks even naar Rotterdam om te trainen, wellicht dat we dan ook wat poseershots kunnen maken. Overigens denk ik dat je zelf ook wel snapt dat iemands vooruitgang gebruiken als maatstaf voor iemands principes in 99% van de gevallen totaal onbetrouwbaar is.

sigpic

Comment

IF bevalt Atta uitstekend. Ga straks even naar Rotterdam om te trainen, wellicht dat we dan ook wat poseershots kunnen maken. Overigens denk ik dat je zelf ook wel snapt dat iemands vooruitgang gebruiken als maatstaf voor iemands principes in 99% van de gevallen totaal onbetrouwbaar is.
                          Ik maak ze wel voor je ats

Comment

@ General:

Interessant stukje over IF. Ik heb hier inderdaad niets wetenschappelijks op in te brengen. Ik ben het zeker ook niet altijd met alles eens van het voedingscentrum en dergelijke, maar ik vind niet dat je het dan direct als bullshit af kan doen. Echter denk ik niet dat ze dat zomaar ff neerzetten en dat ze zeker wel een wetenschappelijke verklaring hebben, alleen die kan ik je helaas niet geven omdat ik die niet kan terugvinden. Ik gebruik zelf nog steeds de methode waarbij je om de 2 uur eet en groei er zoals vele anderen goed op. Dus kan je dan zeggen dat dit bullshit is?

Vond het een boeiend stukje maar zit wel met wat vragen.

1. Als je dat allemaal moet geloven zou dat dan betekenen dat je daadwerkelijk alles moet vergeten wat je weet? Daarmee bedoel ik snelle suikers bij het opstaan, veel carbs voor de training, na de training snelle eiwitten, voor het slapen langzame eiwitten. Wat ik mij dan afvraag is, dat zou dan grofweg betekenen dat het niet uitmaakt wanneer je wat inneemt kwa e/k/v zolang je maar aan je behoefte komt?

2. Moet je dan ook alles wat je weet vergeten met betrekking tot het voeden van je spieren na een intensieve workout. Daarmee bedoel ik dus dat je het anabole proces in gang zet. Na het trainen moet je je spieren aanzetten tot het herstel en spiergroei. Dit doe je door de juiste maaltijden tot je te nemen.
                            Hoe doe je dit dan met IF?

3. Als je zo'n langdurige tijd niets eet kan ik me niet voorstellen dat je genoeg energie hebt om te gaan trainen, hoewel in het stukje het tegendeel staat. Wanneer vind de training dan plaats en hoe zit het met pre en post workout? (zie punt hierboven)

4. Verder is het misschien interressant om eens te proberen. Ik heb de voordelen gezien maar er zitten ook wat nadelen aan. Zoals ook al eerder gezegd, als je aan het bulken bent op zo'n 5000+ kcal lijkt me dit niet nou niet echt DE methode.
                            Last edited by jordy; 27-04-2009, 11:18.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                              @ General:

Interessant stukje over IF. Ik heb hier inderdaad niets wetenschappelijks op in te brengen. Ik ben het zeker ook niet altijd met alles eens van het voedingscentrum en dergelijke, maar ik vind niet dat je het dan direct als bullshit af kan doen. Echter denk ik niet dat ze dat zomaar ff neerzetten en dat ze zeker wel een wetenschappelijke verklaring hebben, alleen die kan ik je helaas niet geven omdat ik die niet kan terugvinden.
                              Precies. Niemand heeft feitelijke onderbouwing, ook dieëtisten niet. Ze leren het vast wel in hun opleiding, maar dat maakt het nog niet waar wat ze geleerd hebben gekregen of verkondigen.
                              Als je daar tegen afzet dat dit wel onderbouwd is, en te staven valt, weet ik wel welk stand punt hier het betere is.

Ik gebruik zelf nog steeds de methode waarbij je om de 2 uur eet en groei er zoals vele anderen goed op. Dus kan je dan zeggen dat dit bullshit is?
                              Neen, en dat doe ik ook niet. Wel zeg ik dat er een gerede kans is dat het niet optimaal is, en dat is heel wat anders. Natuurlijk heb je ook mensen die het op IF niet uithouden, of in het begin de wilskracht niet hebben om even door de honger heen te bijten, maar IF afdoen als bullshit, omdat een ontbijt noodzakelijk is, is onzin.

Vond het een boeiend stukje maar zit wel met wat vragen.

1. Als je dat allemaal moet geloven zou dat dan betekenen dat je daadwerkelijk alles moet vergeten wat je weet?
                              Neen, maar je kunt dingen wel in meer perspectief plaatsen.

Daarmee bedoel ik snelle suikers bij het opstaan
                              Die kun je inderdaad laten vallen.

, veel carbs voor de training, na de training snelle eiwitten,
                              Voor de training hoeft wat mij betreft niet, maar die mag je wel nemen. Als je echter IF wilt gaan doen, is het beter om 's avonds pas te trainen, anders vast je nog maar kort. De eiwitten pwo voegen zeker wat toe, maar als je je dagelijkse behoefte aan eiwitten maar haalt, zal het minder uitmaken dan je nu gelooft.

voor het slapen langzame eiwitten.
                              Die kun je inderdaad schrappen.

Wat ik mij dan afvraag is, dat zou dan grofweg betekenen dat het niet uitmaakt wanneer je wat inneemt kwa e/k/v zolang je maar aan je behoefte komt?
                              Dat het helemaal niet uit maakt zou ik niet durven zeggen, maar wel dat hoe er nu over gedacht wordt, zwaar overrated is.

2. Moet je dan ook alles wat je weet vergeten met betrekking tot het voeden van je spieren na een intensieve workout. Daarmee bedoel ik dus dat je het anabole proces in gang zet. Na het trainen moet je je spieren aanzetten tot het herstel en spiergroei. Dit doe je door de juiste maaltijden tot je te nemen.
                              Hoe doe je dit dan met IF?
                              Ik begin mijn eerste maaltijd direct na het trainen, en train wat later. Of ik train 's avonds, en eet gewoon 's avonds een uur ervoor mijn eerste maaltijd.

3. Als je zo'n langdurige tijd niets eet kan ik me niet voorstellen dat je genoeg energie hebt om te gaan trainen, hoewel in het stukje het tegendeel staat. Wanneer vind de training dan plaats en hoe zit het met pre en post workout. (zie punt hierboven)
                              Ik heb daar geen last van, ik train goed op nuchtere maag. Mocht je daar wel problemen mee hebben, pak wat sportdrank tijdens de training of iets dergelijks, en eet je eerste maaltijd gewoon powo.

4. Verder is het misschien interressant om eens te proberen. Ik heb de voordelen gezien maar er zitten ook wat nadelen aan. Zoals ook al eerder gezegd, als je aan het bulken bent op zo'n 5000+ kcal lijkt me dit niet nou niet echt DE methode.
                              Voor een 5000kcal+ bulk is dit ook niet ideaal. Ironie is juist dat bij zo'n bulk die extra insulinegevoeligheid wel fijn zou zijn, maarja. Op een cutschema, recomp, of matige bulk is het echter goed werkbaar idee.

Maar welke nadelen zie je nog meer dan?

sigpic

Comment

Nou zoals onder andere dat je een groot deel van de dag op een lege maag zit. Je hebt naar mijn idee geen energie om te gaan trainen en je zal ombeduur wel honger krijgen. Alleen jij beweert daar verder geen last van te hebben. Verdere nadelen kan ik nu niet echt bedenken. Mocht dit echt goed werken zou je wel het voordeel hebben dat je je niet meer druk hoeft te maken om bijvoorbeeld de tijden, wanneer je welke maaltijd eet. Dat zou een oplossing zijn voor veel scholieren en mensen die niet kunnen eten tijdens hun werk. (Met uitzondering van de pauzes.)
                                Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X