1kg aankomen per maand veel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1kg aankomen per maand veel?

Hello,
    Ik ben nieuw op de forum maar train al een langer dan een jaar, maar sinds dec08 ben ik serieus begonnen met trainen, hierbij moet je ook denken aan de voeding.

Ik train dus 3x 1/1,5 uur in een week. (krachttraining en warm-up 5min) meestal ma, di en don en soms 3 dagen achter elkaar als ik geen tijd heb. Schema van mijn sportschool.

Mijn dagelijkse voeding bestaat uit:
    gemiddeld 16 boterhammen op 1 dag met kaas, tonijn, schouderham en pindakaas. Ontbijt sla ik over eet direct op mijn werk dus rond 9uur blijf ik continu door eten tot 5 uur

Avond eten bestaat uit een kom rijst met groenten en vlees. (rond half 7).
    gemiddeld 1/2 liter melk per dag.

voor het trainen een creatine shake (blast-2) en na het trainen. Voor het slapen een bak magere kwark (500gr) verder eet ik ook 1 banaan en af en toe een bifi.

ben nu 67,6 kg 19,4% vetpercentage en woog begin dit jaar ongeveer 62,5kg ben dus 4 kg aangekomen in ruim 4 maanden tijd. Ik slaap ook gemiddeld 7uur in de week. Snoep en junkfood vermijd ik dus al tijdje niet meer gegeten af een toe een pilsje bij feestelijke gelegenheden.

Gebruik ik nu de juiste voedingsschema? want ik wil voor de zomer rond 72 kg wegen en dan wil ik uiteindelijk ook streven naar een 10/12 vetpercentage.

Wil dus nu flink in massa aankomen en dan cardio trainen om naar een lagere vetpercentage te streven.

Zou graag wat meningen van jullie willen hebben en evt tips. Alvast bedankt

Hmm..allereerst welkom.
    Antwoord op je vraag: nee, je schema is niet in orde van wat ik zo kan lezen. Zou makkelijk zijn als je a: je behoefte uitrekent en b: je voedingsschema uitschrijft met waardes erbij.
    Ook erg prettig als je wat stats vermeld, waaronder lengte.
    Als je dat doet zul je zelf al wel zien of het enigzins voldoende is wat je binnenkrijgt ja of nee.
    Hoe je dat doet kun je lezen in de stickies, en eventueel in schema's van anderen.

Een kilo aankomen per maand is makkelijk. Een goƩie mooie spierkilo aankomen per maand: dat is wat moeilijker.

Succes.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

1kg spiermassa: heel veel
      1kg vet: heel weinig

Comment

je slaapt gemiddeld 7 uur per week of per nacht... als je nu 19 % hebt.. kan je denk ik die 72kilo @ 10 % wel vergeten voor de zomer.. als je super clean bulkd. goed veel cardio zou je het wat omlaag werken je vet %

Comment

als je 10% wilt hebben dan mag je blij zijn als je 60 kilo overhoud met de zomer succes!!

Comment

Ontbijt sla je over? Dat is een van de belangrijkste maaltijden op een dag man!
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
              Ontbijt sla je over? Dat is een van de belangrijkste maaltijden op een dag man!
              Bullshit.

@ Topic
              Nee, je schema is niet goed. Lees Q&A to get ripped eens door.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Waarom is dat volgens jou bullshit? Hieronder een stukje.

Iedereen vindt het de gewoonste zaak van de wereld dat je eerst benzine in je tank moet gooien om te kunnen rijden. Batterijen in je mobieltje stopt om te kunnen bellen. Of een accu moet opladen voor de laptop. Maar wat doen we zelf? We haasten ons de deur uit. De verleiding is groot om zonder een volledig ontbijt op weg te gaan. Of zelfs zonder ontbijt te vertrekken. Maar de eerste maaltijd van de dag, vlak nadat je opstaat, is niet zomaar bedacht. Het ontbijt levert maar liefst 10 tot 15% van alle voedingsstoffen en energie die we dagelijks innemen

Het ontbijt is de eerste maaltijd na een hele nacht en vaak een deel van de avond. Het lichaam is toe aan eten. Een goed ontbijt zet de darmen aan tot werken en stimuleert daarmee de stoelgang. Een ontbijt levert de energie voor genoeg concentratievermogen op het werk of op school. Bovendien is ontbijten ook belangrijk om een gezond gewicht te behouden. Wie niet ontbijt, compenseert dat vaak later op de dag met snoep en snacks. Die leveren meestal veel calorieƫn en relatief weinig vitamines en mineralen. Een goed ontbijt levert juist een belangrijke bijdrage aan de benodigde voedingsstoffen.

Een goed ontbijt is een maaltijd met (volkoren)brood of een ander volkoren graanproduct (bijv. muesli, havermout).

Veel Nederlanders beginnen de dag met een boterham. Dat is prima, want een goed ontbijt bevat (volkoren) brood of een volkoren graanproduct (Brinta, havermout).
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Tja Jordy, sinds de generaal zijn eigen eet-methode heeft 'ontwikkeld' is alles bullshit wat je wist over ontbijt en andere eet-methodes.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Bullshit.

@ Topic
                    Nee, je schema is niet goed. Lees Q&A to get ripped eens door.
                    heb je daar ook een verklaring voor datgene wat je bullshit vind??

Comment

@ Jordy
                      Ik was al bang dat je met niet-wetenschappelijke onderbouwing aan zou komen. Lees dit topic eens. En dan moet je vooral klikken op deze link.

Als je daar wat wetenschappelijks tegen in te brengen hebt, kunnen we praten. Als je aankomt met stukjes van het voedingscentrum of een idiote dieetist is het gauw klaar.

@ ErikV
                      Als je wat onderbouwing hebt voor een ander standpunt hoor ik die graag, als je alleen probeert te zeiken heb ik liever dat je je kop houdt, heb je wel genoeg gedaan denk je niet?
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        @ ErikV
                        Als je wat onderbouwing hebt voor een ander standpunt hoor ik die graag,
                        Makkelijk: Het is gewoon een feit dat sinds je met IF begonnen bent wat vaker en makkelijk tegen de standaard opvattingen aanschopt.
                        Dat IF voor jou werkt is geweldig, maar zoals je zelf ook vaak hebt aangegeven werkt ieder lijf anders. Dus om iets als bullshit af te doen terwijl het voor een ander zeer prima werkt, is erg kort door de bocht.
                        Dus, als je wat wetenschappelijke onderbouwing hebt voor je standpunt hoor ik die graag.

Comment

Als je hebt opgelet zie je dat ik nu ook meer en meer begin af te stappen van "ieder lijf is anders". In wezen werken alle lichamen namelijk gelijk. Je hebt mensen die wat beter met carbs om kunnen gaan en mensen die er wat minder goed mee om kunnen gaan, maar in de basis zijn de processen hetzelfde.

Overigens is het dus ook gebleken uit onderzoek dat IF>normaal eetpatroon, bij groepen. En als iedereen in zo'n groep echt zo individueel anders was, was die uitkomst niet mogelijk geweest.

Daarnaast kun je wel zeggen dat het gebruikelijke prima werkt, maar we hebben het over de noodzaak van een ontbijt. En die is afwezig. Dat is de discussie. Heeft geen reet te maken met of hoe je nu eet fijn werkt of niet.

sigpic

Comment

Met alle respect voor je betoog, maar het doel van je ontbijd is toch je stoelgang in gang zetten en het aanvullen van je insulinespiegel omdat je lichaam snachts veel koolhydraten opbruikt ? Ieder lichaam is natuurlijk anders maar ik kan in ieder geval niet zonder ontbijd anders ga ik toch onderuit.
                            " Failure is not an option "

Comment

Nee. Je lichaam verbruikt 's nachts vetten. Gebeurt niks met je glycogeen, dus je glycogeen aanvullen is ook geen argument. Juist niet ontbijten houdt je fasting glucose op peil, dus je hebt geen energiepieken of dips.

Je stoelgang loopt echt wel, maar denk dat je je vetverbranding bedoelt. En die loopt juist een tandje harder zolang je nog niks hebt gegeten.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X