Dextrose in de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dextrose in de cut

Kan ik dit beter niet nemen in de cut of wel? Het scheelt toch al gauw 150 kcal en 25 gr suikers, maar aan de ene kant heb je het gewoon nodig na de training snelle koolhydraten. Dus wat is het beste om te doen?

Kan prima.. als je hardcore cut beter niet
    <------ BB Gun doet auw!

Comment

Punani stelt dat je het beste alle simpele carbs kunt elimineren. Ik geloof daar niet zo in. Ik denk dat als je die kcal ergens anders schrapt en na de training pakt er geen probleem is.

Het beste advies is echter: probeer het beide eens vier weken. Waar je het hardst op gaat, houd je voortaan aan.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heb verder niet echt veel te schrappen vandaar. Wat voor voordelen bied dextrose dan in de cut?

Comment

Snelle verlaging cortisol + anabolisme.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Oke bedankt! Dan is de vraag ga ik voor meer vetverbranding of wat meer spierverlies. Lastige keuze haha

Comment

Iemand hier nog iets op in te brengen?

Comment

Heb de dextro van mijn voedingsschema geschrapt Om maar niet weer 2 nieuwe topics op te starten gelijk nog 2 vragen

1)Ik eet rond 4 uur 's middags tonijn en een uur voor het slapen gaan 500 gram kwark, dit heb ik zo omdat mij altijd verteld is dat kwark caseine bevat of iets in die richting, maar kwark bevat wel meer suikers( 30 gr per 500 gr kwark) dus lijkt het me verstandiger om de kwark met de tonijn te wisselen van tijd, is dit ook zo?
                2Heeft het zin om als je klaar bent met KT, een eiwitshake te nemen, daarna gaat cardio'en en daarna thuis weer een eiwitshake? Normaal nam ik altijd pas een eiwitshake als ik klaar was met cardio'en, maar ik dacht misschien helpt nog een eiwitshake tussen de KT en cardio door tegen spierverlies

Comment

Bij mijn weten neem je normaal pas je shake 1 uur na training en direct na de training al de dextrose.. kan hierin ook de plank mis slaan hoor.

Comment

1) Maakt totaal niet uit.
                    2) Kan inderdaad. Ik zou echter in een keer een dubbele shake pakken.

@ Tums
                    Die plank sla je inderdaad mis.

sigpic

Comment

Shake dus wel strak na training? Meende hier eens gelezen te hebben gelijk na training de dextrose, vervolgens een tijd later pas de shake.

Comment

@ General Maken die 30 gr snelle suikers dan niks uit voor het slapen? En ik wil expres die eiwitshake hebben tussen mijn KT en cardio want het lijkt me dat je als je KT gaat doen en dan niks neemt en gelijk gaat cardio'en redelijk wat spierverliest en je dit met een extra eiwitshake deels tegengaat.. Of sla ik de plank nu ook mis

Comment

Nee, maakt niet uit.

En eiwitshake voor je cardio kan best. Of het wat toevoegt is een tweede. Goede kans dat je lichaam toch de maag uitschakelt gedurende de activiteit, en je er dus netto niks mee wint. Als je de boel splitst in een kt sessie op het ene moment en een paar uur later de cardio ligt het anders.

@ Tums
                          Kan zomaar, maar dat maakt het nog niet waar.

sigpic

Comment

Originally posted by tums View Post
                            Shake dus wel strak na training? Meende hier eens gelezen te hebben gelijk na training de dextrose, vervolgens een tijd later pas de shake.
                            je zou denken door suikers gelijk na je training te nemen stimuleer je de afgifte van insuline extra.....opname van suikers en stimulatie van insuline zal ook zijn tijd innemen, dus vandaar dat je dan een half uur of zo moet wachten, zodat wanneer je je eiwitten inneemt, de insuline concentratie optimaal is, zodat je eiwitten optimaal kunnen worden opgenomen....
                            weet niet of het klopt wat ik nu zeg....

het zou ook zo kunnen zijn dat het niks uitmaakt qua timing omdat eiwitten ook tijd nodig hebben om te worden opgenomen, whey eiwitten in dit geval dan......

ik weet het in ieder geval niet...het enige wat zeker is, dat suikers na de training leiden tot extra stimulatie van proteine synthese.....

Comment

Ik zou de kwark voor het slapen gaan nemen. Zitten "langzame eiwitten" in. Die worden langzamer door je lichaam opgenomen. Je wordt dan als het ware de hele nacht 'gevoed'.
                              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X