Teveel druivensuiker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Teveel druivensuiker?

Hallo een korte tijd geleden had ik gelezen over hoe belangrijk de timing is na de training van supplementen,voeding etc.
    Nou heb ik dus geexperimenteerd met whey shake+ melk+ 60gram druivensuiker(eigenlijk 71gr ,weeg 71 kg) + banaan.
    Het vervelende is dat ik na 10min na die shake ontiechelijk last kreeg van me maag en ik vind het ook niet te drinken op zijn ZACHTS gezegd was mierzoet!!
    Snap niet dat sommige dat kunnen drinken :S

Oorzaak kan zijn:
    -Whey met melk? + banaan + druivensuiker is teveel van het goede?
    -Inplaatse whey met melk,Whey met water?
    -Teveel druivensuiker?
    -Uur voor het trainen 2 snee brood met tonijn.

Zijn er anders nog andere net zulke goeie opties om whey te combineren met snelle koolhydraten? want als mijn maag dat niet aankan en vind het gewoon te vies(veel te zoet!) dan heeft het ook weinig nut denk ik.

Graag suggesties

Ps ik heb een maatschep van een whey eiwit pot gebruikt en die bevat 30,4gram eiwit per schep, dus 2 schepjes is ongeveer 60 gram.
    Last edited by Jord-Y; 17-06-2009, 15:06.

Hmm ik doe het precies hetzelfde maar heb nergens last van.

Kvind ook dat er weinig smaak aan dextrose zit. Khep gewoon dextropur.
    Proef geen verschil of ik nu wel of niet dextrose bij mn shake gooi.

Comment

Originally posted by CruX View Post
      Hmm ik doe het precies hetzelfde maar heb nergens last van.

Kvind ook dat er weinig smaak aan dextrose zit. Khep gewoon dextropur.
      Proef geen verschil of ik nu wel of niet dextrose bij mn shake gooi.

Hey waar heb jij die gekocht dan?

Ik heb die van G&W reform winkel misschien de verkeerde? er staat wel groot:
      Druivensuiker (dextrose) op

Comment

IK haal die gewoon bij de drogist.

Je kunt altijd proberen of deze beter is natuurlijk.

Is ook niet duur.

Comment

Originally posted by CruX View Post
          IK haal die gewoon bij de drogist.

Je kunt altijd proberen of deze beter is natuurlijk.

Is ook niet duur.
          Thx voor de tip dan zal die zeker even uitproberen
          Alleen het aantal gram wat je moet gebruiken is toch 1gram x aantal lichaamsgewicht?

Comment

Druivensuiker maakt je shake gewoon mierzoet. Gooi je daarnaast ook een zoete whey en melk erbij, ja dan wordt het onzuipbaar.

Verminder je druivensuiker gewoon, of los het op in meer water en drink het tijdens de training.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Druivensuiker maakt je shake gewoon mierzoet. Gooi je daarnaast ook een zoete whey en melk erbij, ja dan wordt het onzuipbaar.

Verminder je druivensuiker gewoon, of los het op in meer water en drink het tijdens de training.

Ja ik ga het zo doen eerst whey met water, dextrose erbij en paar min later banaantje ,denk dat de melk wat zwaar in me maag valt + die extreme zoetheid van de dextrose,wat blijkt heb met een weegschaaltje(vandaag gekocht) 2 maatschepjes = 30,4gram van een whey proteine pot gebruikt in schaaltje gedaan kwam op +/- 90 gram druivensuiker uit veel te veel dus! uiteraard schaaltje meegerekend
              Wel raar gezien er op de whey staat 30,4 gram eiwit per schep, ga er vanuit dat ik dan per schep 30,4gram druivensuiker doe,blijkbaar niet dus

Comment

En niet tijdens de training gaat me meer om dat ik na de training goed bijtank gezien de insulinepiek dan het hoogst is ofzo? heb me er een beetje in verdiept niet veel,maar lees dat sommige mensen goeie vooruitgangen boeken als ze goed timen en een goeie eiwit-koolhy shake naar binnen werken na de training

Comment

Hij bedoelt water met alleen druivensuiker tijdens te training.

Comment

Hoeveel gewicht een schep van een product oplevert hangt af van de dichtheid ervan he.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Jord-Y View Post
                      Wel raar gezien er op de whey staat 30,4 gram eiwit per schep, ga er vanuit dat ik dan per schep 30,4gram druivensuiker doe,blijkbaar niet dus
                      Heeft te maken met de dichtheid. Niet alle poeders zijn even zwaar

Ik drink altijd eerst m'n druivensuiker weg met water en daarna drink ik m'n whey ook nog weg met water. Zo erg is het niet om 2 glazen leeg te drinken na de training vind ik ik heb dan toch goed veel dorst

Comment

anders moetje het net anderstimen. vrienden vna me nemen gewoon flesje met water en druiven suiker mee voor na de training tikken deze weg (200ml) fietsen naar huis en nemen daar hun shake. heb je niet dat je shakes mierenzoet worden.. ( oke i admit) de eerste keer water met druivensuiker is gaar maar went wel.. als je toch aan zware bulk bent zou chocomel mss ook nog wel kunnen

Comment

probeer vitargo of anabolic WMS (Waxy Maize Starch),ik heb namelijk met deze producten geen last van een zwaar gevoel op de maag.

Comment

Thx voor de tips.
                            Ik ga jullie tips wel een beetje uitproberen hopelijk volgende keer geen last meer van me buik

Comment

zeg kan je ook niet die tabletten van dextro nemen ?
                              Of is dat niet genoeg dan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X