Rijst probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

waarom zo moeilijk..
    als ik zilvervlies rijst maak... zet ik gewoon extra water in de rijstkoker.. als het dan klaar is is me rijst niet droog maar een beetje paperigachtig... eet je zo weg

Comment

Probeer de rijst voor de verandering eens op te bakken met wat kruiden, dan wordt het veel beter. Hier komt wel wat olijfolie bij kijken, maar af en toe voor wat variatie moet dat geen kwaad kunnen. Mijn moeder maakt de rijst zo: ze gooit eerst 2/3 eieren in de pan en roerbakt die totdat het allemaal van die kleine stukjes zijn. De rijst (van tevoren gekookt) komt er dan bij, samen met een gesnipperd uitje, met of zonder doperwten en met wat tomatenketchup. Dan krijg je een soort van gele nasi uit eindelijk. Hij is koud ook prima te eten! Mijn moeder kookt wel voor het hele gezin, dus als het alleen voor jezelf is moet je misschien iets minder gebruiken :P

Comment

Droge rijst met kip is inderdaad niet echt te eten vind ik. Als je niet aan het cutten bent kan je dan ook gerust wat sausjes nemen vind ik, zeker in de bulk zou je daar geen probleem van moeten maken. Ik maak m'n kip met rijst op vele verschillende manieren klaar zodat je niet elke dag hetzelfde naar binnen zit te werken, dat word je namelijk na een tijdje behoorlijk beu.

Je zou is kunnen kijken naar sauzen als bijv. chicken tonight, mix voor kip hawai, kip tandori, kip kerrie maar die was al genoemd, chicken takka (hete saus), kip in look en vast nog wel meerdere. Wees creatief en blijf varieren.

Dit soort dingen pas ik ook toe bij heel veel andere maaltijden. Als je zo'n 10 maaltijden per dag neemt mag het ook best wel is ergens naar smaken. Mocht je toch voorzichtig willen blijven met je kcal inname kun je daar ook gewoon op letten. Maar zo'n mix van kip hawai bijvoorbeeld dat is gewoon een zakje met poeder en dat meng je met water. Lijkt me niet dat daar nou zoveel kcal in zit. Probeer eens wat uit zou ik zeggen.

Edit: nog eentje, kijk is naar de woksauzen van bijv. het merk conimex.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

gooi er gewoon bij elke hab wat ananas bij wel ananas uit eigen sap niet gezoet maar dat weet je zelf wel ik had ook dat probleem ... sux er mee

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
            met beetje kerriesaus in de blender gooien?
            ookal ziet het er niet lekker uit je kan het dan zo weg drinken door een rietje

Al is geprobeerd om het te blenden maar het klote ervan is dat er altijd stukjes in blijven zitten en dan ga je pas echt over je nek haha

Comment

Verder ga ik gewoon inderdaad uitproberen uitproberen uitproberen maar het mag alleen niet teveel koolydraten zijn dus zit daar beetje mee.....

Heb nog niet echt een uitsluitsel over de Havermout zou het kunnen gewoon alleen maar havermout eten ipv rijst, brood enz enz of is dit minder goed want kan dat wel in de blender mikken dat doe ik smorgens ook al dat drink ik zo weg vandaar...???

Mocht dit niet gaan ga ik gewoon wat proberen alvast bedankt in ieder geval voor alle comments!!

Comment

ik heb hetzelfde probleem. krijgt rijst gewoonweg niet weg behalve met flink wat ragout, maarja da is weer te vet

Ik kook nu gewoon mijn zilvervliesrijst helemaal door zodat het papperig is dat gaat ook een stuk beter, maar het liefst drinken natuurlijk

ga van de week wat recepten proberen met de blender..
                Lang leve de blender!

Comment

voeg gewoon een lekkere pot spinazie toe.........

Comment

spinazie is een goed idee.

zelf doe ik een courgette (+-6kcal per 100gram)
                    in stukjes snijen, en bak deze in een eetlepel oliefolie.

om de rijst smeuiger te maken pak ik alvorens de rijst in het kokende water gaat, 100 ml uit de pan, en voeg hier een blokje boulion aan toe.

als de rijst klaar is, en heb deze afgegoten,
                    dan gooi ik de boulion+ de courgette door de rijst.

voeg er kip aan toe, en het is een stuk makkelijker weg te kanen.

succes ermee (pangasus/talapia ipv kip helpt ook omdat dit minder droog is)
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Eet dan (volkoren)macaroni ofzo..waarom iets eten als er ook andere alternatieven zijn.

Comment

Verandering van spijs doet eten..

Is het puur omdat het droog is (meer vocht) of omdat het eentonig is? Want bij het laatste zou je ook kunnen rommelen met specerijen en kruiden. Die hebben vaak van zichzelf ook weer genoeg voordelen. Als ik me niet vergis, is peper goed voor je stofwisseling. Zit in knoflook een antikatabool. Is kruidnagel en gember goed voor het testosteron. En zo zijn er vast nog tig andere voorbeelden.

Comment

tjaa patricia denk dat het meer een probleem is van eentonig eten zovaak al rijst gegeten dat het mijn strot uit komt het liefst heb ik gewoon recepten die ik in de blender kan mikken maar wat wel echt vergelijkbaar is met zilvervliesrijst... krijg het alleen niet gevonden maarjaa eat like a ... look like a ... blijf zo doorgaan tot ik een alternatief vind hoop stilletjes op iemand die een recept kent voor de blender waar rijst en de mik mak in kan

maar bedankt he ga nu traine groeten

Comment

ik ga vandaaag of begin volgende week wat experimenteren met de blender en dan laat ik het wel weten.
                            Lang leve de blender!

Comment

Hmz ik ga hier ook mee te maken krijgen denk ik...
                              Ik zat te denken om een verantwoorde saus voor zilvervlies rijst in elkaar te flansen, als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag !
                              Mocht ik zelf met een saus op de proppen komen, dan zal ik die uiteraard posten !

Comment

gooi er tomaten (curry) ketchup door heen, 50 gram 46 kcal, e 0, k 11, v 0
                                44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                                ....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X