post-workout snack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• post-workout snack

hey mede bodynetters,

ik ben nu een jaar serieus bezig met fitness en voeding en ik merk dat ik achter steeds meer dingen kom die ik kan verbeteren. bijvoorbeeld ik nam altijd direct na de training een banaan en whey-eiwit met melk. nu las ik laatst in muscle&fitness dat dat een veel gemaakte fout is om direct na de training in te zetten op eiwitten en dat je beter voor carbs kan gaan en pas na een uur ofzo eiwitten tot je nemen.

op het moment eet ik direct na de training 2 between meusli repen en dan na een uur pas mijn whey eiwit. ik twijfel echter wel of dit de juiste keuze is. hebben jullie enige suggesties voor hetgeen ik het beste kan eten als postworkout snack als het gaat om carbs?

thx

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...vensuiker.html
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Enkele suggesties:

-witbrood
      -dextrose/druivensuiker
      -tafelsuiker
      -red bull of ander soort energydrank
      -chocomel
      -vetvrij snoep zoals Jellybeans
      Geniet, en drink met maten!

Comment

@ de sterkste ophaler: red bull? serieus? volgens mij is red bull een hypertone drank die door het lichaam eerst qua concentratie gelijk gemaakt moet worden aan het bloed wat tijd en energie kost. mij is vertelt dat red bull wel het laatste is wat je moet drinken bij wijze van energiedrank.

en waar doe je de tafelsuiker in dan? neem aan dat je niet zomaar een schep suiker eet.

ik vind dextrose wel een goed idee btw denk dat ik me daar maar eens in ga verdiepen. kun je vast wel halen bij de tuinders of niet?

thx voor je reactie

Comment

Kun je ook gewoon bij de drogist halen.

Comment

0,4 x bw aan ew en 0,8 x bw aan kh in de vorm van glucose
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Als je wat water bij die red bull pakt is het weer isotoon of hypotoon. Als je er rekening mee houdt is dat geen probleem. Eerder zou ik het niet nemen vanwege de cafeïne die je insulinegevoeligheid doet afnemen, als ik het ergens om zou laten.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

pwo is helemaal niet zo belangrijk als je continu al boven onderhoud eet.
                Doe het zelf ook al tijden niet meer en merk totaal geen verschil

Comment

ok red bull laat ik maar achterwegen dan.

maar 2 meusli repen raden jullie af?

2 repen bevat:
                  - 3,2 g eiwit
                  - 31,6 g kh
                  - 7,8 g vet

ik heb nooit geweten dat je geraffineerde suikers tot je moet nemen als pwo. dacht meer aan bruinbrood en dergelijke. maar je wil natuurlijk dat in je lichaam snel je insulinepeil weer omhoog gaat?

ennuh dextrose? is dat in tablet/poeder vorm ofzo? soort dextro energie snoepje zeker.

Comment

Poedervorm, die tabletten zijn veel te duur.

Kijk eens op de verpakking van die muesli hoeveel van die kh suiker is?
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Opstal View Post

2 repen bevat:
                      - 3,2 g eiwit
                      - 31,6 g kh
                      - 7,8 g vet

ik heb nooit geweten dat je geraffineerde suikers tot je moet nemen als pwo. dacht meer aan bruinbrood en dergelijke. maar je wil natuurlijk dat in je lichaam snel je insulinepeil weer omhoog gaat?

ennuh dextrose? is dat in tablet/poeder vorm ofzo? soort dextro energie snoepje zeker.

Nadat je, je dextrose hebt aangeschaft( poedervorm bij een drogist, tuinen, supermarkt?), meng het met water (weet nu even niet hoeveel je moet nemen 0,? x BW) en drink het na je training op.

Het enige nadeel is dat je er SUPER veel dorst van krijgt...

Comment

nul komma vier
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Opstal View Post

2 repen bevat:
                          - 3,2 g eiwit
                          - 31,6 g kh
                          - 7,8 g vet

Als je dit al weet, dan kom je toch zelf al tot de conclusie dat vezelrijke samengestelde koolhydraten je insulinepeil laag houd en je snelle carbs beter kunt gebruiken? Kort en bondig gezegd kun je alle geraffineerde suikers tot je nemen als ze vetvrij en vezelarm zijn. Zie dus mijn eerdere suggesties...
                          Die mueslirepen zijn dus niet geschikt omdat ze vezels en vetten bevatten.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Zijn suikers uit vruit ook te doen als pwo ?
                            Ik neem bvb vaak sinaasappelsap zonder toegevoegde suikers
                            en daar zit zo'n 9 gram khoolydraten in....

Comment

Fruit kan. Niet zo goed als chocomel, maar ja...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X