Reactie diëtist op IF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reactie diëtist op IF

Diëtist op de sportschool zei het volgende:

Aan de ene kant verhoogt voeding de verbrandingssnelheid(thermogenese): vlak na het eten gebrukt het lichaam meer energie, om het ingenomen voedsel te verwerken. Over de hele dag is dit een verhoging van 5 á 10 %. Extreem hoge eiwitinname(ipv koolhydraten en vetten) kan de thermogenese verhogen naar +/- 238%. Thermogenese is ook afhankelijk van de frequentie van de maaltijden. Frequente kleine maaltijden produceren meer warmte dan enkele grote maaltijden.

Aan de ene kant is een lage bloedsuikerspiegel gunstig voor de vetverbranding, en die creëer je bv door langere tijd(bv 8 uur) niets te eten. Je leert je lichaam bij wijze van de vetvoorraden aan te spreken.

Dus beide manieren zijn gunstig voor de vetverbranding. In het meest ideale geval combineer je beide! Dus je zorgt dat je bloedsuikerspiegel laag blijft voor een periode van(bijvoorbeeld) 8 uur, maar je eet wel. Producten zonder koolhydraten, eventueel met eiwitten en met weinig calorieen vrhogen de vetverbranding wel, en verhogen de bloedsuikerspiegel niet! Ideaal dus.

Conclusie: je kunt die 8 uur beter wél bepaalde procuten eten, bij voorkeur (rauwe) groenten. Eventueel ook magere kwark, een portie vette vis of een gekookt ei. Daarvan zul je écht niet meer vet vasthouden.
    Bovendien krijg je vitamines en mineralen binnen, die óók weer bijdragen aan een goede vetverbranding en het energie-niveau. En van vette vis is bekend dat het het verbranden van lichaamsvetten makkelijker maakt. Je slankt dus meer af als je wel vette vis neemt, dan wanneer je dat niet doet, ook al komt die vette vis erbij in je dagmenu.

Dit was een letterlijk citaat, Atta brand maar los
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Ik denk dat die vette vis niet echt iets zal veranderen aan het gewicht dat je verliest, maar wel het vetverlies versnellen. Dat was toch 1 van de voordelen van visolie dacht ik? In theorie verander je dus je lichaamssamenstelling, maar gewicht blijft hetzelfde...
    Nuja das mijn gedacht
    @ ketIF

Comment

Het ging niet zozeer over die vette vis, eerder over of je tijdens de periode van vasten wel of niet iets moet eten.
      Go heavy or go home!

Comment

Ik merk niet echt een verhoogde verbranding qua vet ofzo. Merk wel dat ik nu tenminste fatsoenlijk formaat maaltijden kan eten zodat ik veel minder honger heb in de avond. Wel zo prettig. En in de ochtend heb ik meestal toch geen trek, dus dan is dit een ideale oplossing. Verdere resultaten zijn hetzelfde als gewoon.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          Het ging niet zozeer over die vette vis, eerder over of je tijdens de periode van vasten wel of niet iets moet eten.
          Ik snap werkelijk waar geen drol van deze zin... Tijdens een periode van vasten wel of niet eten... Als je eet vast je niet meer dus eten tijdens het vasten???
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Volgens de dietist is het beter wel bepaalde dingen te eten tijdens die periode van 8 uur.
            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              Volgens de dietist is het beter wel bepaalde dingen te eten tijdens die periode van 8 uur.
              Ok, dus gewoon niet vasten? Dus gewoon geen IF?
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Die diëtiste is toch niet Sonja Bakker he.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X