Ik heb vandaag mijn kcal behoefte uitgerekend met deze formule:
GEWICHT kg x 13,8 =
LENGTE cm x 5 =
LEEFTIJD x 6,8 =
67 - (uitkomst leeftijd x 6.8) =
--------------------------------+
KCAL =
Mijn behoefte volgens deze formule = 2384 kcal. Ik wilde mijn dagelijkse etensschema gaan uitrekenen met kcal, maar ik weet niet van alles hoeveel callorien ze bevatten. Ik ben tot nu toe zonder lunch en avond eten op 1524 kcal uitgekomen. Dit is bij lange na niet genoeg. Want dit houd in voor mensen die niet sporten en een gewoon dagelijks leven leiden. Mijn dagelijks leven daar in tegen is erg sportief en sport dan ook 5 dagen in de week 2 uur per dag. Ik heb van mijn fitness instructuur te horen gekregen dat de kcal behoefte bij extreme sporters soms wel op de 4500 kcal kan liggen. Ik moet hierbij ook nog vermelden dat ik een hele goede spijsverteringsstelsel heb en dit helpt niet echt als je wilt aankomen
Hoeveel kcal denken jullie dat ik nodig heb per dag?
Dit is mijn etensschema (ik ben hem nog aan het aanpassen):
8:00 bak havermout/brinta
10:00 tussendoortje (stuk fruit, liga koek, breaker, enz.)
12:00/13:00 lunch
15:00 tussendoortje
19:00 magere kwark (0.5 kilo) -> dit is net na mijn training
20:00 avond eten (kipfile, pasta, vis, enz.)
Ik weeg trouwens 87 kilo, 10.2% vet en mijn lengte is 1,98. Mijn doel is om 100 kilotjes te wegen
Alle suggesties over een beter etensschema zijn natuurlijk welkom!
GEWICHT kg x 13,8 =
LENGTE cm x 5 =
LEEFTIJD x 6,8 =
67 - (uitkomst leeftijd x 6.8) =
--------------------------------+
KCAL =
Mijn behoefte volgens deze formule = 2384 kcal. Ik wilde mijn dagelijkse etensschema gaan uitrekenen met kcal, maar ik weet niet van alles hoeveel callorien ze bevatten. Ik ben tot nu toe zonder lunch en avond eten op 1524 kcal uitgekomen. Dit is bij lange na niet genoeg. Want dit houd in voor mensen die niet sporten en een gewoon dagelijks leven leiden. Mijn dagelijks leven daar in tegen is erg sportief en sport dan ook 5 dagen in de week 2 uur per dag. Ik heb van mijn fitness instructuur te horen gekregen dat de kcal behoefte bij extreme sporters soms wel op de 4500 kcal kan liggen. Ik moet hierbij ook nog vermelden dat ik een hele goede spijsverteringsstelsel heb en dit helpt niet echt als je wilt aankomen
Hoeveel kcal denken jullie dat ik nodig heb per dag?
Dit is mijn etensschema (ik ben hem nog aan het aanpassen):
8:00 bak havermout/brinta
10:00 tussendoortje (stuk fruit, liga koek, breaker, enz.)
12:00/13:00 lunch
15:00 tussendoortje
19:00 magere kwark (0.5 kilo) -> dit is net na mijn training
20:00 avond eten (kipfile, pasta, vis, enz.)
Ik weeg trouwens 87 kilo, 10.2% vet en mijn lengte is 1,98. Mijn doel is om 100 kilotjes te wegen
Alle suggesties over een beter etensschema zijn natuurlijk welkom!
Comment