Hoeveel kcal moet je boven je behoeften zitten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel kcal moet je boven je behoeften zitten?

Ik heb vandaag mijn kcal behoefte uitgerekend met deze formule:

GEWICHT kg x 13,8 =
    LENGTE cm x 5 =
    LEEFTIJD x 6,8 =
    67 - (uitkomst leeftijd x 6.8) =
    --------------------------------+
    KCAL =

Mijn behoefte volgens deze formule = 2384 kcal. Ik wilde mijn dagelijkse etensschema gaan uitrekenen met kcal, maar ik weet niet van alles hoeveel callorien ze bevatten. Ik ben tot nu toe zonder lunch en avond eten op 1524 kcal uitgekomen. Dit is bij lange na niet genoeg. Want dit houd in voor mensen die niet sporten en een gewoon dagelijks leven leiden. Mijn dagelijks leven daar in tegen is erg sportief en sport dan ook 5 dagen in de week 2 uur per dag. Ik heb van mijn fitness instructuur te horen gekregen dat de kcal behoefte bij extreme sporters soms wel op de 4500 kcal kan liggen. Ik moet hierbij ook nog vermelden dat ik een hele goede spijsverteringsstelsel heb en dit helpt niet echt als je wilt aankomen

Hoeveel kcal denken jullie dat ik nodig heb per dag?

Dit is mijn etensschema (ik ben hem nog aan het aanpassen):

8:00 bak havermout/brinta
    10:00 tussendoortje (stuk fruit, liga koek, breaker, enz.)
    12:00/13:00 lunch
    15:00 tussendoortje
    19:00 magere kwark (0.5 kilo) -> dit is net na mijn training
    20:00 avond eten (kipfile, pasta, vis, enz.)

Ik weeg trouwens 87 kilo, 10.2% vet en mijn lengte is 1,98. Mijn doel is om 100 kilotjes te wegen

Alle suggesties over een beter etensschema zijn natuurlijk welkom!
    Last edited by tjeppi; 06-10-2009, 13:17.

Ik zou een eetschema gaan opstellen rond de 3000kcal. En waarschijnlijk zal zelfs dat niet genoeg zijn voor je.

Comment

Ok dus jij beweert met een bakje kwark, twee tussendoortjes en havermout op 1524 kcal te zitten? Ben ik benieuwd naar hoeveel havermout je neemt.

Die tussendoortjes die je opnoemt zijn overigens meuk.

Lees de zomersticky eens. In plaats van 400 kcal onder, ga je 400 kcal boven behoefte zitten. En stel dan zelf een fatsoenlijk voedingsschema op. Post dit nieuwe voedingsschema en ontvang en verwerk de kritiek.

En met fatsoenlijk bedoel ik eentje waaruit blijkt dat je de zaken die bijvoorbeeld in de zomersticky staan hebt toegepast. En eentje waarbij netjes de hoeveelheden en k/e/v/kcal vermeld staan per product, per maaltijd en totaal.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X