Ik ben zelf woonachtig in Spanje en zoals jullie misschien wel weten is volkoren brood hier lastiger te vinden dan AS. Het scoren van complexe koolhydraten is dan ook iets lastiger hier, vind ik zelf.
Ik heb hier al veel gelezen en gezocht, maar over Chili con carne wordt amper gesproken. Chili bestaat uit zoveel moois! Bruine bonen voor de langzame koolhydraten, mager rundvlees, groente! Supersnelle maaltijd met goede KEV verhouding. Klopt het een beetje wat ik zeg en hoe denken jullie over deze geweldige maaltijd?
receptje erbij, zelf laat ik de knoflook eruit als ik nog moet werken
Ik heb hier al veel gelezen en gezocht, maar over Chili con carne wordt amper gesproken. Chili bestaat uit zoveel moois! Bruine bonen voor de langzame koolhydraten, mager rundvlees, groente! Supersnelle maaltijd met goede KEV verhouding. Klopt het een beetje wat ik zeg en hoe denken jullie over deze geweldige maaltijd?
receptje erbij, zelf laat ik de knoflook eruit als ik nog moet werken
- Ingrediƫnten:
- 2 eetlepels olie
- 2 kleingesneden uien
- 2 uitgeperste teentjes knoflook
- 750 gr mager rundergehakt
- 1 blik ontvelde tomaten (a 225 gr)
- 4 eetlepels tomatenpuree
- 1 laurierblad
- 1 theelepel gedroogde oregano
- 1 theelepel gemalen komijn
- 1 eetlepel chilipoeder
- 1 mespuntje cayennepeper of enkele druppels Tabasco
- 1/2 liter runderbouillon
- Zout
- 500 gr gekookte en uitgelekte bruine bonen
- Bereiding:
- Verhit de olie in een grote pan en fruit hierin de kleingesneden uien en de knoflook 3 minuten
- Voeg het gehakt toe en braad dit onder voortdurend omscheppen tot het rul en lichtbruin is
- Voeg de tomaten met het sap, de tomatenpuree, het laurierblad, de oregano, de komijn, het chilipoeder, de cayennepeper, de bouillon en wat zout toe
- Roer alles goed door elkaar en breng het geheel aan de kook
- Draai het vuur laag, leg de deksel op de pan en laat het 45 minuten zachtjes doorkoken
- Voeg de bruine bonen toe en roer die door de gehaktsaus
- Laat de Chili con carne door en door warm worden
Comment