Voeding advies / hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding advies / hulp

Ben nu dan ongeveer 4 / 5 maandjes aan het trainen en hoor / lees toch dat als je iets wil bereiken je op je voeding moet letten. Probeer toch wel beetje te kijken wat er qua eiwitten , vetten en koolhydraten in zit , maar weet nou nooit de hoeveelheid wat ik het best kan nemen.

Mijn doel is om de zogenaamde "perfect body " v-shape te krijgen ( of het lukt is ten tweede , maar moet met veel doorzetten lukke ) .

Heb al vele topics door gelezen om info te zoeken , maar weet niet als dat soort schema's nou bij mij passen aangezien ik nog niet zo lang bezig ben vergeleken met de meeste hier.

Op het moment weeg ik rond de 70 kg , 1.82 lang en 18 jaar.
    Aanleg om dik te worden heb ik ook niet , dus dat is denk ik wel meegenomen ?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een begin schematje optezetten of advies kunnen geven over hoe en wat.

Alvast bedankt ,

Rick

Rick, het is makkelijker voor ons dat jij noteert wat je zoal dagelijks eet zo kunnen hier de meeste mensen je info verschaffen wat goed en slecht is.Je hebt de goede ingesteldheid en je voeding is voor 70% belangrijk of je zal groeien of niet.

Grtz
    stil growing

Comment

ah oke , zal ff ongeveer proberen te beschrijven wat ik zoal dagelijks eet.

In de ochtend rond uurtje of 8 uur sta ik op , klaar ben met douchen enzo eet ik meestal 2 a 3 sneetje's wit brood met kaas , pindakaas , smeerkaas ( veel kaas ) en drink ik meestal een glas half volle melk bij.

uurtje of 11 dan neem ik weer een aantal sneetje's witbrood wat er op zit ligt er een beetje aan , vaak toch wel vleeswaren.En dan vaak toch wel flesie cola.Probeer toch ook wel een stuk fruit te eten een banaan , appel of sinasappel .

rest van de dag eet ik ook nog wel wat fruit of brood ligt er een beetje aan.

avond eten ligt eet ik meestal tussen 5 en 6 uur en is vaak wel groente met aardappel en stuk kipfilet.Qua jus ben ik wel wat gaan minderen aangezien ik dacht dat dat te vet was.
      Aardappels mjah zijn stuk of 5 normale grote denk ik en qua groente geen idee denk toch iets van half bord ofzo
      Later op de avond eet ik ook nog wel een sneetje brood en drink ik een paar glazen water over de avond.

Als ik ging trainen dan at ik meestal uurtje van te voren stuk of 2 broodjes met gekookt eitje en haalde dan het eigeel eruit.(was me vertelt dat dat beste was) en eventueel nog een krentebol erbij.

Na me training nam ik 15 min erna een banaan en at dan thuis me warm maaltijd.Waarbij ik toch ook wel keek of ik eiwitten binne kreeg en koolhydraten enzo.

hoop dat dit de info is die jullie nodig hebben

Comment

Je wilt de V-shape. Ik zal sowieso niet stoppen met lezen en kennis op blijven doen over alles.

Je hebt 4 dingen nodig
        goede voeding
        goede training
        voldoende rust
        motivatie

Probeer 6-7 keer op een dag te eten. Met 2,5-3 uur tussenpauze. Je lichaam kan zo ongveer (volgens cijfers...) zo'n 33gram eiwit opnemen. Zorg ervoor dat dit goede volwaardige eiwitten zijn het liefst met hoog BW (biologische waarde) Hierbij moet je denken aan vlees, vis, eieren, shakeeiwit, etc.

Je hebt geen aanleg om dik te worden, maar dit betekent niet dat je geen aanleg heb om een buikje te kweken, dus probeer toch altijd zo clean mogelijk te eten. Het resultaat zal alleen maar beter worden, lijkt me. Dus halfvolle melk naar magere melk, cola naar light cola, kaas naar 20+ (als je dat al niet hebt)

Probeer na je training rond de 0,6-0,8gram glucose (druivensuiker) per kg lichaamsgewicht te nemen. Er lopen hier nog steeds discussies over, maar het lijkt mij beter dan 1 banaan na de training. Daarna een half bakje kwark of zo. sommigen zeggen na 2 uur, anderen na 1. Ik zou het gewoon half uur na de training doen...

doe wat kennis op door voedingsschema's van anderen hier te bekijken. En desnoods aan te passen aan je eigen gewicht. (je moet natuurlijk niet zelfde voeding als iemand volgen die 20kg zwaarder is)
        I live to end the game

Comment

voila ze, zoals adonis zegt, kan er niks aan toevoegen
          stil growing

Comment

Zijn hele goede tips van Adonis.  

Wil wel een paar dingetjes toevoegen.
            Ten eerste, kappen met al dat witbrood. Brood is prima maar dan wel BRUIN. Is even wennen misschien maar is echt veel beter voor je.
            Je eet verder te weinig dat lijkt me duidelijk. Je begint nog aardig met ontbijt en eten rond een uur of elf maar daarna wordt het wel erg karig totaan je avondeten...

Bouw het rustig op naar het aantal maaltijden dat Adonis al noemde. Liga's bijvoorbeeld zijn handig om in het begin tussendoor te nemen.
            En vergeet vooral niet om voldoende te drinken, bij voorkeur water.

Dat is het even voor nu, veel succes!  

Comment

Denk dat ik hier al een hoop aan heb , zal natuurlijk vaak hier komen om meer te weten te komen.Zal zo snel mogelijk ff alles op een rijtje zetten voor me eten en kijken of het allemaal lukt in praktijk ( moet wel te doen zijn lijkt me ) .

Alleen nog een vraagie over de hoeveelheden die ik moet/ mag eten / drinken . qua brood ofzo wat ik dan ongeveer aan sneetjes zou moeten / mogen eten enz .

cyas

Comment

Rick, helemaal bovenaan dit forumdeel staat een sticky met de naam 'hoe bereken ik mijn kaloriebehoefte'.
                Deze kun je gebruiken om het uit te rekenen. Vervolgens staan er in het onderdeel links een paar verwijzingen naar tabellen die aangeven hoeveel van alles er in bepaalde voedingsmiddelen zit. (Bijvoorbeeld een boterham, x kcal, x eiwit/koolhydraten/vet)

Een tip, maak een schema zoals jij denkt dat het zou moeten na de tips die je al hebt gehad en zet daarbij ook even de berekening van je behoefte.
                Als je dat plaatst krijg je vast nog veel meer reaktie's.

Comment

ja zal ik zeker doen , tnx Shannasse

Comment

Heb me kcal. behoefte ff berekend en kwam op dit uit :

66.5 + [13.75 x 70] + [5.003 x 182] – [6.775 x 18] = 1817.596 x 1.8 = 3271.6728 = 3272 of niet ?

op de andere manier wordt het dit 70 x 35 = 2450

gemiddelde van die 2 genomen is dan 2861 .

Aantal gram koolhydraten dat ik na me training zou moeten nemen is 70 x 0,8 = 56 gram .

Hoop dat dit allemaal beetje kan kloppen ?

Ben nu nog bezig met een schematje aan het maken dus dat zal ik een van deze dagen ook wel posten denk ik.

Comment

met deze gegevens kan je al aardig op weg lijkt me.

Ben benieuwd alvast naar je schema
                      I live to end the game

Comment

Goed begin Rick, ook ik ben benieuwd naar je schema.
                        Denk wel dat je zult merken dat je huidige inname te weinig is...

Comment

Heb me vandaag ff laten wegen op een speciale weegschaal die ook me vet % meet enzo dit is wat er uit kwam :

Gewicht : 67.1 Kg
                          BMI       : 20.3
                          BMR      :7451 kJ    1781kcal
                          Vet%    :10.4 %
                          Vet massa :7.0 kg
                          vetvrije massa : 60.1 kg
                          Lichaamsvocht : 44.0 kg

Geen idee of me vet percentage te hoog of te laag is zou graag jullie mening er over horen   en hebben jullie enig idee wat BMI en BMR precies betekenen? is dat war er opdat moment in mijn lichaam zat aan kcal ofzo ?

cyas  

Comment

BMI = Body Mass Index (weet niet juist wat BMI juist inhoud)
                            BMR is volgens mij je minimumbehoefte aan caloriëen (dus de hoeveelheid die je zeker moet eten om te functioneren, om te groeien moet dat natuurlijk ietsjes meer zijn).

zou ook eens zo'n weegschaal moeten vinden

greetzzz
                            The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

BMI: gewicht (kg)/lengte (in centimeters)^2

BMR: de betekenis van de afkorting weet ik niet, maar het wil zeggen je basaalstofwisseling/ruststofwisseling.

Deze wordt berekent met de harris en benedict formule (zie ook dit sticky topic: hoe bereken ik mijn Kcal. behoefte).

Om je exacte Kcal. behoefte te bereken moet je deze waarde vermenigvuldigen met de PAL-waarde. Zie ook hiervoor het sticky topic.
                              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X