Mijn eerste cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eerste cutschema

Hallo,

Na de nodige schema's bekeken te hebben, heb ik nu een eerste versie van me eigen gemaakt (met de hulp van een aantal die hier te vinden waren, dank daarvoor). Ik ben onervaren ermee en wil het graag goed doen, dus alle op en aanmerking tot aanpassingen en verbeteringen zijn daarom ook van harte welkom.

Naast het schema zijn er nog een aantal vragen waar ik mee zit:

- Is het verstandig om gelijktijdig met de laadfase van creatine te beginnen? Of is het beter hiervoor of helemaal niet?
    - Hoe zwaar beïnvloeden koffie, aspartaam en andere light producten het proces?
    - Hoe moet ik de verhouding leggen in E/K/V bij training en niet trainingdagen?
    - Wil beginnen met een periode van 4 weken, is dat voldoende?

Alvast bedankt voor eventuele reactie's en ben erg benieuwd!!

Ps. Hierbij een link waarbij ik mezelf voorstel http://forum.bodynet.nl/even-voorste...f-in-kort.html

Creatine gebruiken kan prima, je zal wat vocht vasthouden dus iets minder snel afvallen. Big deal.

Koffie maakt niet uit(zonder melk/suiker uiteraard)

Light frisdrank, dus ZONDER kcal niet de zogenaamde light troep met fruitsuikers oid, kan maar hier zit ook aspartaam in vaak. Als je weet waar het vandaan komt kun je je bedenken dat dit in kleine mate gedronken mág worden. Zitten er gevaren aan het gebruik van aspartaam? misschien interessant.

Verdeling:
    Eiwit: 2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
    Vet: 30% van de totale kcal inname van die dag
    KH: het aantal kcal wat overblijft

Op sportdagen liggen de koolhydraten hoger dan op niet sportdagen.
    zoek een beetje uit wat voor jou werkt, ga in het begin niet té laag.

Hoe lang het duurt is afhankelijk van waar je komt en waar je heen wil met je lichaamssamenstelling
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Thanks,

Dus op de dagen dat ik train is een verhouding van 30e/50k/20v meer wenselijk?
      Wil om te beginnen naar een BF van 15% denk ik op dit moment, maar begrijp wat je bedoeld!
      Last edited by Username; 14-01-2010, 12:07.

Comment

Stel je weegt 100 kg met 20 % bf
        Je behoefte zal rond de 3200 liggen, hier ga je 400 onder zitten om af te vallen dus 2800.
        je moet dan 250 gram eiwit nemen
        30% van 2800 is 95 gram vet(omhoog afgerond)
        en de rest koolhydraten.

Eiwit en koolhydraten zijn 4 kcal per gram en vet 9 kcal per gram.

Je moet ongeveer 0,5% vet in een week kunnen verliezen. Snelheid verschilt per persoon en met ervaring.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Behoefte is 2850
          minus 500=2350Cut
          39% 900kcal = eiwit (225gr)
          30% 705kcal= vet (793gr)
          31% 745kcal= KH (187gr)

Ik ga eens even klooien met de bovenstaande verhoudingen voor niet trainings dagen. Wanneer je je KH verhoogd op trainingsdagen, moet je dit dan doen ten kosten van je E of V?

In het kort komt mijn trainingschema neer:

dag 1: borst en biceps, 3 verschillende oefeningen per groep in 12-10-8-6 en increase in gewicht. Hierbij doe ik 10 min cardio warm up en 20 cardio op het eind. + BUIK
          dag 2: Cardio 30 min crosstrainer, 25 min roeien
          dag 3: Triceps en rug, 3 verschillende oefeningen per groep in 12-10-8-6 en increase in gewicht. Hierbij doe ik 10 min cardio warm up + BUIK
          dag 4: Cardio 30 min crosstrainer, 25 min roeien
          dag 5: Schouders en benen, 3 verschillende oefeningen per groep in 12-10-8-6 en increase in gewicht. Hierbij doe ik 10 min cardio warm up en 20 cardio op het eind. + BUIK
          Last edited by Username; 14-01-2010, 13:22.

Comment

Originally posted by Username View Post
            Behoefte is 2850
            minus 500=2350Cut
            39% 900kcal = eiwit (225gr)
            30% 705kcal= vet (793gr)
            31% 745kcal= KH (187gr)

Ik ga eens even klooien met de bovenstaande verhoudingen voor niet trainings dagen. Wanneer je je KH verhoogd op trainingsdagen, moet je dit dan doen ten kosten van je E of V?

In het kort komt mijn trainingschema neer:

dag 1: borst en biceps, 3 verschillende oefeningen per groep in 12-10-8-6 en increase in gewicht. Hierbij doe ik 10 min cardio warm up en 20 cardio op het eind. + BUIK
            dag 2: Cardio 30 min crosstrainer, 25 min roeien
            dag 3: Triceps en rug, 3 verschillende oefeningen per groep in 12-10-8-6 en increase in gewicht. Hierbij doe ik 10 min cardio warm up + BUIK
            dag 4: Cardio 30 min crosstrainer, 25 min roeien
            dag 5: Schouders en benen, 3 verschillende oefeningen per groep in 12-10-8-6 en increase in gewicht. Hierbij doe ik 10 min cardio warm up en 20 cardio op het eind. + BUIK
            Als het goed is gaat je behoefte omlaag op de dagen dat je niet traint.
            Iemand die zijn best doet om iets degelijks in elkaar te zetten!!

Ik zou echter niet te veel cardio erbij doen. Probeer het overgrote deel te focussen op krachttraining en hou cardio achter de hand om je behoefte omhoog/omlaag te brengen als je niet meer verder komt met vet verliezen doormiddel van voeding.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
              Als het goed is gaat je behoefte omlaag op de dagen dat je niet traint.
              Iemand die zijn best doet om iets degelijks in elkaar te zetten!!

Ik zou echter niet te veel cardio erbij doen. Probeer het overgrote deel te focussen op krachttraining en hou cardio achter de hand om je behoefte omhoog/omlaag te brengen als je niet meer verder komt met vet verliezen doormiddel van voeding.
              waarom is dat eigenlijk dat je niet teveel cardio moet doen? Ik lees het hier wel vaker maar waarom eingelijk.

Comment

Heb hem aanpast naar de opmerkingen. Minderen in cardio doe ik graag, want vind KT veel leuker om te doen. Vind wel btw dat ik veel kcal kan eten op een dag. Tel al heel lang me calorieën en als ik op een dag 2000 eet heb ik over het algemeen de hele dag geen honger.
                Attached Files

Comment

Zie dat me oude schema weg is, dus bij deze bij in een bestand.
                  Attached Files

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                    waarom is dat eigenlijk dat je niet teveel cardio moet doen? Ik lees het hier wel vaker maar waarom eingelijk.
                    Omdat cardio saai is....Zijn wel genoeg bb's die 1-2 uur cardio per dag doen.
                    Zijn er ook die niet aan cardio doen.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Cutschema in ontwikkeling

Op dit moment heb ik een (vernieuwde) cutschema waar ik aankomende maandag mee wil beginnen. Ben erg benieuwd naar op en aanmerkingen. Dus als mensen hem nog van feedback willen voorzien, graag. Ik geloof dat alle relevante info erin te vinden is, zo niet let me know!!

Alvast bedankt!!
                      Attached Files

Comment

Ik heb je topics samengevoegd. Beetje overdreven om in een dergelijk korte tijd twee topics over je voedingsschema te openen.
                        Last edited by Pinada; 19-01-2010, 09:42.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Oke thanks!
                          Nog beetje onbekend hier vandaar!!

Comment

Niemand iets op te merken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X