Ik kom niet zo vaak hier op dit forum, maar door wat zoekacties te verrichten viel me op dat hier steeds word verteld dat je in de avond niet zoveel kcal en kh naar binnen moet gooien dan overdag...
Nu vraag ik me af waarom?
Bijv in de slaap verbruik je al gauw 56 kcal per uur.
Als je dus 10 uur slaapt kun je gerust voor het slapen 560 kcal naar binnen gooien. (dat kan dus een hele maaltijd zijn van kip en rijst en saus om maar voorbeeld te noemen)
Met andere woorden, als het dus avond is en je slaapt niet, verbruik je nog meer kcal...
dus waarom de vermindering tijdens de avond uren?
Ja het verbrandings pitje gaat wat lager, maar zo extreem laag vind ik het niet om het alleen maar bij eiwitten te houden, zoals hier word geadviseerd.
Nu vraag ik me af waarom?
Bijv in de slaap verbruik je al gauw 56 kcal per uur.
Als je dus 10 uur slaapt kun je gerust voor het slapen 560 kcal naar binnen gooien. (dat kan dus een hele maaltijd zijn van kip en rijst en saus om maar voorbeeld te noemen)
Met andere woorden, als het dus avond is en je slaapt niet, verbruik je nog meer kcal...
dus waarom de vermindering tijdens de avond uren?
Ja het verbrandings pitje gaat wat lager, maar zo extreem laag vind ik het niet om het alleen maar bij eiwitten te houden, zoals hier word geadviseerd.
Comment