KH smorgens

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KH smorgens

Ik houd mij KH en vet inname 'smorgens zo laag mogelijk , is dit dan fout? gwn puur eiwit, ga ik daardoor eiwitten gebruiken als brandstof 'smorgens, ik doe dit omdat ik wat vetpercentage kwijt wil..

Ik houd KH zo laag mogelijk, gwn KH over de middag voor training. Is het van groot belang om mn KH in te nemen 'smorgens

ik neem ook weining koolydraten in de morgen!

Comment

Ooit aan brinta gedacht?
      Make it happen, shock everyone!

Comment

Jongens, gewoon een eetschema maken en calorieen tellen. Als je wil cutten moet je een degelijk schema maken met 500kcal onder je eigen behoefte. "Letten op je eten" is de grootste bullshit die er bestaat en is gewoon een excuus omdat je te lui bent om een voedingsschema te maken. Smorgens gewoon een degelijke maaltijd met koolhydraten en eiwitten.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by netbody View Post
          Ik houd mij KH en vet inname 'smorgens zo laag mogelijk , is dit dan fout? gwn puur eiwit, ga ik daardoor eiwitten gebruiken als brandstof 'smorgens, ik doe dit omdat ik wat vetpercentage kwijt wil..

Ik houd KH zo laag mogelijk, gwn KH over de middag voor training. Is het van groot belang om mn KH in te nemen 'smorgens
          ja je hebt kh nodig om je metabolisme op gang te brengen.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Koolhydraten heb je nodig idd. Je moet alleen als je gaat cutten kcal gaan beperken en dat kun je het beste doen met de koolhydraten.
            Neem s'morgens en rond trainingstijd de meeste koolhydraten en de rest van de dag zo min mogenlijk of geen. Dat werkt voor de meesten.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

`s ochtends eten als een keizer (kan zelfs beginnen met de spaghetti van de avond ervoor) en de rest van de dag geleidelijk minder KH meer eiwitten.
              "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Voor iemand met een intake van bijna 8000 kcal is dat zo goed als niet te doen.

Comment

dus het is belangrijk om je metabolisme op gang te brengen.. oké dan.
                  Voedingsschema, ik eet elke dag iets anders oor, ik zou mij niet kunnen houden aan dat schema tis al , niet uit luiheid. Ik eet mee met de familie, maar ik voeg gwn soms wat extra vlees of vis aan de saus , ik eet dan geen aardappelen maar ik neem dan wat rijst ofz. Niet uit luiheid!

Comment

Bullshit. Je wilt cortisol drukken. Niet je metabolisme op gang brengen. (wtf?)

Als je leverglycogeen (reserve bloedsuiker) op aan raken is (wat 's nachts gebeurd) gaat je lichaam cortisol aanmaken. Wat je wilt is dus lever glycogeen bijvullen. Dit doe je door koolhydraten te eten. Daarbij kun je goed eiwitten eten. Dit is weer een heel ander proces en staat los van het leverglycogeen verhaal.

En waarom zou je aardappelen veruilen met rijst? Kan net zo goed aardappelen eten hoor. Wat is het verschil ertussen?
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      ja je hebt kh nodig om je metabolisme op gang te brengen.
                      Niet waar, je hebt kcal nodig om je metabolisme op gang te brengen en houden, maar innametijd is niet van belang, kijk maar naar bv. IF.
                      KH's zijn hier niet de essentie van.

Originally posted by sch00m View Post

Als je leverglycogeen (reserve bloedsuiker) op aan raken is (wat 's nachts gebeurd) gaat je lichaam cortisol aanmaken. Wat je wilt is dus lever glycogeen bijvullen. Dit doe je door koolhydraten te eten. Daarbij kun je goed eiwitten eten. Dit is weer een heel ander proces en staat los van het leverglycogeen verhaal.

cortisol speelt inderdaad een rol bij gluconeogenese in de lever, alleen niet in de ochtend, tenminste, niet bij voldoende kcal inname, glycogeen in de lever raakt pas op na ongeveer 18 uur, en niet na een nachtje slaap.
                      Ooit wel eens een dier uit z'n winterslaap zien komen?, dat is een heel gevecht om wakker te worden voor zo'n beest, en daar komt enorm veel stress bij vrij. Nu hebben wij dat na 1 nachtje wel een stuk minder, maar het ontwaken gaat gepaard met heel veel stress, daarom die cortisol-piek in de ochtend en om het energieverlies bij het ontwaken te compenseren worden spiereiwitten afgebroken tot glucose om snelle energie te leveren.
                      Daarom, als je wakker bent, vitamine C om cortisol te drukken en amino's om spierafbraak zoveel mogelijk tegen te gaan.
                      KH's zijn niet de essentie.
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

En waarom zou je aardappelen veruilen met rijst? Kan net zo goed aardappelen eten hoor. Wat is het verschil ertussen?
                        Je hebt tweeduizend kcal aan glycogeen ongeveer, dat stook je er echt niet doorheen in een nachtje gabber. Zeker niet omdat je lichaam eerder vet aan zal spreken als je slaaapt.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Catecholamines zorgen dat de vetcellen vetzuren gaan afgeven. Cortisol breekt aminos uit spiereiwit. Die dan door gluconeogenese in de lever omgezet worden in glucose. Deze "stress hormonen" komen toch vrij als leverglycogeen omlaag gaat. Wat is dan de trigger die zorgt dat deze hormonen vrij komen?
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Catecholamines zorgen dat de vetcellen vetzuren gaan afgeven. Cortisol breekt aminos uit spiereiwit. Die dan door gluconeogenese in de lever omgezet worden in glucose. Deze "stress hormonen" komen toch vrij als leverglycogeen omlaag gaat. Wat is dan de trigger die zorgt dat deze hormonen vrij komen?
                            De "trigger" oftewel stimulant van cortisol is het stress hormoon ACTH oftewel het adrenocorticotroop hormoon, deze wordt weer op zijn beurt gestimuleerd door ADH, het antidiuretisch hormoon en CRH, het corticotropin-releasing hormoon.
                            Het zijn de "natuurlijke wekkers van het menselijk lichaam" , omdat je lichaamstemperatuur daalt tijdens je slaap en je lichaam in 'verlamde' toestand verkeert, kost het de nodige energie om uit deze toestand te ontwaken, vandaar het cortisol hormoon om het lichaam te stimuleren spier eiwitten af te breken en zo het energieverlies te compenseren.

Koolhydraten innemen halen niets uit om dit proces te beinvloeden, wel bekend is dat vitamine C het cortisol hormoon kan afremmen.

Leverglycogeen is een heel ander verhaal en niet relevant.
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

@ Okidoki
                              +1. Overigens is cortisol catabool, maar is het niet het doel van je lichaam om spiereiwitten af te breken voor energie. Het gaat puur om het weer ontwaken door je brein een trap onder de kont te geven.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X