Mijn eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eetschema

Volgens mij ben ik #123456789 die graag wat adviezen wil over mijn voedingsschema, maar dit betekent volgens mij dat er aardig wat goede adviezen (of heel veel vragen zijn) worden gegeven.

Ik ben 17 jaar, weeg 87 en mijn vetpercentage is rond de 22% (gemeten op de sportschool, elektronisch, kan volgens mij dus nog wel wat af). Oei dus, hoor ik je zeggen.

Ik wil dus graag wat afvallen en tegelijkertijd wat spiermassa opbouwen. Ik weet dat dit niet de meest ideale manier is, maar om alleen cardio te doen op de sportschool vind ik saai (en zonde van m'n geld).

Kom 'tie dan:

Leeftijd: 17
    Lengte (cm): 186
    Totale lichaamsgewicht (kg): 86,0
    Vetpercentage: 22,0%
    VVM: 67,1

Volgorde: calorieën - eiwitten - koolhydraten - vetten

7.30 uur
    Twee boterhammen met boter, kipfilet en een appel
    321 - 11 - 38 - 14

10.30 uur
    1 boterham met boter en kipfilet
    131 - 5 - 12 - 7

13.00 uur

Drie boterhammen met boter en kipfilet
    392 - 15 - 37 - 20

16.00 uur

Eén banaan (of ander stuk fruit: druiven, appel etc.)
    124 - 1 - 30 - 0

17.30 - 18.00 uur
    Avondeten (geschat op 500 kcal.) (wat de pot schaft) met yoghurt en twee glazen melk
    738 - 24 - 30 - 6

19.00 uur
    Whey Shake met melk
    168 - 30 - 12 - 3

Loop van de avond (tussen 8 en 10)
    Kwark (met siroop, ik denk dat deze voedingswaarden te verwaarlozen zijn?)
    112 - 20 - 7 - 0

Totalen
    Hieronder staan de totalen, erachter staan tussen haakjes mijn ideale voedingswaarden volgens de methode van Katch-McArdle.

Totaal kcal: 2031 (2251)
    Totaal eiwit: 106 (168)
    Totaal koolhydraten: 166 (282)
    Totaal vet: 50 gram (67)

Mijn vragen
    • Is dit een goede basis?
    • Met wat kan ik mijn voedingsschema aanvullen, zodat ik toch op die ideale waarden uitkom?
    • Kan ik binnen nu en twee weken een afgetraind lichaam hebben met six pack zoals ze op die reclames beloven?

Iedereen die mij antwoord geeft wil ik alvast heel hartelijk danken voor zijn inspanningen!

PS: Die laatste vraag, hoe ik geen antwoord op. Iedereen weet dat je dan tenminste 3 weken bezig bent!

hoe laat train je? wat voor boter gebruik je?

Verder: fruit eruit (banaan na training zou nog kunnen), 1 glas melk in de ochtend max, liefst natuurlijk geen siroop maar dat is aan jou.

Eiwitten op 200 gram gaan zitten, vetten 80 gram en rest aan koolhydraten. Volgens mij heb je stickies niet zo goed gelezen als je zei maar ik mats je

Comment

Thanks voor je advies.

Het trainen is verschillend, omdat ik studeer en werk heb ik vaak afwisselende tijden. De ene keer ga ik 's ochtends al, de andere keer 's avonds.

Boter is gewoon halvarine.

En het maken van een voedingsschema is ineens heel wat anders dan het lezen van de stickies, haha.

Wat zou jij me adviseren zodat ik mijn eiwitten omhoog kan krijgen? 's ochtends een eitje op brood?

Comment

Je zou de "fruit" maatijd kunnen vervangen door vette vis of tonijn voor de eiwitte ne n goede vetten.

Smorgens een shake er bij eventueel
        Who's the Chef

Comment

okee, dankjewel! en voor mijn pitamientjes moet ik zeker een goede multivitamine kopen?
          Een blikje tonijn op waterbasis valt ook onder die vette vis, toch?

Ik zit nu in de bus, ik ga er vanmiddag gelijk mee aan de slag!

Comment

Wat is je kcal behoefte?

Tonijn is volgens mij geen vette vis, maar doe er dan olijfolie over, dit zijn wel goede vetten
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

mijn caloriebehoefte is 2251.

Comment

Ik ben weer even bezig geweest:

Leeftijd: 17
                Lengte (cm): 186
                Totale lichaamsgewicht (kg): 86,0
                Vetpercentage: 22,0%
                VVM: 67,1

Volgorde: calorieën - eiwitten - koolhydraten - vetten

7.30 uur
                Vier boterhammen - kipfilet - boter
                523 - 20 - 49 - 27

10.30 uur
                Eén boterham met kipfilet en boter
                131 - 5 - 12 - 7

13.00 uur
                Drie boterhammen met kipfilet en boter
                392 - 15 - 37 - 20

16.00 uur

17.30 uur
                Yoghurt + twee glazen melk
                238 - 24 - 30 - 6

19.00 uur
                Whey (30g) met melk
                168 - 30 - 12 - 3

19.30 uur
                50 gram ongezouten pinda's
                315 - 14 - 6 - 26

21.30 uur
                kwark (200g)
                112 - 20 - 7 - 0

Totalen:
                Kcal: 1923
                Eiwit: 129
                Koolhydraten: 153
                Vet: 89

Volgens dit Excel bestand heb ik nu teveel vet (22g) en te weinig eiwitten en koolhydraten (39 en 139 te weinig). Het avondeten heb ik hier niet bij opgeteld.

Het eten van vette vis iedere dag is voor mij echt geen optie, heeft iemand misschien andere ideeën daarvoor? En wat vinden jullie van mijn "verbeterde" schema?

Heb ik nog één vraag: ik werk in een cafetaria, wat betekent dat ik of pas om drie uur 's middags eet, of om +/- 8 uur 's avonds. Kan ik dan in één keer alles op eten wat ik nog moet inhalen, of is het toch beter te proberen (stiekem) op de vaste tijden te eten?

Comment

Je kan indien je een grote maag zou hebben wel degelijk alles binnenkrijgen wat moet door 3 keer per dag te eten. Je kan ook visoliecapsules innemen, alleen omega 3, omega 6 zit al genoeg in de voeding. Zou 500 g kwark eten 's avonds, of kwark vervangen door een omelet.
                  Je hebt te weinig eiwitten, veel te weinig vetten en te veel koolhydraten.

Comment

Thanks voor je feedback. 's Avonds een omeletje bakken? Of deze verhuizen naar de ochtend? En wat is je punt met de visoliecapsule?

Comment

Originally posted by kefjuh View Post
                      Thanks voor je feedback. 's Avonds een omeletje bakken? Of deze verhuizen naar de ochtend? En wat is je punt met de visoliecapsule?
                      Visoliecapsules neemt iedereen hier, ook omdat je schreef dat vette vis niet te doen was voor jou? Of lees ik verkeerd? Ik weet wel dat visoliecapsules geen vervanging zijn voor vette vis. Zou dat omelet 's avonds toch binnenwerken, krijgt je lichaam eiwitten gedurende de nacht. Je kan ook meerdere keren per dag eieren eten hoor. Als het niet begint tegen te steken tenminste.

Comment

Oh, op die manier! Maar, je zegt dat het geen vervanging is voor vette vis, het blijkt dus wel te "helpen"?

Meerdere keren eieren eten per dag is ook niet echt een optie, omdat ik studeer. Als ik de hele dag op school rondloop, is het vrij moeilijk een lekker omeletje te bakken :P. Daarom denk ik dat het makkelijker zou zijn om het eitje naar de ochtend te verschuiven en dan 's avonds een hele bak kwark te eten (500g, zoals je zei).

Wat raad je me verder aan om mijn vetten te verhogen en mijn koolhydraten naar beneden te doen? Sowieso minder brood voor minder koolhydraten, denk ik?

Comment

Originally posted by kefjuh View Post
                          Oh, op die manier! Maar, je zegt dat het geen vervanging is voor vette vis, het blijkt dus wel te "helpen"?

Meerdere keren eieren eten per dag is ook niet echt een optie, omdat ik studeer. Als ik de hele dag op school rondloop, is het vrij moeilijk een lekker omeletje te bakken :P. Daarom denk ik dat het makkelijker zou zijn om het eitje naar de ochtend te verschuiven en dan 's avonds een hele bak kwark te eten (500g, zoals je zei).

Wat raad je me verder aan om mijn vetten te verhogen en mijn koolhydraten naar beneden te doen? Sowieso minder brood voor minder koolhydraten, denk ik?
                          Visolie is een goede aanvulling.
                          Tracht toch zoveel mogelijk vette vis te eten, kan gerust zalm tussen boterham zijn, eet je volkorenbrood? In avocado zitten redelijk wat vetten. Paar lepels olijfolie of lijnzaadolie per dag. In noten zitten ook vetten.

Comment

PS, je kan toch hardgekookte eieren meenemen naar school?

Comment

Ok, dan ga ik ze morgen gelijk kopen! Ja, ik eet volkorenbrood. Over lijnzaadolie heb ik gelezen dat het slecht is voor mannen..?

Pinda's eet ik rond half 8 volgens dit schema.

Ik heb overigens mijn avondeten niet bij het schema geteld, daar zitten natuurlijk ook vetten in, afhankelijk van wat ik eet die avond.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X