mezelf voorstellen + advies over voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ashley 500-600 gram is wel beetje overdreven? Ik zeg niet dat het niet kan, maar waarschijnlijk is de beschadiging aan je nier iets dat je op latere leeftijd pas merkt en niet op het moment zelf.

maar 170g eiwit is goed voor iemand die 80 kg weegt

en welkom

Comment

aangepaste voedingschema in excel

Heb me schema aangepast. Misschien hebben jullie paar tips/aandachtspunten?

en bedankt voor jullie welkoms!
      Attached Files

Comment

Hey!

Ik ben nog niet zo ervaren hier, dus als er mensen zijn met correcties, feel free to do so!

Naar mijn idee eet je te weinig kcal. De Harris Benedict methode is een vrij accurate manier om je voedingbehoefte uit te rekenen.
        zie link: Bereken hier je dagelijkse energiebehoefte/balans

Als ik jouw gegevens invoer, met arbeidstoeslag 5 (je sport vrij vaak) kom je op een kcal behoefte van 3311 kcal. Als je de zomersticky leest weet je dat je daar 500 kcal onder kan gaan zitten om af te vallen. Dan kom je op 2811 kcal.
        Volgens je voedingsschema eet je nu nog geen 2000!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
        The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Originally posted by Babo View Post
          @ashley 500-600 gram is wel beetje overdreven? Ik zeg niet dat het niet kan, maar waarschijnlijk is de beschadiging aan je nier iets dat je op latere leeftijd pas merkt en niet op het moment zelf.

en welkom
          Is al achterhaald bro.
          Hoge intake van eiwitten zal geen nadelige gevolgen voor je nieren hebben.
          80x2,5 = 200gr eiwitten.
          Maw zit je met 170gr te laag, is dus niet goed.

Comment

Heb nog ff de Harris Benedict methode in je excel geprogrammeerd.
            En hij berekent nu automatische je kcal als je de voedingswaardes invoerd (EKV)
            Attached Files
            The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Is al achterhaald bro.
              Hoge intake van eiwitten zal geen nadelige gevolgen voor je nieren hebben.
              80x2,5 = 200gr eiwitten.
              Maw zit je met 170gr te laag, is dus niet goed.
              sorry dan hehe ..

Comment

Originally posted by NickT View Post
                Heb nog ff de Harris Benedict methode in je excel geprogrammeerd.
                En hij berekent nu automatische je kcal als je de voedingswaardes invoerd (EKV)

allereerste thnx voor je reactie, maar ik kom denk wel rond de 2200 calorieën kom met wat brinta tussendoor , maar is het heel erg als ik rond de 2200 kom dan ? ik verbrand rond de 700 calorieën per dag aan sporten

Comment

dan kom je nog steeds 600 kcal tekort. Als je 2800 kcal eet, zit je dus al 500 onder je onderhoud. 1100 onder je onderhoud vind ik persoonlijk wel erg veel, vooral als je iedere dag zo weinig eet.
                  Dit heeft (heb ik op dit forum gelezen) een slechte invloed op je metabolisme. Maar daar weten anderen hier vast meer van!

Comment

Welkom

Originally posted by Rigest View Post
                    Volgens mij heb je ook behoorlijk veel eiwitten met dit
                    schema. Je zou maximaal 160 gram aan eiwitten moeten nemen omdat het anders je nieren kan beschadigen.
                    en dit is echt onzin, je kan 800g eiwit nemen. bij wijze van spreken, als je maar genoeg water binnen krijgt, dan is er niks aan de hand

Comment

Originally posted by Babo View Post

en welkom

Kom op met die onderzoeken.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

@Ashley;

ik weet niet of er onderzoeken zijn en blabla maar ik ga er vanuit dat teveel eiwitten ook weer niet goed is . is toch logisch?

Comment

Teveel aan eiwitten, kan dat?

Ja, dat kan! Je kunt weldegelijk meer eiwitten eten dan dat je lichaam nodig heeft. Je lichaam verspilt niets, dus wordt de extra eiwit gewoon verbrand. Het grote nadeel hiervan is dat bij de verbranding van eiwitten in het lichaam veel afvalstoffen ontstaan. Deze moeten weer afgevoerd worden, wat weer extra werk voor de nieren oplevert.
                          Verder kan ook onverteerd eiwit in de dikke darm terecht komen. Daar doen de darmbacteriën zich er tegoed aan. Met als gevolg gasontwikkeling en dus een opgeblazen gevoel.

bron:Eiwitten

Comment

jaja ik stop al ik geloof jullie , maar @nickt er staat wel dat er dus meeer druk op je nieren is door teveel eiwitten en dat kan niet goed zijn in de long run maar oke . ik heb zelf schijt je leeft maar 1 x 5 jaartjes eerder d00d en gruwelijke body voor 50 jaar dan heb ik het wel voor over

Comment

Haha, zo kun je het natuurlijk ook zien he
                              Je moet je alleen wel afvragen of de eiwitten die je "teveel" eet nog wel bijdragen aan spieropbouw. Als dit niet het geval is heeft het dus weinig zin, en verkort je dus alleen maar het aantal jaren dat je met je Monster-fysiek kan pronken

Comment

800+ aan eiwitten wordt pas schadelijk.
                                aangezien niemand op dit forum boven de 400 komt lijkt het me bullshit om je daar druk over te maken.
                                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                                Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X