Nieuw voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw voedingsschema

Ik weeg nu 83kg ongeveer. Maar volgens deze berekening ga ik uit van 80. VOlgens mijn nodige caloriebehoefte heb ik zonder sport zo ongeveer 1940kcal nodig, omdat ik elke ochtend cardio doe nu. vermenig vuldig ik het met 2. Kom dan zo ongeveer op de 3880. Ik ga hier 500 onder zitten, maar verlaag dit geleidelijk. Ik probeer 7 dagen in de ochtend hard te lopen. Op de HIIT manier maar begin met 15 minuten denk ik, omdat mijn conditie hoger ligt en het wel effect moet hebben. Binnen 2 maanden wil ik er ongeveer 40 minuten van maken, behalve als ik al goede resultaten bemerk met minder. Mn eiwithoeveelheid zet ik op zo ongeveer 3,5 per kg lichaamsgewicht (beter te veel dan te weinig in kuur) en kom dan uit op zo'n 280gram eiwit.

06:00
    opstaan omkleden hardlopen

07:00
    blikje tonijn met lijnzaadolie = eiwit 36  ; koolh 0    ; vet 22    kcal 292

10:00
    3 boterhammen met kaas 20+ = eiwit 34,0; koolh 50   ; vet 10    kcal 426

12:30
    3 boterhammen met kaas 20+ = eiwit 34,0; koolh 50   ; vet 10    kcal 426

15:00
    6 ei, 2dooier 2bot. 20ml lijnz. = eiwit 34,0; koolh 35   ; vet 32    kcal 228

17:30-18:00
    avondeten +10ml lijnz. = eiwit 45  ; koolh 50   ; vet 50    kcal 830

18:30 training
    19:35
    50gr glucose, wei-shake(water) = eiwit 40  ; koolh 50   ; vet 1,5   kcal 390

20:30
    250gr kwark + 20ml lijnz. = eiwit 24,5; koolh 12,2 ; vet 20,5   kcal 364

22:00
    200gr koolvisfilet = eiwit 32,4; koolh 0    ; vet 0,8   kcal 150

totaal: = eiwit 280 ; koolh 250  ; vet 147   gram 677
    kcal     = eiwit 1120; koolh 1000 ; vet 1323  kcal 3440

huidig   = eiwit 33% ; koolh 29%  ; vet 38,5% kcal 3440
    doel      = eiwit 35% ; koolh 25%  ; vet 40%   kcal 3380

schatting vetgrammen.
    Als iemand kennis heeft over de hoeveelheid verzadigd vet van eieren 20+kaas dan zou ik daar erg blij mee zijn
    Verzadigd  : 35
    enkelvoudig: 46
    meervoudig : 60
    trans      : 0

Zoals jullie zien neem ik 70ml lijnzaadolie op een dag, vind dit zelf ook wel erg veel. Ga dus beetje afwisselen met olijfolie, koolzaadolie, visolie,
    sojaolie, walnootolie, etc. Heb graag opmerkingen. Als jullie methoden weten om het verzadigde vetgehalte omlaag te brengen bij mij is dat zeer welkom.
    Omdat het nu hoog is komt doordat mn moeder nog steeds kookt en kan dus per dag verschillen wat het verzadigde gehalte is. Er kunnen rekenfoutjes in zitten,
    maar das logisch. In de ochtend heb ik express geen koolhydraten genomen, om extra effect te hebben na het hardlopen. Als dit in jullie ogen niet slim is
    laat dat ff onderbouwend weten. Ik weet dat een goed ontbijt je metabolisme verhoogt, maar dat doet ochtendcardio ook, daarom dus geen koolhydraten.
    Mijn kennis over supplementen is ook gering vind ik zelf, komt ook dat ik snel sceptisch ben.
    Als jullie supplementen aanraden dan wel graag degene die echt goed werken, want geld heb ik wel, maar geen zin om voor nix te betalen

Waarom ik zoveel vet neem, ff kort uitgelegd:
    - vet doet minder met bloedsuiker en insuline dan suiker. En dat is in veel gevallen de reden van vetopbouw en dus niet de vetinname.
    - er word tegenwoordig weinig vet genomen, en vooral (meervoudig) onverzadigde vetten. Terwijl ze essentieel zijn. Ze beschermen tegen hartziekten,
    chronische aandoeningen, etc.
    - lager ldl cholestrol, hoger hdl, vooral handig in kuur. (geen verzadig maar de onverzadigde)
    I live to end the game

Erg leuk om te lezen. Je bent er zeer serieus mee bezig, en dat vind ik heel mooi. Ik ben ook erg benieuwd naar je resultaten en hoe je dit gaat ervaren.

Je vraag over eieren en 20+ kaas:
    Kippenei, gekookt (per 100 gram)
    vet 10.6 gram
    waarvan verzadigd 2.6 gram
    enkelvoudig onverzadigd 4,0 gram
    meervoudig onverzadigd 1.9 gram
    linolzuur 1.7 gram

Kaas 20+ (per 100 gram)
    vet 11.9 gram
    waarvan verzadigd 7.6 gram
    trans 0.5 gram
    enkelvoudig onverzadigd 2.7 gram
    meervoudig onverzadigd 0.3 gram
    linolzuur 0.1 gram

Bron: NEVO tabel 2001
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

mag ik vragen waar je deze informatie vandaan heb een linkje of zo?? kan ik altijd wat aan hebben? WIst niet eens dat ik transvetten binnen kreeg, maar ja
      I live to end the game

Comment

Ik heb het uit een boek van mijn studie. Het is een uitgave van het voedingscentrum. Het boek bevat bijna 300 pagina's en je kan werkelijk ALLES wat betreft inhoud van voeding opzoeken. Gehalte van vitamines, mineralen, vetten, monosachariden, voedingsvezel, enz. Het boek bevat enkel cijfertjes.

Je had toch een cursus gevolgd bij het LOI over voeding? Daar heb je dat boek misschien wel eens gezien. Als je het boek wilt hebben kun je het via het voedingscentrum bestellen, bestelnummer 202 (ISBN 90-5177-037-5) Er is ook een (veel) minder uitgebreide uitgave, bestelnummer 200 (ISBN 90-5177-032-4)
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Mooi, ga ik morgen dan bestellen in de winkel. Bruna.nl kan het niet vinden dus bestel het wel in een winkel. In die LOI studie heb je wel aardig wat bladzijden maar zeker geen 300 bladzijden met info. Maar bedankt, hier heb ik wat aan
          Als je trouwens een zeer interresant boek heb mbt voeding (en vooral waar bodybuilders wat aan hebben) moet je daarvan ook maar eens het isbn van geven. Alvast bedankt he
          I live to end the game

Comment

krijg je wel genoeg verzadiging door deze maaltijden of blijf je honger houden dat lijkt mij namelijk zker op trainingsdagen??
            eat eat eat and look like a freak!

Comment

ik doe de laatste tijd al meer vet ipv koolhydraten en ik vind het juist veel verzadigder. Stel dat het nu toch blijkt tegen te vallen kan ik altijd nog langzaam aan wat minder vet en wat meer koolhydraten toevoegen, maar denk niet dat dat gebeurd
              I live to end the game

Comment

vindt het fantastisch dat je dat zo allemaal uitrekend adonis, zou het zelf ook eens moeten doen maar het komt er nooit van.Ik heb een vraagje wat die kaas betreft 20+ wat wil dat juist zeggen is dat oude kaas ofzo , zoveel lijnzaadolie ga je dan niet veel naar de wc moeten gaan.

grtz
                stil growing

Comment

nee tis gewoon kaas met minder vet. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ze doen het
                  je hebt mensen (ik vroeger ook wel) die meer vet per dag binnen krijgen (dan wel verzadigd vet) en die hoor ik ook nooit over diarree. En mn totaal 150 gram vet ongveer is niet zo heel veel eigenlijk. In sommige worsten is 50% gewoon puur vet. Eet daar 150-200 gram van en je zit er al bijna op.
                  I live to end the game

Comment

je neemt dus helemaal geen shakers erbij? En is dit schema voor je 7dagen in de week vol te houden? Zou 1 dag in de week wel smokkeldag houden om je systeem in de war te gooien.

Comment

Het lijkt me wel een goede manier om te proberen want ik heb de indruk dat koolhydraten moe maken, als ik mijn 3-4 maaltijden voor de middag eet en daar zitten veel koolhydraten in dan heb ik altijd zo een moe gevoel dat waarschijnlijk komt omdat mijn lichaam alles moet verwerken, als ik dan minder probeer te eten voel ik me ook beter maar dat is dan weer ten koste van kcal die ik nodig heb om te groeien,heb je geen bang om vet te worden adonis, wat doe je in de dag , heb je veel beweging of zit je neer heel de dag.

grtz
                      stil growing

Comment

Ben het wel met je eens snipke als veelmkoolhydraten neemt voel ik me ook vaak lusteloos en moe. Maar aan de andere kant als je weer weinig koolhydraten neemt kom je misschien weer energie tekort maar dat moet je dan dus gewoon oplossen door meer vet te nemen alleen wel oppassen ermee. Veel testen hoeveel je ongeveer nodig hebt.Dus ben benieuwd hoe adonis het op dit schema doet. Alleen zoveel lijnzaadolie krijg ik niet weg vieze baggertroep

Comment

@dino21: ik neem alleen een wei shake tot nu toe, maar alle suggesties met supplementen zijn welkom. Ik ben snel sceptisch, dus alleen de goeie
                          Smokkeldag blijft er ook zeker in zitten hoor. Het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. En heb vandaag walnootolie en sojaolie gekocht, wil nog meer soorten kopen om een beetje af te wisselen. En de vieze smaak went wel.

@snipke: Ik ben juist bezig met cutten om maar zo te zeggen snipke. Elke ochtend probeer minimaal 4 tot maximaal 7 dagen per week in de ochtend op lege maag cardio te doen. Vandaag de eerste keer en moet zeggen tis een heerlijke opstart voor je dag! En veel mensen vinden het vreemd, maar meer vet (en dan bedoel ik niet verzadigd of transvet) zorgt juist voor meer vetverlies. Tenminste wat ik gelezen heb. Ik wil het dus in praktijk brengen en kijken of ik er goede resultaten mee behaal. Bij een rijk koolhydraatdieet heb je snelle insuline en suikerspiegelpieken en dalen. En insulinepieken is de grootste oorzaak van vetopbouw en niet de inname van vet.

Maar ik weet het is theorie en ik breng het in uitvoer, we zullen zien
                          I live to end the game

Comment

je zou vanadyl sulfaat erbij kunne gebruiken want dat zit niet in voeding en volgens mij werkt het wel en is niet zo duur.Heb het zelf daarentegen nog nooit gebruikt.Het kan zorgen dat er betere transport van aminozuren via het bloed waardoor het sneller hetstelt.en het is instaat de glycogeen voorraad te vergroten zodat je meer energie voor je training heb.
                            En voor droger worden kan l-trypto ook helpen waarom weet ik niet meer maar had het gelezen. Dat gebruik ik by the way wel zelf en helpt wel voor slapen

Comment

Waarom denk je dat die vanadyl sulfaat wel werkt ook al heb je het niet gebruikt?

I-trypto zou wel handig kunnen wezen als je dat zegt, omdat je van de clen echt moeilijker gaat slapen.
                              Trouwens sesamolie is niet aan te raden, ik zei dat je kon wennen aan vieze smaak, maar dat is toch zo vies he
                              I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X