Bulken sucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulken sucks

Ik vind het altijd zo kut als je jezelf vetter ziet worden dus probeer het bulken altijd te vermijden.
    Eet wel boven onderhoudt natuurlijk maar ik heb zoiets van liever elke jaar een paar kg dan er vet bij gaan staan en dan weer in de cut gaan.
    Wat ik altijd probeer is me BF zo laag mogelijk te houden en toch aan spier te winnen.
    Ik zie vaak dat mensen eerst moddervet worden en dan vervolgens hun uiterste best doen om weer op tijd droog te zijn voor de zomer.
    Het jammere eraan is dat vaak voorkomt dat ze dan op een gegeven moment vet blijven en de dicipline niet meer kunnen opbrengen en dan begint de vervetting.
    Dus naar mijn mening kan je je beter niet teveel cofussen op de weegschaal maar in de spiegel kijken.
    Wat vinden jullie?
    Verminderde meeropbrengt of extreem bulken en dan maar zien wat er over blijft?

voor mij extreem bulken, omdat ik het gwn nodig heb. superecto
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Voor mij is spiermassa niet het belangrijkst. Staat ergens op de derde of vierde plek. Maar na bijna 2 jaar lang "gebulkt" te hebben wordt het een gewoonte. Om die gewoonte af te leren en weer strikt, schoon en minder te eten is niet altijd een even makkelijke slag om te maken. Het kost dan tijd en moeite om weer om te schakelen en als mensen die mentale discipline niet hebben kunnen ze inderdaad depri worden. Gevolgd met opgeven en dan inderdaad vet blijven. Voor mezelf ga ik nu lekker rustig aan cutten, zoveel mogelijk kracht behouden en in de toekomst qua voeding net genoeg blijven eten om te blijven ontwikkelen. Zodra alles stil staat gewoon kcal intake verhogen en niet vooraf al meteen 1000-2000kcal meer gaan eten hehe.

Comment

ik eet nu 500kcal boven me behoefte. Ik had eerst soort van crash dieet, maar ik kom niet eens overdreven aan ofzo.. in 2 maanden tijd 4kg.. Ik wilde het eerst even uitproberen en kijken hoe mijn lichaam erop reageerde.. En wat discipline betreft. Dat heb ik wel genoeg, daar ben ik van overtuigd
        "Straight outta gym"

Comment

Ikzelf (meso/endo) vind een vet% van 8-15 accetabel (voor mijzelf). Gewoon cutten tot je op 8% staat. dan lichtjes bulken (400-500 kcal boven behoefte) tot je vet% rond de 15% zit (7% speling, dus je zou dan best een 8 maanden moeten kunnen bulken).

van 15 naar 8 kun je zeker in 4 maanden halen (8 weken cutten, 2 weken onderhoud, 6 weken cutten. 14 weken cutten = 0.5% per week moet je daarvoor zakken in vet%).

Zo ben je het hele jaar door niet echt vet. Maar kunt toch aardig lang doorbulken.
          ------------------------

In mijn ogen is het nog beter, om bijvoorbeeld te starten op 8%. dan 4 maandjes te bulken (zul je misschien op 12% staan), dan 6-8 weken cutten (tot je weer op 8% staat).

zo blijf je het hele jaar door tussen de 8-12%, en je hoeft nooit 2x achter alkaar te cutten (wat soms wel vermoeiend kan zijn). Ook zo zul je een 8 maanden per jaar kunnen bulken
          ---------------

Ik snap het doorbulken van mensen aan de andere kant ook wel. Als je gaat cutten en je vet% zakt aardig, dan begin je pas te zien hoe weinig spiermassa je pas hebt. Dan zie je er smal en skinny uit, en dat is nog lelijker. Dus dan ga je doorbulken
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Ik snap het doorbulken van mensen aan de andere kant ook wel. Als je gaat cutten en je vet% zakt aardig, dan begin je pas te zien hoe weinig spiermassa je pas hebt. Dan zie je er smal en skinny uit, en dat is nog lelijker. Dus dan ga je doorbulken
            Je kunt het ook anders bekijken Dynootje.
            Mensen die een langere tijd doorbulken bouwen ook een grotere hoeveelheid spiermassa op. Echter door hun BF is dit niet goed te zien. Pas wanneer ze gaan cutten komt die spiermassa aan de oppervlakte.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Je kunt het ook anders bekijken Dynootje.
              Mensen die een langere tijd doorbulken bouwen ook een grotere hoeveelheid spiermassa op. Echter door hun BF is dit niet goed te zien. Pas wanneer ze gaan cutten komt die spiermassa aan de oppervlakte.

Vind dit wel stof tot nadenken.

Believing the bulking-up nonsense??
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                Vind dit wel stof tot nadenken.

Believing the bulking-up nonsense??

reactie van luppie :P

Ik ben het er 100% mee eens want het klopt ook voor mijzelf. Ik zeg altijd aldat hetkan
                maarword zwaar tegengesproken omdat anderen zeggen dat het weer niet kan en dan vooral mensen
                die nooit zelf eens wat proberen, en hier is dat het zelfde op br. Ik weetdit omdatik nog nooit heb gebulkt maargoed degroten die dit verhaaltje vertellen vreten ook aas en dat maakt het ook makkelijker vertellen
                "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Je hebt natuurlijk meerdere manieren van bulken:

-Je kan gewoon zoveel mogelijk vreten de hele dag. Gezond of ongezond maalkt niet uit. gewoon zoveel mogelijk kcal naar binnen en hard trainen.

- Aan de andere kant kun je ook gewoon 400-500 kcal boven behoefte eten. en enkel uit "gezond" voedsel.
                  ----

Met manier 1, zul je heel snel vet worden, en niet significant meer spierweefsel aanmaken. Met manier 2 zul je een acceptabele hoeveelheid spier/vet winnen.

Ik ben van mening dat je spiermassa het snelst aanzet, als je dus wel een 400-500 kcal boven behoefte eet. Meer dan 400-500 kcal boven behoefte eten, heeft voglens mij weinig tot geen meerwaarde (behalve als je kuurt). alcohol en junken lijkt me zowieso niet optimaal voor het beperken van de vettoename tijdens een bulk
                  Last edited by dynobet; 06-06-2010, 10:44.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Mijn laatste bulkcycles was 4 maanden cleanbulk met 1x in de week junk.
                    Ik zat 500 kcal boven mijn behoefte en werd zo vet als een varken. Ik woog in januari 84kg met een bf van zeker 20%.
                    Nu een cutclycles achter de rug nu onder de 10% bij een gewicht van 73 kg. als je dus gaat berekenen wat ik in spiermassa heb gewonnen is dat echt niet schrikbarend veel. volgende bulkcycles ga ik 100 kcal boven behoefte zitten met heel weinig vet.....eens kijken wat er dan gebeurt.

Comment

Ik ben zo f***ing benieuwd hoe ik ervoor zal staan wanneer ik op 10% ben aanbeland.

Comment

Ik ben zo f***ing benieuwd hoe ik ervoor zal staan wanneer ik op 10% ben aanbeland.

abs jonguh

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                          abs jonguh
                          Alleen dat?
                          Ik denk dat er wel wat meer te zien zal zijn gozah, hoop ik.

Comment

@ snuff:
                            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Alleen dat?
                              Ik denk dat er wel wat meer te zien zal zijn gozah, hoop ik.
                              Uiteraard.....maar als je buikstreek zo droog staat is toch wel heel erg motiverend.
                              De laatste keer dat ik een six pack had was 17 jaar geleden...moet weer even wennen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X