Bulken sucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by roelinho View Post
    @ snuff:
    WTF!!!!!
    Wat een ouwe kutkop!!!

Comment

Nu we toch bezig zijn..

Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Ashley View Post
        Mijn laatste bulkcycles was 4 maanden cleanbulk met 1x in de week junk.
        Ik zat 500 kcal boven mijn behoefte en werd zo vet als een varken. Ik woog in januari 84kg met een bf van zeker 20%.
        Nu een cutclycles achter de rug nu onder de 10% bij een gewicht van 73 kg. als je dus gaat berekenen wat ik in spiermassa heb gewonnen is dat echt niet schrikbarend veel. volgende bulkcycles ga ik 100 kcal boven behoefte zitten met heel weinig vet.....eens kijken wat er dan gebeurt.
        Wat bij mij goed helpt om niet veel vetter te worden, is op dagen dat je traint bijvoorbeeld 500-600 kcal boven behoefte te eten, en op niet trainingsdagen gewoon op behoefte te eten. (vooral meer koolhydraten op trainingsdag, en iets meer eiwitten).

wat ook goed lijkt te werken voot mij is het grootste deel van de kcal inname rondom je training plannen. En vooral eiwitten en koolhydraten bij ontbijt en rondom training nemen. ikzelf plan ongeveer de helft van mijn dagelijkse kcal rondom mijn training. (1.5 uur voor training zoon 600 kcal, veel eiwitten en carbs. direct na training een dextro+ whey shake (300 kcal), en dan bij thuiskomst een grote maaltijd van +-800 kcal). dat is 50% van mijn dagelijkse kcal inname die ik rondom mijn training neem.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik hou van bulken.
          de kracht die je meer heb en die massa heerlijk
          bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            direct na training een dextro+ whey shake
            Waarom die whey-shake als je na je training een goede maaltijd nuttigt?

Comment

extra eiwitten om aan mijn eiwitbehoefte van die dag te komen.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                extra eiwitten om aan mijn eiwitbehoefte van die dag te komen.
                Oke, dus niet omdat je lichaam direct na je work-out om snelle eiwitten vraagt.

Comment

bulken is fijn dat je kracht snel toeneem en alles breder wordt...
                  Maar ik haat de dikke kop, dikke nek en de dikke buik...
                  Ben benieuwd als ik in januari begin met cutten
                  The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                  Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Ik ben ook geen grote fan ban bulken.
                    Eet zelf wel boven mijn behoefte.
                    Maar probeer het wel binnen perken te houden.
                    Heb niet echt zin om te moeten cutten.
                    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Bulken moet je of schoon doen of je bent gewoon niet goed bezig als je het mij vraagt.
                      1 refeed dag in de week om je lichaam niet te laten wennen en dan zoveel mogelijk je schema aanhouden en gewoon bijvreten met maakt niet wat in 1 dag lijkt me acceptabel.
                      Het ongezonde bulken lijkt mij gewoon een gebrek aan discipline en de naam Bulk daarvoor te gebruiken is dan om het daar maar op te gooien dan.
                      Zowieso in een kuur om daar nog is ongezonde dingen bij te gaan eten die vaak slecht zijn voor je cholesterol zijn sterk af te raden omdat je cholesterol al naar de klote gaat van het kuren.
                      Supps. om je cholesterol weer oke te krijgen als dat nog lukt dan zou sytinol kunnen zijn en uiteraard visolie tijdens je kuur.

Comment

Ik heb persoonlijk een enorme hekel aan bulken. Komt voornamelijk doordat ik altijd vechtsport erbij heb gedaan en het daar heel belangrijk is om droge spiermassa bij te komen i.v.m. gewichtsklasse. Als je dan gaat bulken moet je heel goed gaat uitkienen of het niet met je wedstrijdschema in de war gaat komen. Tijdens wedstrijden heb je niks aan een hoog vetpercentage omdat je hierdoor in een hogere gewichtsklasse uit kan komen tegen mensen die wel hetzelfde gewicht hebben maar een veel lager vetpercentage en dus meer droge spiermassa. Daarnaast is dat extra gewicht aan vet vervelend, het maakt je een stuk langzamer. Als ik dus doe bulken is echt clean bulken om zo min mogelijk vet aan te zetten.
                        “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Dit is waarschijnlijk één van die dingen die voor iedereen weer anders is...

De ene zal meer droge spiermassa opbouwen door 7 maanden zwaar te bulken en 5 maanden te cutten, terwijl de andere beter 10 maand licht bulkt en 2 maand cut. Is iets dat je zelf wat moet uittesten.

Serieus bulken (dus niet 300kcal boven behoefte) heeft wel enkele voordelen. Je komt meer aan waardoor je sneller vooruitgaat in kracht, waardoor je spiermassa sneller toeneemt. Zeggen dat bulken nergens goed voor is zal dus wat overdreven zijn.
                          @ ketIF

Comment

Heb nog nooit gebulkt.
                            Niks te klagen
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

checker heb ik geen last van ik ben al zwaargewicht dus dat is voor mij makkelijk
                              bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Mijn plan is ook om altijd te clean bulken, en nooit te gaan bulken.
                                Geloof niet dat je meer tijd door wint.
                                Als je bijv. 1 jaar clean bulkt, groeit je spiermassa maar (als je het goed doet) nauwelijks vet.
                                Dan kan het zijn dat je misschien beetje spiermassa groei verliest door net iets te weinig binnen te krijgen voor je spieren.
                                Maar je hoeft niet te cutten, dus die tijd dat je misschien net wat minder hard groeit.. kan je dan inhalen terwijl iemand anders die wel bulkt, lange tijd weer moet afvallen, cutten (dan verlies je ook vaak weer beetje spiermassa en tijd).

Denk kwa spiermassa groei, je niet veel winst uitmaakt met extra veel aankomen of gewoon normaal (clean, voor spiermassa).

Marja dat is mijn gevoel (denkwijze).

En dan afgezien van dat je ook nog lange tijd 'dik' over straat loopt..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X