hoe begin ik nu aan zo'n schema?
Voedingsschema voor mensen die moeilijk gewicht bijkomen?
Collapse
X
-
Originally posted by Yawgmoth View PostIemand aanraden meer vet te eten als hardgainer (undereater) heeft er zelf waarschijnlijk geen ervaring mee. Je kunt beter bij je carbs blijven als je echt moeite hebt met stouwen, vetten vullen meer en voor langere periodes, veel groter verzadigdingsgevoel. In theorie is het logisch dat 1gr vet meer calorien bevat dan 1gr carbs, betekend echter niet dat het altijd makkelijker is om via vet aan je cals te komen. Was zelf begonnen op wasofski's manier, high fat, om makkelijker aan cals te komen. Kan je vertellen dat het een stuk kutter eet dan higher carbs.
Waar je rekening mee moet houden, eet liever teveel dan teweinig. That's it.
Als ik eerst een maaltijd at bv: 200g rijst en 150g tonijn. Ben ik echt helemaal gevuld. Voeg ik in de plaats van 200g rijst (240kcal) 2 el olijfolie toe (240kcal) zit ik belange niet zo vol en voeg de laatste tijd aan deze maaltijd ook nog eens wat groenten toe omdat ik het toch allemaal binnenkrijg.
Als je 8 weken lang met een overvol gevoel loopt en je hebt niet het karakter om door te zetten stop je ermee. Terwijl er ook andere wegen zijn...
@ krachtbatser:
Behoefte uitrekenen:
bulken +500 kcal
cutten -500 kcal
Dan je lichaamsgewicht maal 2,5-3 dit in gram eiwitten
30-40% vetten (90-100g onverzadigd vet staat in de zomersticky)
De rest aanvullen met KH
5-6 maaltijden inplannen
eetwaren met hun KEV waarden toevoegen tot je aan je behoeftes komt.
SuccesEvery athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Wasofski View PostBen ik het niet volledig mee eens:
Als ik eerst een maaltijd at bv: 200g rijst en 150g tonijn. Ben ik echt helemaal gevuld. Voeg ik in de plaats van 200g rijst (240kcal) 2 el olijfolie toe (240kcal) zit ik belange niet zo vol en voeg de laatste tijd aan deze maaltijd ook nog eens wat groenten toe omdat ik het toch allemaal binnenkrijg.
Als je 8 weken lang met een overvol gevoel loopt en je hebt niet het karakter om door te zetten stop je ermee. Terwijl er ook andere wegen zijn...
@ krachtbatser:
Behoefte uitrekenen:
bulken +500 kcal
cutten -500 kcal
Dan je lichaamsgewicht maal 2,5-3 dit in gram eiwitten
30-40% vetten (90-100g onverzadigd vet staat in de zomersticky)
De rest aanvullen met KH
5-6 maaltijden inplannen
eetwaren met hun KEV waarden toevoegen tot je aan je behoeftes komt.
Succes
Verder niks aan te merken op je advies hoor, maar dit is gewoon puntje waar veel beginners mee zitten en die gaan vervolgens wel eens proberen 200gr pinda's naar binnen te werken per dag vandaarThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
ok, ik ben van start gegaan met mijn training. Ik heb een trainigsschema gekregen dat ik eens wil laten controleren.. maar daar zal ik wel een aangepast nieuw topic voor openen.
Ik heb ook een voedingsschema gekregen van de fitness. In totaal staan er 4 supplementen op! Ik zou deze graag willen verminderen tot 2 of 1, liefst geen enkel als dat kan!
Hier mijn voedingsschema:
Ontbijt: 70 gr cornflakes met 30gr pure whey met 30 gr rozijnen en 250 ml soya melk.
suppl. 1 hi vites, 1 HCA
---
Tussendoor: 30 gr pure whey met 400 ml water en 1 appel
500ml water
---
Middag: 80 gr rijst ongekookt gewogen met 150gr ananas en 150gr kipfilet of kabeljauw, 500ml water
Suppl. 1 hi vites, 1 HCA
---
Tussendoor: 30 gr pure whey met 400ml water en 1 appel
500ml water
---
Avond: 150 gr aardappelen met 200gr groentenmix en 150gr kip of vis
Suppl. 1 HCA
---
Snack: 50 gr cornflakes of brinta met 30gr pro80 en 200ml soya melk
500ml water
Dan staat er nog bij vermeld:
Om de spiermassa te behouden tijdens de dieetperiode kan je best 3 bcaa's voor en na de training nemen.
Dit voedingsschema bestaat precies uit meer pillen en supplementen dan echte voeding. Kan ik bepaalde supplementen vervangen door voeding?
Kan er voor de rest iets verbeterd worden aan mijn schema?
Comment
-
Ik vind het niet echt een goed schema: cornflakes veel suikers, 120g whey en ook enorm veel supplementen.
Je moet zorgen dat je genoeg eiwitten, vetten en KH binnen krijgt. Ga je hier niet boven zul je nog altijd niet in gewicht bijkomen...Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment