Zucht.. Iemand?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaudien View Post
    En Dynobet: de definitie van krachttraining hierbij, is dat werken met gewichten, zoals met dumbells, en hoe zwaar mogen die dan zijn? (ik heb ze van 2 kilo...is dat te licht..? )
    Je moet dan gewichten nemen die je als je je 100% geeft (met 100% bedoel ik 100%. stel je voor dat je je eigen kind zijn leven kan redden door het gewicht zovaak mogelijk te verplaatsen ofzo), je een 12-15x kunt verplaatsen.

als je met 100% geven (ofja 98-99% is ook goed) bijvoorbeeld 12 herhalingen kunt maken, dan moet je ook die 12 herhalingen met dat gewicht nemen. Je bouwt dit training na training uit. paar weken later kun je er bijvoorbeeld 15. Kun je er meer als 15 verhoog je het gewicht. Dan kun je er wellicht weer 10-12. en je bouwt weer uit naar de 15. en verhoogt weer. 2 kilo is zeker te licht.

belangrijk is verder dat je niet alleen de probleemgebieden, of je favoriete spieren traint, maar je hele lichaam. Hoe meer (en hoe intensiever) spiermassa je gebruikt, hoe groter het effect op je stofwisseling.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
      krijg je wel weer het probleem dat elke vrouw als ze het woord 'krachttraining' gelijk antwoord met de opmerking dat ze niet zo gespierd willen zijn als een bb. Juist alsof dat zo makkelijk gaat -_-

ooooo, dat wil ik juist wél!!

@Dynobet: Dank je wel voor je uitleg en advies.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Zo, goed nieuws. Ik heb haar overtuigd te gaan beginnen aan èchte krachttraining (dus geen body combat etc). Morgen gaat ze met me mee en zorg ik voor een fullbody workout, ze is haar gewicht nu echt zat en heeft er momenteel heel veel voor over.

Ze is sinds die 68,5 iedere dag weer afgevallen, ondertussen alweer terug naar 67,7. Nu die krachttraining erbij, ik ben benieuwd.
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

ze heeft nog nooit serieus getraind. houd er rekening mee, dat ze best wel eens spiermassa kan gaan kweken, en vetmassa kan verliezen. gewicht zou dan niet verandere, maar lichaamscompositie en uiterlijk wel.

Veel vrouwen willen dan juist minder gaan eten om toch af te vallen, maar het is juist beter als je dat niet doet. als ze over een paar maanden er aardig strak uitziet met 67 kilo, dan is dat toch geen probleem voor haar ofwel?
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dat heb ik haar inderdaad verteld, dat begrijpt ze. Ze meet sowieso haar vetpercentage dagelijks, dus dat komt wel goed.

Comment

Originally posted by Roy P View Post
              Dat heb ik haar inderdaad verteld, dat begrijpt ze. Ze meet sowieso haar vetpercentage dagelijks, dus dat komt wel goed.
              dagelijks is vragen om jezelf te mindfucken en uiteindelijk te demotiveren wat leid tot stoppen.

gewoon 1x in het weekend met een meetlint alles opmeten qua omtrek en foto's maken. Of 1x in de twee weken. Als je die dan naast elkaar legt zie je duidelijkere vooruitgang. En dat motiveert weer.

Comment

Zo, dat hebben we toch weer mooi voor elkaar. Ze werkt 3x per week een fullbody KT schema af. Daarnaast zit ze nog steeds op onderhoud en lijkt alles prima te verlopen.

Totdat ze naar de huisarts ging.. Bloedarmoede.. Hoera. Onvoldoende ijzer (had ze eerder ook al last van). De huisarts zei dat hierdoor de spieren natuurlijk niet voldoende zuurstof krijgen waardoor er amper spiergroei plaats kan vinden.. Nu zit ze weer aan de staalpillen, maar dat duurde de vorige keer maanden totdat het weer op pijl was.

Nou daar zijn we dan mooi even zoet mee...

Comment

Net even alles gelezen en het zit je ook niet mee he. Nu weer iets nadat het de goede kant op ging. Sterkte met alles

Comment

niet laten demotiveren, en naast het nemen van die pillen wel gewoon op dezelfde manier door blijven trainen. Komt vanzelf goed>

Comment

Dat doet ze gelukkig ook .

Originally posted by Gluiperd View Post
                      Sterkte met alles
                      Thnx.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse