Maagzuur ,Dieet en fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je lichaam breekt constant spierweefsel af, en maakt spierweefsel aan. Als de afbraak groter is dan wat er weer wordt opgebouwd, dan verlies je spiermassa. als je meer opbouwt dan dat er afgebroken wordt, win je aan spiermassa.

om spierweefsel op te bouwen, heb je eiwitten nodig. aangezien je nauwlijks tot geen eiwitten tot je neemt, kan er vrijwel niets opgebouwd worden. Aan de andere kant is de afbraak wel groot. vooral tijdens een dieet is de spierafbraak vele malen groter.

je breekt dus veel spierweefsel af, en bouwt er bijna niets bij. netto dus veel spierverlies. Krachttraining is een middel om spierverlies tegen te gaan tijdens een dieet. Maaaaar, dan moet je wel flink wat eiwitten nuttigen, zodat je lichaam ook de bouwstoffen heeft om dit te doen. tijdens een dieet ligt je eiwitbehoefte nog wat hoger dan normaal. 2.5g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten is in de cut geen luxe.

yawgmoth probeerde je dus duidelijk te maken, dat je met je huidige manier van dieten gewoon crap bezig bent. je verliest nauwlijks vet, maar wel veel spiermassa. Jij moet vetmassa verliezen en niet spiermassa.

mag je vlees, vis, eieren, melk, kwark eten? (als je 1 van deze dingen mag eten, dan is dat al genoeg in principe, want dan kun je daar al de nodige eiwitten uit halen).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Ok laten we dan eens beginnen met: Wat mag je allemaal niet eten? Ik hoop dat je wel meer mag eten dan alleen groenten en fruit?
      juiste vraag zou zijn: Wat mag je wel eten. zijn dat dingen die in zomersticky vermeld staan als aanbevolen voeding? Dan niet zeiken en doen wat er staat.

Comment

Ik mag nu zelfs geen tomaten, uien, knoflook etc omdat ze de maagzuur aanmaak bevorderen.
        Op uien na eet ik dat ook niet juist, omdat ik dan ook acid reflux krijg. Waarschijnlijk niet zo erg als bij jou, maar wees maar niet bang, tomaten knoflook en uien zijn toch geen noodzaak, dus die hoef je sowieso al niet te eten

Verder hebben dyno/fal/pin alles al gezegd, kijk wat je wel mag eten uit de zomersticky en veel plezier ermee

Overigens is fruit ook niet superrelaxt, zo geloof ik dat sinasappelsap ook vrij kut kan zijn voor je maag en de enorme suikerinname die je binnen krijgt is ook eerder negatief dan positief. Is het niet iets in de trant van zure dingen zijn slecht voor je maag?
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik zit in een andere tijdzone, dus vandaar dat ik nu pas reageer:

Hier is een lijst van wat ik wel mag eten.
          Acid Reflux Diet - Safe Foods for Heartburn Sufferers - Safe Foods for the Acid Reflux Diet

Ik zal aan de hand van http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

een eiwot voesdelplan bepalen.

Bedankt voor zover

Comment

meer dan genoeg producten om een goed voedingsschema mee te maken.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              meer dan genoeg producten om een goed voedingsschema mee te maken.
              Met de opties hier gegeven kan hij gewoon een prima schema maken! Ik snap niet dat hij dan zegt dat ie alleen groenten en fruit mag eten!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Met de opties hier gegeven kan hij gewoon een prima schema maken! Ik snap niet dat hij dan zegt dat ie alleen groenten en fruit mag eten!

Dat zegt hij volgens mij ook niet, hij zegt dat het het enige is dat hij de afgelopen dagen heeft gegeten, niet dat het het enige is dat hij mag eten.

@TS: Met die producten kun je echt een heel mooi schema maken, waarbij je lekker kan blijven trainen en dan nog vooruitgang kan boeken ook. Lees meteen ook even de zomersticky. Succes!
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik snap niet dat hij dan zegt dat ie alleen groenten en fruit mag eten!
                  Net zoals Pinada zei. Ik heb nooit gezegd dat ik niets anders MAG eten, alleen dat ik enkel groente & fruit at om snel af te vallen. Even goed lezen "de sterkste ophaler".

Ik heb nog een paar hele mooie produkten gevonden en gekocht zonet:

Product | eiwitgehalte
                  ----------------------------------------------
                  - Cottage Cheese (100 g) | 14 gram
                  - Soya melk (Indonesissch merk) | 12 gram (per 250 ml)

Kwark hebben ze niet in Indonesie (waar ik nu ben), maar Cottage cheese heeft nog meer eiwit dan kwark.

zomersticky had ik inderdaad al gelezen. Weer een hoop geleerd, bedankt
                  Ik ben vandaag ook weer wezen trainen en ben gestart met een eiwit schema met de genoemde producten en het bevalt tot nu toe prima!

Alleen moet wel rustig aan doen met gewichten, want voel het brandige gevoel na gewichtheffen(heartburn) wat normaal is bij acid reflux wel terug komen, maar ik denk dat het gewoon wennen is en afwachten tot ik nog meer ben afgevallen.

Bedankt voor de adviezen!

Comment

Nog even een vervolg postje.
                    Hier in Indonesie is caviaar niet diir:
                    Nutricion facts staan hieronder per 100 gram: Is het aan te raden veel caviaar te eten met 25% vet? Ik denk het niet dus. Of is dit natuurlijke vet neit zo erg?

Nutrition Facts
                    Serving Size 100 Grams Amount Per ServingCalories 250
                    Calories from Fat 160
                    % Daily Value*
                    Total Fat 20g
                    25%
                    Saturated Fat 4g
                    20%
                    Cholesterol 585mg
                    200%
                    Sodium 1500mg
                    60%
                    Total Carbohydrates 4g
                    1%
                    Dietary Fiber 0g
                    0%
                    Protein 25g
                    50%
                    Vitamin A 35%Vitamin C 0%Calcium 25%Iron 70%Zinc 6%Thiamin 15%Riboflavin 35%Niacin 0%Vitamin B-6 15%Folate 10%Vitamin B-12 330%Phosphorus 35%Magnesium 80%Vitamin D 60%
                    *
                    Percent Daily values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily values may be higher or lower depending on your calorie needs

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X