Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

Ik ben de afgelopen 8 maanden 15 kilo afgevallen, door heel wat minder te gaan eten en meer te gaan sporten. Wat ik heb begrepen is dat mijn metabolisme zowat is stopgezet omdat ik dus veel te weinig ben gaan eten. Ik ben nu een 1,5 maand bezig om weer wat normaler te gaan eten, maar ik blijf dus bijkomen. Ik ben 3,5 kilo bijgekomen! Dit is mijn voedingsschema op dit moment.

Ik sport 3 dagen in een week.
    3 keer cardiotraining. (Joggen en fietsen)
    2 keer krachttraining, de ene keer onderlichaam de volgende keer bovenlichaam.

Wat kan ik aan mijn voedingsschema veranderen? En is het handiger om eerst te beginnen met krachttraining en daarna cardio of juist het omgekeerde?
    Attached Files

Eerst kracht training, daarna je cardio.

Wat is je behoefte ? Ik zie dat je maar 1700 kcal eet.. ervan uitgaande dat je een man bent, is dat ERG weinig.
    How you like them apples?

Comment

MAN? Neej neej, ben van top tot teen een real women

Comment

hmmm, niemand die me meer advies kan geven?

Comment

Kwark zou ik bewaren voor de avond (vlak voor je naar bed gaat vanwege de langzame eiwitten). 's morgens vroeg zou ik gaan voor een whey shake gemengd met havermout/brinta.

Als je die gerookte kipfilet bedoeld die je bij de supermarkt haalt dan zou ik gaan voor echte kipfilet. Dat is veel gezonder, goedkoper + meer eiwitten.

Jij hebt (net als ik had) veel brood staan. Ik had dat ook zo neergezet van tjsa het is niet het beste wat er is, maar ik vind hem allemaal wel lekker makkelijk. Toch maar even naar de mannen geluisterd en ik ben blij dat ik al dat brood eruit gegooid heb

Wat mij sowieso opvalt is dat je gerust wat meer vetten mag eten en wat minder koolhydraten (1 handje nootjes extra en af en toe vette vis). Ik neem aan dat je doel is om vet te verliezen?

Sowieso erg handig om even je stats te vermelden (lengte, gewicht, leeftijd)

Ow nog een laatste opmerking.. 150 g rijst ongekookt heb je denk ik ingevoerd!!! Dat is meer dan 300 g rijst gekookt en dat is wel heel erg veel. 150 g gekookte rijst is prima.

Comment

Ik las dat je metabolisme een beetje stil staat, dan is 1700 kcal veel te weinig. Dynobet kan je hier wel goede adviezen over geven. Even geduld hebben nog

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
              Kwark zou ik bewaren voor de avond (vlak voor je naar bed gaat vanwege de langzame eiwitten). 's morgens vroeg zou ik gaan voor een whey shake gemengd met havermout/brinta.

Als je die gerookte kipfilet bedoeld die je bij de supermarkt haalt dan zou ik gaan voor echte kipfilet. Dat is veel gezonder, goedkoper + meer eiwitten.

Jij hebt (net als ik had) veel brood staan. Ik had dat ook zo neergezet van tjsa het is niet het beste wat er is, maar ik vind hem allemaal wel lekker makkelijk. Toch maar even naar de mannen geluisterd en ik ben blij dat ik al dat brood eruit gegooid heb

Wat mij sowieso opvalt is dat je gerust wat meer vetten mag eten en wat minder koolhydraten (1 handje nootjes extra en af en toe vette vis). Ik neem aan dat je doel is om vet te verliezen?

Sowieso erg handig om even je stats te vermelden (lengte, gewicht, leeftijd)

Ow nog een laatste opmerking.. 150 g rijst ongekookt heb je denk ik ingevoerd!!! Dat is meer dan 300 g rijst gekookt en dat is wel heel erg veel. 150 g gekookte rijst is prima.

Shakes krijg ik echt niet binnen, heb al een aantal smaken geprobeerd maar nee hoor het wil er gewoon niet in

Hmm dat word morgen echte kipfilet halen dus

Wat moet ik eten dan als ik brood eruit haal

Wij eten 2 keer per week vis, weet niet of dat voldoende is? Yep, mijn doel is heel veel vet verliezen ja!! Ik ben gek op zonnepitten, maar weet dat het niet gezond is . Omdat ik pindakaas op mijn brood neem, dacht ik dat meer nootjes niet goed zouden zijn? Of is dat niet zo? En uiteraard bedoel ik 150 gram gekookte rijst

leeftijd 25
              gewicht 72,5
              lengte 1,65cm

Nou dynobet, ik wacht op je goede adviezen

Comment

Ik denk dat je met genoemde adviezen al een eind komt

eerst de trainingen aanpassen; de cardio en krachttraining omdraaien.
                liever 3x krachttraining en dan aansluitend cardio gaan doen.
                Je verbrand dan 3x zoveel vet.
                Krachttraining geeft ook je stofwisseling een enorme boost. Betekent wel intensief trainen niet alleen wat rondlopen en praten met iedereen, maar power, knallen met gewichten die er toe doen.
                Aansluitend dus cardio, ook lekker intensief doen.

Op de overige dagen liefst de spieren laten herstellen en groeien. En bijvooreeld in het weekend een dagje pakken dat je 2 of 3 x kort maar intensief cardio doet, dus hardlopen met lopen en sprinntjes, fietsen op verschillende tempo's en wat joggen en snellere looppas. zeg 3x 20 minuten lekker intensief.

Als je op rustdagen ook wat wil doen, dan liefst ook 2 korte en intensievere sessies. Dat is beter dan 1 x lang en rustig.

Met deze trainingen zal je al veel meer vet gaan verbranden en je spiermassa zal toenemen.

Je voeding, om 2100uur de watermeloen er uit gooien, dat is een suikerbom. Liever een bakje kwark nemen dan.

Eiwitshake kan je ook door de brinta doen, of door de kwark scheppen.
                Of neem aardbeishake en mix het met yoghurt en wat magere melk. Dan heb je een gewone yoghurtdrank. Je mag bij het ontbijt ook een heel gekookt ei nemen hoor.

Probeer verder de koolhydraten te verminderen en de eiwitten te verhogen, je eet nu heel erg veel suikers t.o.v. de spierbouwers eiwitten.
                Die suikers gebuik je nooit allemaal, dat wordt snel omgezet naar vet.

zonnepitten mag, maar zonder zout is beter, pindakaas is ook prima, mag je er ruim op smeren.
                Kipfilet en kalkoen filet kan je heel goed bij de LIDL of Aldi halen, kost bijna niets en vis of kip is altijd goed, rood vlees trouwens ook.

Dus eiwitten sterk omhoog gooien en koolhydraten omlaag, vetten mogen denk ik ook wel omhoog.
                Verder trainen zoals Katlyn doet, lekker intensief en haar voedingschema zal dicht bij het jouwe liggen(of waar je naartoe zou moeten)

Zoek even naar haar log en andere topics.

Verder zal Dynobet je gericht kunnen begeleiden in je zoektocht naar het behalen van je doelen.

succes.
                Last edited by marnop; 22-07-2010, 22:34.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X